Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

hulp gevraagd

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Gea60
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: calorieen tellen

Reageer met quote
Hallo Dames en heren,
Ik wil jullie graag even wat vragen, ik ben bezig met de opleiding gewichtsconsulente, en daarvoor moet ik een opdracht maken,waarin ik twee organisaties beschrijf die afvallen in groepsverband doen. Nu heb ik info bij de weight watchers opgevraagd en gekregen, en ook heb ik de ega benaderd, maar die hebben niets laten horen.Weten jullie nog andere landelijke organisaties die aan afslanken in groepsverband doen?
Zouden jullie mij jullie ervaringen met afvallen in groepsverband willen laten weten,wat zijn de voor en nadelen?
Welke onderwerpen zouden jullie graag besproken zien in de wekelijkse bijeenkomsten van de club?
Wat heeft jullie voorkeur een open of een gesloten groep?
Alvast bedankt voor jullie hulp, ik vind het belangrijk dat ik niet alleen mijn eigen ervaringen in de opdracht verwerk , maar ook de mening van andere ervaringsdeskundigen hierin meeneem, kan ik wer van leren.
Groetjes Gea
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 mrt 2008 12:54    
Vrouw Weeggegevens   Meta
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: vegetarisch, minder vet, meer groenten

Reageer met quote
Hoi Gea,

Een andere club is volgens mij de Slankklub?

Ik heb ervaring met de weightwatchers. Heb daar ongeveer een half jaar gezeten een aantal jaren geleden.
Voordelen: haalbaar "dieet", lage drempel om te bezoeken, leuk om andere lijners te zien en spreken, stok achter de deur door het weegmoment, allerlei producten te koop.
Nadelen (voor mij): ik vond het toch best duur iedere week, je bent afhankelijk van of een cursusleidster het goed doet (in mijn geval vond ik van niet), inhoudelijk vond ik de cursus niet zo veel voorstellen, iedere week er heen moeten.

Onderwerpen die ik in de cursus aan de orde zou willen stellen: ik denk dat ik ondertussen zo goed weet wat gezonde voeding is en wat niet, dat het van mij niet daarover zou hoeven gaan. Voor mij zou de waarde 'm er in zitten even je verhaal kwijt te kunnen, lachen met elkaar, even klagen, dat soort dingen.

Voor mij heeft een open systeem de voorkeur.

Succes ermee!

Aan het stabiliseren: en het LUKT!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 mrt 2008 13:25    
Vrouw Weeggegevens   Greetje
? IN MEMORIAM

Dieet: Sleeve en lowcarb

Reageer met quote
Hoi Gea 60

Voor mij is Weegclub de ideale manier van contact met andere lotgenoten, je begrijpt mekaar en steunt elkaar door dik en dun.
Je kunt 24 uur per dag bij elkaar terecht en er is altijd wel iemand die je steunt of weer een idee heeft.
Geld of geen geld, iedereen voelt zich hier thuis.
Alle informatie is op internet te vinden en ik geloof zeker dat alle afslankklubs zwaar te lijden hebben onder internet.
Vandaar er zo veel clubs sluiten.
Heel veel succes Erg blij
groeten greet

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 13 mrt 2008 1:07    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
ik heb alleen ervaring met de weight watchers
het wekelijks op de weegschaal is toch wel een stok achter de deur maar de coach speelt ook een belangrijke rol,ze moet je weten te motiveren
de gezelligheid,uitwisselen van receptjes en tips onderling zijn ook leuk,nadeel dat het duur is maar ja als het echt goedkoop zou zijn is de motivatie om te gaan en goed je best te doen misschien ook minder
ik ben een paar jaar nadat ik op m'n streef was elke week naar de kursus blijven gaan,voor mij een must,daardoor heb ik de verhaaltjes/thema's tig keer gehoord,ze zitten er dan ook ingehamerd
de toenmalige coach was echt een goeie,ze is er mee gestopt daar waar ik ging en de opvolgers hebben mij nooit meer weten te motiveren

wat er in de groep besproken moet worden

natuurlijk het belang van gezonde voeding en beweging
duidelijke richtlijnen,met het waarom
hoe om te gaan met moeilijke momenten zoals;feestjes,voedsel opdringende omgeving,vakanties enzo

ik hoop dat je hier iets aan hebt

*Herinner je gister,droom over morgen maar leef vandaag*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 13 mrt 2008 1:11    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1