Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Hou je aan je eetplan: Punten tellen voor extra motivatie 2!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Aila30
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Senais schreef:
Netjes hoor Christia!

Aila, niet verdrietig zijn. Wat Nicky zegt; je bent er super bewust mee bezig. Dat komt echt goed. Zet hem op!

Gisteren een redelijke dag. In de ochtend en avond goed aan mijn plan gehouden. In de middag niet gegeten, was niet volgens plan. Dus 2 punten. Vandaag hetzelfde. In de ochtend en avond me aan mijn plan gehouden. In de middag toch 2 croissants op ipv de smoothie omdat we toch niet naar huis gingen tussen de middag. Dus 2 punten. De middagen zitten vol met meer verleidingen wanneer je vakantie hebt, merk ik...

Lieve reacties van jullie! Bedankt. Gister heb ik 2 punten gehaald --> ik ging onverwacht wat eten met een vriend 's avonds en dat was niet de gezonde salade die ik had gepland.

Vandaag 3 punten, had een drukke dag op het werk en geen tijd om te snacken. Wel een fles wijn leeggemaakt met een vriendin (ff afkicken van zware tijd op het werk), maar die was lang geleden al gepland

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 02 mei 2018 22:33    
Vrouw Weeggegevens   Christia
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond en matig eten

Reageer met quote
Vandaag 2 punten. Heb me wel aan mijn eetplan gehouden maar s avonds een veel te grote portie venkelrisotto op. Dat vind ik dan geen punt waard...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 02 mei 2018 23:28    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Ik heb het heel druk, niet zoveel tijd momenteel om te lezen en berichtjes te schrijven... De afgelopen dagen steeds 2 punten, geen grote uitglijders maar me net niet aan het plan gehouden.
Dus nu totaal 6 punten

Het gaat niet om je gewicht maar om je (eet)gedrag. (Vrij naar Gillian Riley)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 03 mei 2018 21:12    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Christia schreef:
Vandaag 2 punten. Heb me wel aan mijn eetplan gehouden maar s avonds een veel te grote portie venkelrisotto op. Dat vind ik dan geen punt waard...

Niet te streng zijn voor jezelf zou ik zeggen. Ik weet niet of het echt meteen 1 punt minder moet zijn als je een keer dooreet...

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 03 mei 2018 21:13    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Even doorbordurend op het vorige bericht....

Dat is het lastige, hoe ken je op een goede manier punten toe...? Want iemand kan 1 rijstwafeltje teveel eten of een complete eetbui hebben en dan 6 cornetto's in één keer wegwerken met een paar boterhammen. Technisch gezien zouden dan beide personen maar 1 punt missen...

Ik zou willen voorstellen dat als je meer dan ongeveer 1 ontbijtbordje aan voedsel teveel eet OF als je echt ongezonde dingen eet die je NIET gepland had zoals b.v. een punt taart of een dikke reep chocola of een zak chips of zo, dat je DAN 1 punt aftrekt van de 3 per dag.
Ben je minder 'erg' van je plan afgeweken, trek er dan hooguit een half punt af.
Gaat het om twee dropjes of 1 chocolaatje teveel of zo, laat het dan gewoon zitten, dat is dan gewoon 3 punten als je je verder aan je plan hield.

Wat vinden jullie? Is dat een goede vuistregel?

Ik zeg dit ook omdat ik zelf een eetbuistoornis heb overgehouden aan mijn perfectionisme. (Waar ik nu en na heel veel moeite bovenop begin te komen).
Het is beter om niet AL te krampachtig met eten om te gaan want voor sommigen kan het tot obsessie leiden en verstoord eetgedrag.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 03 mei 2018 21:17    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Daar geef ik je wel gelijk in Nicky, het moet niet te krampachtig! Ik heb vandaag 1 paaseitje op, dat vind Ik kunnen. Dus vandaag 3 punten. Maar gisteren die grote portie avondeten niet. Dat was zowat een dubbele maaltijd.
Misschien nog in aanvulling op jouw voorstel Nicky: als je dingen verandert/toevoegt en er is niet meer dan 100 kcal mee gemoeid is dat toch prima?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 mei 2018 0:21    
Vrouw Weeggegevens   Mineola
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Gisteren 0 punten.
Vandaag moet het echt wel goed gaan, want ik wil graag een groen vakje.

Tja wanneer ken je punten toe is niet makkelijk. Ik hou zelf het aantal calorieën en de voedingsstoffen in de gaten. Maakt dat wat ik extra (of minder) eet voor een erge afwijking, gaat een punt eraf.
Dus wat dat betreft ben ik dan geneigd met Cristia mee te gaan in de 100kcal extra
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 mei 2018 9:17    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Misschien moet iedereen het ook maar voor zichzelf weten. Het gaat erom dat je een goed en verantwoord eetpatroon ontwikkeld. Er wat je voor jezelf wel of niet acceptabel vind aan afwijking is aan jou.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 mei 2018 9:38    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Christia schreef:
Misschien moet iedereen het ook maar voor zichzelf weten. Het gaat erom dat je een goed en verantwoord eetpatroon ontwikkeld. Er wat je voor jezelf wel of niet acceptabel vind aan afwijking is aan jou.

ja, goed idee. Ieder bepaalt het voor zich. Maar ik blijf wel roepen denk ik dat men niet te streng voor zichzelf moet zijn! Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 mei 2018 16:40    
Vrouw Weeggegevens   Senais
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder eten en meer bewegen

Reageer met quote
Dat lijkt mij prima, dat ieder dat zelf kiest. Ik kijk ook niet zozeer naar kcal. Maar als ik echt teveel extra eet gaat er een punt af voor mij.

Dinsdag 3 punten
Woensdag 2 punten, bij de paardrijles toch klein zakje chips. Vervolg; niet met honger naar de paardrijles gaan
Donderdag 0 punten. Man man man, wat een drama dag. Chocolade muffin, chips, patat op. Een dagje Archeon was niet zo best. Het boeide me even niet zo.
Vandaag 3 punten. Was wel nodig na gisteren...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 mei 2018 22:32    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Volgende
Pagina 3 van 16