Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Hoi! Zal me even voorstellen...

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   judithsimone
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik ben Judith. Ik ben 24 jaar, 1.74 lang en weeg momenteel 82 ('s ochtends gewogen). Ik ben een student en ben door omstandigheden 25 kilo aangekomen.

Ik ben tot mijn 21e altijd slank geweest. Vanaf toen ben ik bepaalde medicijnen gaan gebruiken waar je van aankomt en bovendien honger van krijgt. Ik heb me toen laten gaan en heb heel veel gegeten en gesnoept. Tot ik 72 woog en toen ben ik gestopt met de medicijnen en ben ik afgevallen weer tot 60 kilo. Dit was in 2009. Maar het bleek dat ik de medicijnen toch nodig had en toen ben ik weer enorm gaan eten! Gek genoeg, waarom heb ik me niet ingehouden, denk ik achteraf! Toen ik 83 woog,, een half jaar geleden, gingen de alarmbellen rinkelen. Met behulp van een diëtist heb ik mijn gewicht sindsdien stabiel gehouden. Maar ik wil graag afvallen. Want ik wil heel graag slank zijn.

Ik heb, behalve in die 2 vreetperioden, een gezond eetpatroon. Ik sport regelmatig. Ik probeer wel nog meer te sporten. Ik snoep bijna elke dag wel wat, maar niet veel. Toch probeer ik met behulp van een dagboek hier op het forum mijn eet en sport gedrag bij te houden zodat ik zal afvallen.
Ik heb veel vet rond mijn taille zitten. Ik vind het zelf heel lelijk. Als ik 7 kg af zou vallen, zou ik al heel blij zijn. Dus 75 is voorlopig mijn streefgewicht.

Ben benieuwd naar reacties!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2011 22:19    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hallo Judith, van harte welkom bij de weegclub. Maak gezellig een eetdagboekje aan, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf tips en steun van medelijners.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.
Je weeggegevens zijn zichtbaar voor de andere deelnemers doordat bij al je forumberichten een blauw knopje komt te staan dat ernaar verwijst. Ook kun je een ticker aanmaken.

Dagboeken: Veel deelnemers houden goed bij wat ze eten en overleggen daarover met andere deelnemers. Het is vaak een goed idee om zo'n dagboekje voor jezelf aan te maken in het onderdeel van je dieet, zodat je zelf inzicht hebt in wat je eet en of je goed bezig bent.
En zodat andere deelnemers je kunnen aanmoedigen of steunen. Natuurlijk mag je het dagboek ook voor andere gebeurtenissen in je leven gebruiken, die niet per sé met eten of diëten te maken hoeven hebben.

Ticker: Je kunt een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Deze ticker kun je eventueel ook onder al je berichtjes laten verschijnen (zoals ik dat ook doe). Voor meer informatie over de mogelijkheden, klik hier.

En een extra tip: kijk ook bij anderen in hun dagboekjes en geef hen ook jouw respectvolle commentaar en steun. Deze mensen zullen dan waarschijnlijk hetzelfde doen voor jou!

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden.
En anders gewoon even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes, Karin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 jul 2011 19:03    
Vrouw Weeggegevens   scrapbeppie
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Welkom Judith,

Goed dat je je hier hebt aangemeld.
Ik heb vroeger ook nooit hoeven lijnen, kon eten wat ik wou en kwam niet aan.
Nu 15 jaar later heb ik besloten om af te vallen omdat ik helemaal dichtgroei.
Ik doe nu ruim 3 weken Atkins en moet zeggen dat dat goed werkt.
Ik heb geen honger, kan lekker eten en val ook goed af.
In het begin is het best moeilijk (de eerste dagen), maar met de steun van hier lukt het prima.

Maak een dagboekje aan en je zal zien dat de reacties en hulp je tegemoed komen.

Succes,
Groetjes Amanda

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 jul 2011 0:10    
Vrouw Weeggegevens   judithsimone
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hoi Karin en Amanda,

Bedankt voor jullie tips en aanmoedigingen! Ik heb nu al een aantal daagjes gepost en tot nu toe heb ik me weten in te houden dus het is een goede start geweest! Kan niet wachten tot de kilo's eraf vliegen! Lach Ik zwaai ze uit nu! (misschien helpt dat)

Dit is de link naar mijn dagboek:
https://www.weegclub.nl/forum/dagboekje-judith-t29940.html

Groetjes,
judith

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 jul 2011 12:20    
Vrouw Weeggegevens   Bianka-Slegt
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten (Vegetarisch)

Reageer met quote
Je hebt het over 'vreetbuien' heb je je schildklier al laten onderzoeken? Die van mij schijnt ook af en toe gek te doen, heb ik bijvoorbeeld net gegeten... is binnen 2 uur mijn suikerpeil al helemaal naar beneden... en loop ik te shaken.
Natuurlijk was mijn schildklier net goed toen ik de bloedtest moest doen... Dus de internist zei dat mijn schildklier in orde is, ondanks dat ze wel een gezwel hebben gezien bij mijn schildklier...
Maar er vielen wel heel wat puzzelstukjes op hun plek toen bekend werd dat er iets met mijn schildklier was...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 07 nov 2015 22:22    
Berichten van afgelopen:   
Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1