Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Hou je aan je eetplan: punten tellen voor extra motivatie!


Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 18-9-2016
Berichten: 1163
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
Bij dit sprintje verdien je 1 punt voor elk dagdeel dat je je aan je eetplan houdt.

Hoe werkt het: je houdt bij (bv in je mobiel of in een schriftje of in je dagboekje hier bij weegclub) of je je aan je eetplan hebt gehouden.
Voor elk dagdeel dat dit is gelukt mag je jezelf 1 punt toekennen.

Er zijn drie dagdelen: ochtend, middag, avond.

Ochtend: van het moment dat je opstaat tot 12 uur 's middags.
Middag: van 12 uur 's middags tot 18.00 uur 's avonds.
Avond: van 18.00 uur tot je in bed ligt.

Je kunt dus per dag maximaal 3 punten halen. Het sprintje duurt 4 weken (28 dagen) dus je kunt in totaal maximaal 3x28= 84 punten halen. Als je dat wilt kun je beloningen voor jezelf bedenken voor het geval je 84 punten haalt, en ook wanneer je meer dan (bv) 60 punten hebt gescoord na die 4 weken.

Je plaatst minstens 1x per week een bericht over hoe het gaat en hoeveel punten je hebt gehaald.

Bij voorkeur: als je je NIET aan je eetplan hebt gehouden, schrijf dan een berichtje over waarom het niet lukte (naar jouw idee) en wat je gaat doen om dat een volgende keer beter aan te pakken. Dit is een manier om jezelf te trainen om je aan je plan te houden.

Het doel van dit sprintje is dat de punten een positieve bekrachtiging en bevestiging geven elke keer dat we ons een dagdeel niet hebben laten afleiden van ons plan (en verleidingen en saboterende gedachten hebben weerstaan).

In mijn volgende bericht hieronder licht ik nog toe wat we verstaan onder een eetplan en wat de criteria zijn of je je er aan hebt gehouden.

NB we starten op zondag 1 april! Dat is GEEN grap! Lach
(Je kunt je wel alvast opgeven en je kunt ook vast beginnen met hier op dit sprintje te melden of het gelukt is of niet om je aan je plan te houden.
Alleen het tellen van de punten begint pas op 1 april.)

_________________


Laatst aangepast door Nicky303 op ma 19 mrt 2018 15:37, in totaal 11 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2018 15:19    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 18-9-2016
Berichten: 1163
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
Uitleg:

WAT IS EEN EETPLAN?
A. Dit kan een algemeen plan zijn dat beschrijft hoe laat je hoeveel van welke voedingsmiddelen eet.
Bijvoorbeeld: ONTBIJT, tussen 8.00 en 9.00 uur: 1 kom yoghurt met 5 eetlepels granen en 1 stuk fruit. (Of het dan muesli is of haver of andere soort graan, maakt niet uit. Als het maar 5 eetlepels zijn en niet meer, en ook niet minder.
En of het een appel is of een peer of wat ook, maakt ook niet uit. Als het maar 1 stuks is).
B. Een eetplan kan ook zijn een plan dat je de avond tevoren of in de ochtend vóór je ontbijt schrijft, waarin je elke dag precies opschrijft wat je gaat eten.
C. Of het is het menuplan van een dieet dat in een dieetboek staat.

WANNEER HEB JE JE AAN JE PLAN GEHOUDEN?
Als je niet meer hebt gegeten dan in jouw eetplan staat. En ook als je niet heel andere produkten hebt gegeten dan in je plan staat.
Dus het gaat om de HOEVEELHEID en om het SOORT voedingsmiddel dat je at.

B.v. niet je tussendoortje van een appel met een handje nootjes vervangen door een chocoladereep. WEL kun je in plaats van een appel een ander stuk fruit kiezen, zoals een peer of een banaan.

En ook niet in plaats van 1 bord warm eten (dat in je plan stond) opeens 1.5 of 2 borden eten nemen. Of in plaats van je tussendoortje van 1 appel met een handje nootjes, er nog een boterham met kaas achteraan eten.

Het gaat om redelijkheid, niet om heel precies alles tot op de letter doen. Je weet zelf of je je redelijk aan je plan hebt gehouden, of dat je toch echt 'over de schreef' bent gegaan.

* * *

Het is leuk als je op dit sprintje neerzet wat jouw eetplan is, maar het hoeft niet. Je kunt ook in je dagboekje je eetplan beschrijven.

_________________


Laatst aangepast door Nicky303 op ma 19 mrt 2018 15:36, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2018 15:21    
Vrouw Weeggegevens   Senais
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 5-3-2018
Berichten: 129
Dieet: Gezonder eten en meer bewegen


  Reageer met quote
Ook al zo'n leuk idee. Ik doe ook hier in mee Lach Ik houd iedere dag alles bij in mijn Samsung Health App. Ook wat ik eet en wat ik iedere dag mag eten.

Leuk!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2018 15:33    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 18-9-2016
Berichten: 1163
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
Senais schreef:
Ook al zo'n leuk idee. Ik doe ook hier in mee Lach Ik houd iedere dag alles bij in mijn Samsung Health App. Ook wat ik eet en wat ik iedere dag mag eten.

Leuk!


Joepie! Leuk dat je meedoet!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2018 15:35    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 18-9-2016
Berichten: 1163
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
Ik begin maar vast. Ik heb zelf dit sprintje hard nodig, want me houden aan mijn eetplan vind ik echt heel moeilijk vaak.

Gisteren:
's morgens me aan het plan gehouden
's middags ook.
's avonds 2 rijstwafels met notenpaste teveel gegeten. Als ik punten zou tellen zou ik dus 2 punten hebben gehaald.

Hoe kwam het dat ik teveel at 's avonds? Ik denk doordat ik mijn tussendoortje veel te laat op de middag at, ik had bezoek en had eigenlijk voor die tijd iets moeten nemen. Teveel honger gekregen en dat wreekt zich dan 's avonds. Dus voortaan beter op de tijd letten.
EN, ik had ook Nee tegen mezelf kunnen zeggen gisteravond en mezelf eraan kunnen herinneren dat 'hunger is not an emergency', honger is geen noodgeval zoals Judith Beck schrijft.
Ik heb nu ook mijn dietiste gemaild om te vragen of ik mogelijk mijn eetplan moet uitbreiden, ik beweeg nu duidelijk meer dan toen zij mijn advies opstelde.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 mrt 2018 14:39    
Vrouw Weeggegevens   Senais
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 5-3-2018
Berichten: 129
Dieet: Gezonder eten en meer bewegen


  Reageer met quote
Oei. ben blij dat we nog niet begonnen zijn (grapje hoor). Ik heb me gisteren alleen in de ochtend aan mijn plan gehouden. Ik zat op het stembureau en daar krijg je in de middag en in de avond heeeeeele lekkere broodjes. En in de avond laat bij het stemmen tellen kregen we nog bittergarnituur.....fout. Dus in de middag en de avond is mijn plan mislukt. Ik zou maar 1 punt hebben gehad. Vandaag gaat het beter gelukkig...

Goed dat je er zo mee bezig bent Nicky. En misschien moet je eetplan inderdaad aangepast worden wanneer je meer beweging krijgt. Je verbrandt dan natuurlijk ook meer!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 22 mrt 2018 16:38    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 18-9-2016
Berichten: 1163
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
Dank je Senais. ja, ik wacht even af wat de diëtiste zegt mogelijk moet ik wat meer eten. (Ik hoop het, grijns).

Senais schreef:
Oei. ben blij dat we nog niet begonnen zijn (grapje hoor). Ik heb me gisteren alleen in de ochtend aan mijn plan gehouden. Ik zat op het stembureau en daar krijg je in de middag en in de avond heeeeeele lekkere broodjes. En in de avond laat bij het stemmen tellen kregen we nog bittergarnituur.....fout. Dus in de middag en de avond is mijn plan mislukt.

Okay, je bent uitgegleden. Het kan heel goed werken om ook even op te schrijven wat je een volgende keer kunt doen om een andere uitkomst te krijgen. B.v. volgende keer weet je dus dat ze met lekkere dingen langs komen. Misschien kun je dan tevoren jezelf extra motiveren door je aan je doel te herinneren. Of afspreken dat je dan op een ander moment van de dag wat minder eet. Of dat je iets gezonds meeneemt dat je lekker vindt dat je in plaats van de aangeboden zaken kunt eten.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 22 mrt 2018 16:49    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 18-9-2016
Berichten: 1163
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
Gisteren, woensdag, heb ik me aan mijn eetplan gehouden. Dit sprintje gaf me motivatie! Erg blij
Ik heb mezelf eraan herinnerd dat ik tot zo en zo laat moest wachten voordat ik weer iets at. Dat helpt vaak wel goed.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 22 mrt 2018 16:50    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 18-9-2016
Berichten: 1163
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
Welkom Aila! Leuk dat je meedoet!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 22 mrt 2018 16:51    
Vrouw Weeggegevens   Aila30
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 17-6-2017
Berichten: 130
Dieet: gezond eten


  Reageer met quote
Dankje Nicky! Ik heb dit sprintje inderdaad ook heel erg nodig, nog meer dan die andere.

Ik zou vandaag 2 punten hebben gehad... ontbijt en avond goed, ‘s middags zwaar in de fout door een evenement op het werk.

2 punten lijkt redelijk maar in dit geval was de schending van mijn middagplan echt buiten proportie. Ik heb taart op, wijn, borrelhapjes.... veel te veel.

Heb het wel gecompenseerd met extra lang sporten vanavond

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 23 mrt 2018 0:29    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Volgende
Pagina 1 van 13