Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Ik ben het zat

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ekster
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen, ik ben Ekster (niet m??n echte naam natuurlijk) en ik ben mezelf helemaal zat. Ik ben nu zo??n ruim 15 kilo te zwaar en roep samen met m??n man (die niet zozeer te zwaar is, maar wel een aardige buik begint te krijgen) ongeveer wekelijks ??en nu gaan we gezond doen en geen rotzooi meer eten???.. En dan gaan we weer?. Afgelopen zondag visite, stuk taart bij de koffie, toastjes met kaas, ??s avonds geen honger meer, maar opgegeven moment wel trek, ach, ik pak wel wat chips. Dat helpt natuurlijk niet als je af wil vallen, maar wat nog veel erger is, ik krijg er last van m??n maag van. In het beste geval kan ik het af met wat rennie??s, maar als ik pech heb word ik ??s nachts kotsmisselijk wakker en gooi ik alles er uit. Zondagnacht dus weer. Daar schrikken we dan van, oh ja, tuurlijk, moeten we niet doen en vervolgens vreten we ??s avonds weer een hele bus pringles leeg. Ik kan je vertellen dat dat geen goed doet bij maagzuurklachten.

Oh ja, en dan heb ik ook nog een peesplaatontsteking in m??n voet. Ik heb een of andere afwijking aan m??n voet. Niemand heeft gezegd dat m??n gewicht er verder iets mee te maken heeft, maar toch, het kan niet helpen lijkt mij.

Overdag, zeker als ik aan het werk ben, gaat het allemaal wel goed. Behalve dan dat ik niet zo??n ontbijter ben (maar, ik heb vanmorgen ontbeten!). Maar verder eet ik best normaal, snoep weinig tot niets, niet zo veel aan de hand. En dan komen we thuis, als we koken (en ja, als?) dan is er ook nog niks aan de hand, goede maaltijden. Alleen, er hoeft maar iets te gebeuren en het gaat weer fout, moe, geen zin om te koken, geen trek en daar gaan we weer aan de chips. Wie doet dat nou, een maaltijd vervangen door chips!? Of we halen patat en die valt meestal niet zo goed. Dat weet ik en toch doe ik het weer. In het best geval koken we dus wel, eten we een goede maaltijd en dan daarna, dan begint het weer te knagen, ??ik zou best een koekje willen?? (hahahaha, een koekje, een half pak en alleen maar omdat ik nog moet delen, een heel pak lukt ook best) en chips?

Ik word ook wel eens boos op m??n man, jij steunt me niet, jij haalt steeds van alles in huis. En als ie het niet doet, ga ik net zo lang lopen zeiken totdat ie wat gaat halen?.. Bovendien is het niet eerlijk natuurlijk, hij dwingt me niet om het in m??n te stoppen.

En nu ben ik het dus allemaal zo zat. Waarom lukt het me nou niet om die knop om te zetten? Om langer dan 2 dagen normaal te eten?

Ik heb wel eens overwegen naar een diëtist of gewichtsconsulent te gaan, maar wat ik hierboven allemaal schrijf durf ik helemaal niet hardop tegen iemand te zeggen, ik schaam me rot. Ik kan heel leuk eetdagboekjes bijhouden en inleveren en dan ben ik heel braaf, lieg hier en daar misschien wat chips weg en alles gaat goed, maar als de begeleiding ophoudt?..

Nu dus mijn aanmelding hier, laat ik dat maar zien als stap 1. Ik heb nog helemaal niet goed rondgekeken hier, dat ga ik eerst maar eens doen.

Het is een heel verhaal geworden, maar ik had het nodig om dit allemaal van me af te schrijven, je hoeft het niet te lezen (maar dat heb je al gedaan als je tot hier bent gekomen ).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 30 aug 2017 8:12    
Vrouw Weeggegevens   Mikkemuis
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Heel herkenbaar.

Stap 1. Alle voedsel wat makkelijk te pakken is: chips, toast, koek, snoep niet meer in huis halen. Wel in huis halen, dingen waar je moeite voor moet doen bij een vreetbui om klaar te maken.

Voor visite afgepast halen en wat over is onmiddellijk weg knikkeren. Als het in huis is, heb ook ik een ruggengraat van een regenworm.

Succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 30 aug 2017 10:47    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
Hallo Ekster, van harte welkom bij de weegclub.
ja je zegt het zelf al...zo kan het niet doorgaan
een gezond eetpatroon kost tijd,stapje voor stapje
om te beginnen geen foute zooi in huis halen en voor de chips iets anders kopen
cracker met kaas ofzo bij snacktrek
eten voorbereiden en invriezen kan ook helpen,als je dan moe bent en geen zin hebt heb je net zo snel een maaltijd als een loopje naar de snackbar

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,Dini

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 31 aug 2017 10:07    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ekster, is al weer weg.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 aug 2017 10:11    
Moderator

Reageer met quote
Mikkemuis schreef:
Ekster, is al weer weg.

Geschokt

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 31 aug 2017 12:03    

Reageer met quote
Hoe kom je daar nou bij? Ik ben er nog hoor, heb alleen niet altijd toegang tot internet en tijd om op het forum te zijn. Kom op, het is 1 dag geleden, niet een hele week ofzo.

Geen rotzooi in huis hebben is inderdaad, dan is de verleiding al weer minder (aangepast sluitingstijden van de winkels zou ook wel helpen, het is nu zo makkelijk om even naar de winkel te gaan 's avonds).
En die knop moet om, ik moet 'm nog wel even vinden. Het gaat nu 2 dagen goed, dus het begin is er, maar volhouden dus. Ik ben gestopt met roken, een jaar of wat geleden al, dit moet ik ook kunnen denk ik dan.

Maaltijden invriezen lijkt nog niet zo te werken, ik heb een vriezer vol, maar toch kies ik dan voor rotzooi ipv een goede maaltijd.

Laatst aangepast door Ekster op do 31 aug 2017 15:01, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 aug 2017 13:48    
Moderator

Reageer met quote
fijn dat je er nog bent Erg blij

regelmaat helpt mij altijd
plannen....ik plan een handje noten en een stukje pure chocola in....ik weet dat niet iedereen het bij een stukje kan laten maar dat is wel te leren

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 31 aug 2017 14:45    

Reageer met quote
Echte goede pure chocola wil je meestal niet eens zo veel van eten, dan is een stukje vaak al genoeg.

Op werkdagen is regelmaat en plannen nog wel te doen, op andere dagen vind ik dat lastiger omdat de dagen dan vaak heel anders lopen, maar goed, ik kan het wel proberen natuurlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 aug 2017 15:05    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Sorry Ekster, ik dacht echt dat je weg was.

Zag geen gewicht of zo van je staan en ik was in de veronderstelling dat dat er eerst wel stond. Ik heb te vroeg geschreeuwd, excuus.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 aug 2017 15:20    
Moderator

Reageer met quote
elke goede dag is er één Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 31 aug 2017 16:20    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2