Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Hou je aan je eetplan: Punten tellen voor extra motivatie 2!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mineola
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
3 punten vandaag! Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 16 mei 2018 20:59    
Vrouw Weeggegevens   Christia
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond en matig eten

Reageer met quote
Hier ook 3 punten! Wat gaan we goed met z’n allen!

@ Senais - goed excuus, volgende keer gewoon inplannen dat je een traktatie neemt! We hebben hier op zondag altijd gebak, dat plan ik dan ook ‘netjes’ in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 16 mei 2018 21:42    
Vrouw Weeggegevens   Senais
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder eten en meer bewegen

Reageer met quote
Christia schreef:
Hier ook 3 punten! Wat gaan we goed met z’n allen!

@ Senais - goed excuus, volgende keer gewoon inplannen dat je een traktatie neemt! We hebben hier op zondag altijd gebak, dat plan ik dan ook ‘netjes’ in.

ja dat is zo! Maar ik had me juist voorgenomen dit te laten staan na een weekend waarin ik al teveel op had haha. Maar de volgende x plan ik hem inderdaad in.

Gisteren 3 punten!
Vanmorgen beloond met een mooi groen vakje. Eindelijk weer onder de 80 Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018 5:48    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@ Senais - mooi resultaat ondanks weekend en traktatie!

Hier 2 punten. Vanavond twee blokjes Toblerone gepakt en nog een paar lepels linzensoep. Dat zijn meer dan 100 kcal extra. Aan de andere kant ook geen grote uitspatting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018 21:49    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
3 punten!
Wel moeite met voldoende drinken. Misschien moet ik daar ook punten voor gaan geven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 17 mei 2018 22:59    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Sorry Mineola, ik had dit hele stuk gemist, gelukkig heb ik het nu toch gezien.

Mineola schreef:
Waar ik mee zit. Soms weet ik van de voren al dat ik ook met een plan niet onder mijn max. Kcal kan blijven. Met het gevolg dat ik me totaal niet aan het plan houd en nóg veel meer eet. Iemand hier tips voor?

We hebben altijd fruit in huis en tegenwoordig ook snoeptomaatjes.
Maar als dan er dan bijvoorbeeld iets van patat op het programma staat (ik woon nog bij m'n ouders dus ik bepaal dat niet) dan kan ik dat niet niet nemen. Ik ben geen grote eter, maar met dat soort dingen ga je snel omhoog! En dan ga ik in de alles of niets, en omdat ik er toch al overheen ga kan die stroopwafel ook nog wel. Dat is natuurlijk niet waar, maar op dat moment vind mijn hoofd dat wel.

Ik vind het altijd moeilijk om wat hoger toe te staan omdat ik altijd bang ben dat ik dat niet meer goed kan maken de rest van de week. Ik kom aan op het moment dat ik iets boven de 1550 kcal kom (rolstoel/bedlegerig)
Alleen omdat ik de hele dag ongeveer niks anders te doen heb dan eten vind ik het heel moeilijk om de hele dag overal Nee tegen te zeggen. Zeker als de rest van de familie, zoals vandaag, iets lekkers heeft.
Daarnaast voel ik altijd heel erg de druk snel te moeten afvallen omdat ik dan het idee heb sneller te kunnen leren lopen.
Het is alleen dat het nu dus een beetje averechts werkt....
Ik vind het ook zo wat om de rest te vragen niet meer ongezond lekkers te eten in mijn bijzijn.

Mogelijk dat je iets hebt aan de boeken van Judith Beck. Zij geeft (o.a.) technieken uit de cognitieve gedragstherapie, die je helpen om juist dat soort gedachten te veranderen.
Er is ook een sprintje hier bij weegclub over Judith Beck en een apart hoekje op het forum met info.

Eerlijk gezegd denk ik dat als afvallen jou helpt om weer te kunnen leren lopen, dat je dan BEST mag vragen of de anderen het je makkelijker kunnen maken.
Jouw belang hierbij is veel en veel groter dan het belang van de anderen om hun gang te kunnen gaan.
Die anderen hebben misschien heel even een licht ongemak. Maar als jij sneller kunt leren lopen heb je daar ENORM plezier van en waarschijnlijk voor de rest van je leven, toch? Dus is het dan erg als je ze vraagt om mee te werken?
Mogelijk zijn er ook tussenoplossingen te bedenken, b.v. een aparte la of kastje waar het snoep /lekkere eten in ligt waar jij dan gewoon UIT blijft.
Je kunt ook een KitchenSafe kopen, dat is een koektrommel met een tijdslot er op. Dan kun je desnoods het lekkers een tijdje buiten je bereik 'opsluiten'.

Als er patat op tafel komt zou ik zeggen: spreek gewoon met jezelf af dat je twee keer per week WAT patat mag. Gewoon een derde van je bord of zoiets. Klaar. Je mag best af en toe een normale portie van iets lekkers als het maar niet TE vaak en TE veel is.
Ben het met Christia eens dat het averechts werkt als je te streng bent voor jezelf.

Een andere tip is misschien dat je met jezelf een vuistregel afspreekt: "ik eet altijd EERST de gezonde dingen (groente en fruit met name) VOORDAT ik iets lekkers /ongezonds neem." Dus dat je jezelf wel iets gunt maar zorgt dat je in elk geval je gezonde dingen dan al binnen hebt.

Je kunt ook afspreken met jezelf dat je voor elke keer dat je Nee zegt tegen iets dat niet in je eetplan staat, een punt krijgt. Of een euro. Of een sticker. Of wat ook. En dan delen met anderen hoeveel punten / euro / stickers je al hebt.
Je kunt ook meedoen bij het volgende 'positief gedrag beloond' sprintje hier op weegclub, het is voor mei al gesloten maar er komt volgens mij elke maand een nieuwe, daarbij kun je ook punten sparen voor 'goed gedrag'.

Voor motivatie zou je eens - als je relatief makkelijk engels leest tenminste - het boek 'Eat to Live' kunnen lezen van Joel Fuhrman. Dat motiveert mij erg om gezonde dingen (groente) te eten!
Zijn programma / dieet is wel heel strikt, maar ik ben mettertijd wel steeds meer gaan doen van de dingen die hij aanraadt, het is niet per se zo dat je alles moet doen wat hij aanraadt, je kunt ook opschuiven in de goede richting. Ik heb door dit boek veel meer inzicht gekregen in voeding en het belang van gezond eten en enorm veel geleerd over hoe je gezond eten simpeler kunt maken.
Je vindt het hier: https://www.bol.com/nl/p/eat-to-live/1001004010612113/?suggestionType=suggestedsearch&bltgh=tjF2Gv-pzd2Hf3w5iUxFgQ.1.2.ProductImage

Tenslotte: ik zag dat je geen eetdagboekje hebt. Het lijkt me een goed idee om er één te starten zodat anderen daar kunnen komen kijken (lezen) en je aanmoedigen. Die steun helpt ook om gemotiveerd te zijn. Gewoon elke dag even een paar dingetjes opschrijven, je hoeft niet te delen wat je at maar kunt ook gewoon even delen hoe je je voelt of wat je denkt of wat er wel of niet gelukt is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2018 12:00    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord Nicky!

Ik ga regelmatig naar de psycholoog, dus dat zou m'n gedachten al moeten helpen. Het zit er alleen nogal stevig ingebeiteld.

Op dit moment liggen de koekjes boven. Daar kan ik niet zomaar komen dus dat scheelt al. De zomer komt er ook weer aan dat betekent weer veel tomaatjes, paprika's en komkommer uit eigen tuin daar kijk ik wel naar uit! Inmiddels is m'n moeder zo ver dat snoeptomaatjes bijna standaard op de boodschappenlijst staan.

Ik zou ook eens kunnen vragen of we iets van een salade bij de patat kunnen doen. Als we patat eten, eten we daar nooit groente bij. Wat er dus voor zorgt dat als ik minder patat neem ik gewoon minder kan eten (tenzij ik een extra kroket neem maar dat helpt natuurlijk niet). Dan lijkt m'n bord ook voller als ik maar een derde van het bord aan patat neem.

Ik ga eens nadenken over dat sprintje. Als ik in teveel sprintjes zit raak ik een beetje de weg kwijt Schaam Schaam en dat werkt uiteindelijk ook niet.

Ik ga eens kijken of ik ergens een stukje van dat boek kan Proeflezen om te kijken of het wat is. In principe eet ik best graag groente en fruit. (Fruit eerder teveel dan te weinig) Alleen de rest eet ik ook graag Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2018 21:28    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag 3 punten gehaald.
Deze week is de motivatie wel goed.
Hopelijk blijft ie nog even
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2018 21:29    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hier 2 punten vandaag. S avonds wat snoeperig. Wel met kleine dingen, maar ja...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 18 mei 2018 22:18    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Mineola schreef:

Ik zou ook eens kunnen vragen of we iets van een salade bij de patat kunnen doen. Als we patat eten, eten we daar nooit groente bij. Wat er dus voor zorgt dat als ik minder patat neem ik gewoon minder kan eten (tenzij ik een extra kroket neem maar dat helpt natuurlijk niet). Dan lijkt m'n bord ook voller als ik maar een derde van het bord aan patat neem.

Dat lijkt me echt een geweldig idee! Het zal je vast helpen om beter met de patat om te gaan! cheerleader
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 19 mei 2018 22:20    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 15, 16, 17  Volgende
Pagina 8 van 17