Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Hoi, ik ben nieuw hier :)

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ingkarma
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten en bewegen

Reageer met quote
In mijn zoektocht naar een gezellige forum waar ik mijn gewicht bij kan houden en met andere afvallers elkaar door dik en dun kan steunen kwam ik op deze site terecht.

Ik ben een 27 jarige vrouw en moeder van een 5 jarig zoontje.
Ik was al eens eerder 26 kilo afgevallen, maar helaas met een extra weer aangekomen toen ik ging studeren. Nu ben ik werkzaam als doktersassistent en hoop ik weer aan de slag te kunnen gaan met het logische, maar niet even makkelijke veranderen naar een gezondere levensstijl.
Op het moment van schrijven weeg ik 125.3 kilo en heb helaas morbide obesitas. Ik zal meer als 51 kilo moeten afvallen eerdat ik een gezond gewicht heb. Mijn uiteindelijke doel is 74 kilo al zou ik als ik al onder de 80 ben ook al tevreden zijn. Die paar kilo boven het ideale bmi zijn natuurlijk minder erg als de tientallen kilo's die nu aan mijn lichaam zitten.

Ik heb mijn hele leven heel veel gesport en sinds ik moeder ben komt het er gewoon heel moeilijk van doordat alles gepland moet worden of mijn man thuis is en groepssporten lukt hierdoor lastig.
Fietsen is iets wat ik vaak en graag doe en dit wil ik verder uitbreiden ook omdat ik snap dat mijn gewrichten met dit gewicht niet al teveel kunnen opvangen. Ik zou dit ook met baantjes trekken in het zwembad 2x in de maand willen gaan uitbreiden.

Het belangrijkste voor mij is eigenlijk om weer een gezonde eetgewoonte aan te gaan leren. Ik kom al een half jaar bij een voedingsconsulent langs 1x in de maand a 1,5 maand. Voor tussen de consulten door hoop ik hier steun te kunnen vinden bij anderen en juist door anderen te motiveren zelf ook gemotiveerd te kunnen blijven.
Ik moet de site nog een beetje ontdekken, maar het idee van de sprintjes en het delen van verhalen op het forum spreekt mij erg aan.

Uiteindelijk is het iets wat ik zelf moet doen. Het zal met vallen en opstaan gaan, maar ik geloof dat ik het kan.
Wie doet er met mij mee??
Groetjes Ingrid

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 jan 2016 3:06    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hallo Ingrid, van harte welkom bij de weegclub.
Al lezend bij je voorstel bericht kom je als een vrolijke vrouw over lekker jong en een leuke baan.
Je wil veel afvallen doe het in kleine stappen je streefgewicht kan je zelf iedere keer aanpassen en wat is er leuker dan je vorderingen bij te houden op een ticker.
Hier een beetje info over ons forum en de link waar je vragen mag stellen.

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

klik hier voor informatie over en dagboekjes in het subforum Gezond eten

Odette, Ellen,
Dini, Karin

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.
Om je alvast op weg te helpen volgt hier een beknopte info:

Tip: zorg dat in de titel van je dagboek je nickname of het woord 'dagboek' komt te staan, want alleen dan komt de link ernaartoe in je profiel te staan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.

Je kunt ook een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Voor meer informatie over de mogelijkheden klik hier

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden.
En anders gewoon hier even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 04 jan 2016 6:13    
Vrouw Weeggegevens   G-tjuh

Dieet: Gewoon gezond eten

Reageer met quote
Welkom en heel veel succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 jan 2016 18:24    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Welkom Ingrid, goed dat je de stap gezet hebt. Elke toch begint immers met de eerste stap. En natuurlijk vind je hier steun, daar is het forum juist voor. Ik wens je veel succes! Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 jan 2016 1:05    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1