Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Hou je aan je eetplan: punten tellen voor extra motivatie!


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 18-9-2016
Berichten: 2014
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
Aila30 schreef:

Mijn doel is om aan het eind van dit sprintje 68 punten te hebben
(gaat hier trouwens een vervolg van komen? Voor mij is dit het meest nuttige sprintje waar ik aan mee doe)

Leuk om te horen dat het zo nuttig is!
Ik had het een kort sprintje gemaakt omdat ik even wilde kijken hoe het zou gaan.
Als er behoefte aan is om er een vervolg op te geven dan kun je altijd zelf een vervolgsprintje starten. Of ik doe het, als ik daar tegen die tijd de tijd en ruimte voor heb.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2018 8:57    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 18-9-2016
Berichten: 2014
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
Woensdag heb ik me gehouden aan het eetplan, ik ben blij dat het voor mijn doen zo goed ging die dag. 3 punten.

Gisteravond ging ik de mist in. Ik voelde me de hele dag niet lekker en had veel frustratie omdat ik zoveel wilde (en zou moeten) doen maar echt geen energie had.
Ik had een pakje kersen ontdooid en die stonden op het aanrecht. Ik had er een paar al gepikt en 's avonds heb ik het helemaal opgegeten terwijl ik eigenlijk maar de helft had moeten nemen. En omdat de diëtiste zegt dat ik iets van eiwit erbij moet nemen als ik koolhydraten eet, heb ik er maar 2 handjes cashews bij genomen.
De eetdrang was daarna wel weg, dat verraste me omdat het meestal maar door en door blijft gaan.
De volgende keer neem ik me voor om het bakje met ontdooiend fruit in de koelkast te zetten waar ik het niet naar me zie lonken. En om een portie af te passen in plaats van het hele bakje in handen te nemen, het is een illusie dat ik dan halverwege stop, zo blijkt.
Dus 2 punten.

14 punten totaal

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2018 9:10    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 18-9-2016
Berichten: 2014
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
Aila30 schreef:


Vandaag verliep weer moeizaam, maar 1 punt. Heb mijn best gedaan, maar kon alles wat mijn moeder me voorzette niet weerstaan. Ik had ze al een paar maanden niet gezien, dus E wilden dat ik de hele dag bleef en er werd de hele dag eten aangerukt. Was wel gezellig anderzijds!


Dat is een lastige situatie. Heel veel mensen gaan juist bij familiebezoek te veel eten. Judith Beck geeft daar tips over maar ik weet zo even niet meer wat ze precies zegt.
Zelf zorg ik vaak dat ik mijn eigen eten bij me heb of in elk geval nootjes en fruit als ik naar dat soort bijeenkomsten ga. Dan neem ik dat vaak vlak voordat we arriveren zodat ik in elk geval niet door honger in de verleiding kom om dingen te eten die ik eigenlijk niet wil nemen.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2018 9:13    
Man Weeggegevens   tgjm
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 29-10-2010
Berichten: 839
Dieet: Gezond eten en bewegen
Woonplaats: Lisse


  Reageer met quote
Late entry hier, dus ik start ook maar vanaf vandaag.

Leuk idee, zo'n eetplansprintje, Nicky!

De ochtend heb ik in ieder geval binnen: bakje yoghurt met muesli (cruesli eigenlijk, wel beetje foei ...), banaan en wat kastanjehoning.
Moet kunnen, toch, na 1,5 uur trainen?

De rest van de dag is meestal een groter probleem: onregelmatige snaaibuien vanaf een uur of drie en dan vanaf een uur of vijf regelmatig wijn en/of bier (belgisch (okt t/m maart) of mexicaans / wit / duvel (anders)) en na het eten ook nog wel eens iets ..

Mijn voornemen komt er op neer om voorlopig even NIET te snoepen en te snaaien en de alcoholconsumptie op maximaal 1 glas per dag te houden.
Alles wat daar overheen gaat kost het punt van dat dagdeel.

Ik hoop toch minstens wel aan de 30 punten te gaan komen, liefst meer.

Overigens mag het vervolg van dit sprintje best wat langer zijn, hoor: minstens een week of zes(!). Dat zou je natuurlijk ook met DIT sprintje nog even kunnen doen, mocht daar consensus over bestaan (...).

Veel succes allemaal en nog veel dank voor de uitnodiging!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2018 11:55    
Vrouw Weeggegevens   Ik2018
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 6-4-2018
Berichten: 79
Dieet: Gezond eten en bewegen


  Reageer met quote
Deze is lastig, ik ga nu nog zo ongeveer alle middagen en avonden over mijn plan Schaam Schaam
Maar ik ga zeker mijn best doen!
Begin vandaag, dus tel ook vanaf vandaag
Punten tot nu toe: 1 (voor de ochtend)

_________________


Stap 1: niet meer elke avond ongezond snaaien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2018 12:56    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 18-9-2016
Berichten: 2014
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
Welkom, welkom allebei!

cheerleader cheerleader cheerleader

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2018 23:05    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 18-9-2016
Berichten: 2014
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
tgjm schreef:

Overigens mag het vervolg van dit sprintje best wat langer zijn, hoor: minstens een week of zes(!). Dat zou je natuurlijk ook met DIT sprintje nog even kunnen doen, mocht daar consensus over bestaan (...).


Ik heb expres voor 4 weken gekozen omdat het de eerste keer is dat ik een sprintje zoals dit startte. Als het goed loopt dan kan een volgend sprintje inderdaad langer zijn. Of het zou dan per maand lopen, kan ook nog.
Ik was ook nogal huiverig om te starten, want je houden aan je eetplan, POEH uitdaging. Daarom voor een wat kortere looptijd gekozen.

Ik gaf ook bij het andere sprintje al aan dat ik het prima vind als iemand anders te zijner tijd, wanneer dit sprintje klaar is, een vervolgsprintje start. Dit omdat ik de ene periode het drukker heb (en dus minder tijd om hier trouw berichten te plaatsen en te reageren op anderen) dan in andere periodes.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2018 23:08    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 18-9-2016
Berichten: 2014
Dieet: Gezond leven


  Reageer met quote
tgjm schreef:


Mijn voornemen komt er op neer om voorlopig even NIET te snoepen en te snaaien en de alcoholconsumptie op maximaal 1 glas per dag te houden.


Goede doelen! Veel succes.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 apr 2018 23:14    
Man Weeggegevens   tgjm
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 29-10-2010
Berichten: 839
Dieet: Gezond eten en bewegen
Woonplaats: Lisse


  Reageer met quote
Nicky303 schreef:
tgjm schreef:


Mijn voornemen komt er op neer om voorlopig even NIET te snoepen en te snaaien en de alcoholconsumptie op maximaal 1 glas per dag te houden.


Goede doelen! Veel succes.


Dank je!
Gisteren is het helaas bij dat ene puntje gebleven, daar koekjes & te veel wijn (niet in combinatie, hoor!) voor de andere dagdelen roet in het eten (of andersom?) gooiden.
Kortom: 1 punt voor 6 april.

Ach, je moet ergens beginnen ...

Vandaag lunch bij Schuitemaker in Katwijk (ERG fijne vishandel & lunchroom) en vervolgens Keukenhof (al voor de 3e keer dit seizoen! Dit jaar hebben we voor het eerst een "lentepas" en dat bevalt NU AL uitstekend! We zijn daar voorheen overigens zo'n 30 jaar niet geweest, terwijl we toch op een steenworp afstand wonen, maar dat verschijnsel zie je vaker ...), boodschappen en nog 10 opgaven SE-4 van v6 WB zien te corrigeren (van de 13 ...).

Punt 1 kan ik wel vast noteren: 1,5 uur getraind weer en voor de lunch hooguit wat thee (en misschien een paar druifjes ...).
Rest van de dag wordt weer afwachten.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 07 apr 2018 10:14    
Man Weeggegevens   tgjm
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 29-10-2010
Berichten: 839
Dieet: Gezond eten en bewegen
Woonplaats: Lisse


  Reageer met quote
Nicky303 schreef:


Zelf zorg ik vaak dat ik mijn eigen eten bij me heb of in elk geval nootjes en fruit als ik naar dat soort bijeenkomsten ga. Dan neem ik dat vaak vlak voordat we arriveren zodat ik in elk geval niet door honger in de verleiding kom om dingen te eten die ik eigenlijk niet wil nemen.


Haha -- dat doe ik niet meer, hoor: ik beperk mij dan wel een beetje met taartjes en nootjes en zo, maar ik vind het toch een beetje zielig voor die goede lieden om alleen maar thee-met-een-zoetje te gaan consumeren, terwijl ze net zulke lekkere dingetjes in huis hebben gehaald.
Dan de dagen erna maar weer bloeden .....

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 07 apr 2018 10:21    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14, 15, 16  Volgende
Pagina 5 van 16