Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Hou je aan je eetplan: punten tellen voor extra motivatie!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Aila30
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Overall ben ik niet helemaal tevreden over afgelopen week, dus ik heb maar een extra sportsessie ingelast

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2018 10:26    
Man Weeggegevens   tgjm
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: VEEL trainen en (niet TE on)bescheiden eten.

Reageer met quote
Aila30 schreef:
Overall ben ik niet helemaal tevreden over afgelopen week, dus ik heb maar een extra sportsessie ingelast

Heel goed, heel goed: sterke focus!

Moet ik zelf eigenlijk ook doen, want de afgelopen TWEE keer bij elkaar PLUS 0,4 kilo, maar ik zit al op 1,5 uur per dag en da's wel even genoeg. Bij mij zal het dus van voldoende matigen van de inname moeten komen.
Wat dat betreft komt er overigens weer een moeilijke week aan ....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2018 11:17    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Voor mij ook.... ben jarig met maar liefst 3 etentjes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2018 15:57    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Mineola schreef:
Ik doe ook mee! Al een tijdje veel moeite om niet de hele dag aan de zoete troep en hartige snacks te zitten.... Misschien helpt dit sprintje me weer op het juiste pad!

Mijn benen functioneren niet goed, daardoor is afvallen door meer bewegen niet mogelijk en moet ik het écht van m'n eetpatroon hebben. Op het moment heb ik nog meer pijn dan normaal door een klein ongelukje in de auto.

Vanaf 18 uur zal ik beginnen!

Welkom, welkom!
Wat naar van dat ongelukje. Ik hoop dat je je snel beter voelt!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2018 17:11    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik2018 schreef:
Waar ik een beetje huiverig voor ben: als je een punt niet hebt behaald, ga je dat niet in de "het-maakt-nu-toch-al-niet-meer-uit" modus? Schaam Schaam

Dat is een algemeen probleem. Misschien moeten we een apart sprintje starten waarin we punten tellen voor elke keer dat je je herpakt na een uitglijder? Of, als je wilt, mag je daar ook een punt voor BIJ tellen hoor.
Ha ha OF je moet er een punt AF trekken wanneer je dooreet omdat je je laat verleiden door die modus. Het is natuurlijk maar een GEDACHTE ('het maakt niets meer uit'). Het is niet waar. Het gaat niet om of je vandaag geen punten meer haalt noch om of je vandaag meer of minder caloriën binnen krijgt. Het gaat erom (volgens mij tenminste) of je goede gewoonten aanleert. Bv om niet steeds op eten gericht te zijn en méér te willen. (Leren om jezelf systematisch af te leiden bij gedachten aan overeten). En om je te houden aan x keer per dag eten. En niet vaker.

Judtih Beck schrijft over dit soort dingen en hoe je je mindset kunt veranderen om niet meer te denken 'het maakt niet meer uit'. Het is op cognitieve therapie gebaseerd. Cognitieve therapie volgen EN haar boeken hebben mij wel geholpen. (Er is ook ergens een sprintje hier op Weegclub dat gaat over het werk van Judith Beck).
Mevrouw Beck zegt zoiets als dat je jezelf (steeds weer) moet voorhouden: 'Als mijn auto één lekke band heeft dan steek ik toch ook niet de andere 3 banden nog stuk?'
Of: 'Als je van de trap kukelt en de helft van de treden omlaag valt, laat je je dan ook de rest van de treden nog omlaag vallen?'
Met andere woorden als je iets teveel hebt gegeten dan is het ook niet logisch om dóór te gaan met teveel eten.
Zij zegt ook dat je elke dag opnieuw je lijstje moet doorlezen met redenen waarom je slanker wilt zijn. Zodat je je 'weerstands-spier' versterkt. Op het moment dat je iets méér wil pakken helpt het wel om te denken 'ja maar ik wil eigenlijk slank zijn'.
(Of, in mijn geval 'ja maar ik wil een gezond gewicht hebben').

Laatst aangepast door Nicky303 op zo 08 apr 2018 17:44, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2018 17:16    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik2018 schreef:
Tja, da's al jaren het probleem. Mijn innerlijke eetmonster wint het meestal...

De ene persoon heeft een actiever eetmonster dan de ander. Voor een deel kun je er wat aan doen, maar ik las ergens dat het bv ook uitmaakt of je ouders overgewicht hadden, en of je moeder dik was toen ze zwanger van jou was. Dat maakt iemand gevoeliger voor eetdrang.
Dus de ene persoon moet ook meer moeite doen om zichzelf tegen te houden als het gaat om een neiging tot overeten. Oneerlijk, maar ja...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2018 17:42    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Gisteren 3 punten gehaald. Nu 19 punten totaal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2018 17:43    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag 2 punten gehaald, nu totaal 16 punten.
Ging bij de lunch even de mist in, maar heb de schade beperkt door het avondeten te downsizen.

Eindresultaat is dat ik deze dag absoluut niet slecht heb doorstaan, dus 2 punten

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2018 22:34    
Vrouw Weeggegevens   Ik2018
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en bewegen

Reageer met quote
Ik2018 schreef:
tgjm schreef:
7 april: WEER maar 1 puntje.
Ochtend crescendo ; middag te veel wijn bij de lunch ; avond 3 koekjes bij de thee.

Dus nu na 2 dagen op een totaal van 2 punten ....

Ik maar 1 in 2 dagen 😲

Het is helaas bij 2 punten in 3 dagen gebleven deze week.
Op naar de volgende week!

Stap 1: niet meer elke avond ongezond snaaien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 apr 2018 22:37    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
is er hier ook behoefte aan een lijstje per week met de behaalde punten? Net zoals in het andere sprintje. Dat kan ik evt wel verzorgen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 apr 2018 10:31    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Volgende
Pagina 7 van 13