Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

hoeveel calorien per dag om af te vallen

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   TanSantje
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wie weet hoeveel calorien je per dag nodig hebt als je wilt afvallen?

Want iedereen zegt wat anders is word confused Verward
ik ging net op een site en die zeggen onder de 1200 Verward dan ga ik verhongeren.
Dan hoor ik een vrouw heeft 2000 nodig.

Ik probeer het rond 1400 te houden niet meer.

pliess hellp want ik weet et niet meerr Rollende ogen Huil huil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 21 mei 2009 0:18    
Vrouw Weeggegevens   Fabiooltje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Bij diëtiste (vegetarisch)

Reageer met quote
Hoi Tansantje,

Zie je, het is geen exacte wetenschap!!

Waar de meeste mensen het wel over eens zijn, is dat je MINIMAAL 1200 kCal per dag nodig hebt, om op een natuurlijke manier alle voedingsstoffen binnen te krijgen die je binnen moet krijgen elke dag (denk aan vitamines en mineralen).
Kijk bijv. op de site van het voedingscentrum, daar staat wat je elke dag minimaal moet eten op die voedingsstoffen binnen te krijgen:
http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnGezondheid/Gezond+eten/hoeveelheden+per+dag

Ga je lager, dan verhonger je inderdaad, of in ieder geval: dan doe je je lichaam te kort.

Een GEMIDDELDE vrouw heeft 2000 kCal nodig om op gewicht te blijven. Maar als je er flink bij beweegt en sport, heb jij misschien meer kCal nodig om op gewicht te blijven.

Ik zou dan ook willen zeggen: eet tussen de 1400 en 1800 kCal per dag, dan weet je zeker dat je minder kCal eet, dan dat je nodig hebt. En hou je een beetje aan dat lijstje van het voedingscentrum, als je op een dag 1400 kCal aan chips wegeet, val je OOK af, maar dat is niet gezond!!

Zorg dat je daarbij elke dag minimaal een half uur beweegt (fietsen en wandelen tellen ook!!) en dat je twee tot drie keer per week een uur extra beweegt (weer: dat kan fietsen en wandelen zijn, maar ook sporten of zwemmen of hardlopen, etc.). Als je wilt, mag dit ook meer zijn! Maar als je te fanatiek van start gaat met sporten, dan hou je dat op de lange termijn niet vol en stop je ermee...

Het is dus voor elke persoon verschillend. Je zult bij jezelf moeten "experimenteren" om te kijken wat voor jou werkt.

Maak voor jezelf een plan (bijv. 1800 kCal en sporten zoals ik zei), doe dit twee weken en kijk dan of je afgevallen bent en zo ja, hoeveel. Is het te weinig, doe er dan wat kCal af of wat sporten bij... is het genoeg... dan houden zo!

Fabiooltje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 21 mei 2009 5:40    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Fabiooltje is bedreven in het vak wat de kcal. aangaat. Er zijn vele theorien, maar we zijn het er allemaal over eens dat je met 2000 op gewicht blijft, dus als je wilt afvallen ,moet je lager gaan zitten.
1000 kcal per dag dan zit je in een srach-dieet en dat is niet gezond omdat je niet voldoende voedingsstoffen binnen krijgt.
Zonder sporten kom ik uit op 1300/1400/1500 kcal, daar moet je een beetje mee spelen en zoals Fabiooltje zegt:"Uitproberen".
Met sporten mag je iets meer kcal eten, maar maak van 100 kcal. meer of minder geen helszaak.
Groetjes van Coby
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 21 mei 2009 7:17    

Reageer met quote
hey iedereeen Erg blij

beadnkt voor jullie snelle reactie en advies Erg blij

ik ben al een week bezig met seriues dieet en 2 weken met soort van diet Schaam Schaam en ik heb de afgelopen 2 weken maar 1 keer in een week dus 2 keer in totaal gesport dan doe ik 70 min cardio . Gister ging ikna de sportschool heb er nu echt zin in Erg blij en toen ging ik op de weegschaal en in 3 weken ben 3,5 kg afgevallen.

Ik ben al een week bezig dan en ik hou het op 1400 -1500 calorien en dat bevalt me prima. Ik probeer nnu 2 keer in een week na de fitness te gaan . Ik hbe het druk met school , ik heb 4 tentamens te gaan in 2 maanden Sip en ik ga over 2 maanden op vakantie dus ik wel er goed uit zien Sip

Ik loop nu ook naar het werk dat is 2 keer in een week een 20 min zo.

Ik ga volgend week weer op de weegschaal en k zal kijken dan wat die te zeggen heeft!!

Bedankt iedereen en jullie ook heel veel succes

Santusha (K)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 21 mei 2009 13:09    
Vrouw Weeggegevens   feelgood
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Ik ben aan het afvallen door middel van geen tussendoortjes, gezonde maaltijden en hardlopen. Dat hardlopen doe ik al langer en ik wil graag langer en verder lopen. Maar dan krijg ik elke keer blessures door mijn overgewicht. Weg met die kilo's dus! Ik hou mij aan de 1400 kc en vul regelmatig de http://www.caloriechecker.nl/ in om te zorgen dat ik onder de 1400 blijf. Dat lukt goed en ook mijn vetgebruik blijft netjes tussen de marges. En toch roept het voedingscentrum dat ik te vet eet. Terwijl ik met verzadigd en onverzadigd vet netjes tussen hun marges zit. Waarom willen ze zo graag dat ik vetarmere producten eet? Ik eet liever dun volvette kaas dan die vieze lightproducten. Zit er een gedachte achter die ik over het hoofd zie?
MVG Feelgood
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2009 12:47    

Reageer met quote
Hoi Feel good !!

Ik snap hoe confused je bent!! want ik hou het ook op 1400 calorien!! maaar net eerder hier boven werd gezegd je moet gewoon experimenteren.!!

Want als je logisch bekijkt als iemand nou een vrowu dus 2000kcal nodig heeft dan val je tog af als je 14oo binnen krijgt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2009 20:46    
Vrouw Weeggegevens   Duv
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Weight watchers

Reageer met quote
het voedingscentrum is slechts een advies... ze zegen dat je minder vette producten moet eten omdat dit slecht is voor je cholesterol... en dus ook voor hart en vaatziekten te voorkomen! maar ik geniet ook altijd van mijn sneetje volvette kaas Erg blij lust de light ook niet... Misschien er gewoon wat minder van genieten? of dat probeer ik toch...
groetjes

"studentenzomersprint"
begin gewicht 90,0
week 1 : 88,2
week 2 : 86,4
week 3 : 85,9
week 4 : 86,6
week 5 : 85,9
week 6 : 86,0
streefgewicht : 83kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2009 21:02    
Vrouw Weeggegevens   feelgood
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik vrees dat ik tot ik begon echt een veelvoud at van wat ik nodig had. Ik at drie gezonde en te vette maaltijden op een dag en schoof tussendoor zoveel mogelijk naar binnen. Het zal in de duizenden Kcal per dag hebben gezeten, ik durf het niet uit te rekenen. En ondanks dat zat ik al jaren op hetzelfde gewicht.
Ik ben nogal van het gezond eten, ik geloof heilig dat je lichaam voedingsstoffen nodig heeft. Ik probeer dus al mijn Kcal in gezonde producten te stoppen met voedingswaarde, geen koekjes of zo. Dan eet ik liever wat lekkere olijfoliedressing op mijn sla. Dat vind ik ook echt lekkerder.
Ik moet dit gewoon volhouden tot de kilo's eraf zijn. Dan kan ik er weer wat naast eten en mijn gewicht in de gaten houden. En zo gauw ik aankom weer een paar tussendoor loze dagen inpassen.

Het feit dat er op deze site zoveel vrouwen zijn met gewichtsverlies geeft mij vertrouwen. Je hoort in de media zoveel over dat gewichtsverlies bijna nooit blijvend is. Ik hoop echt niet dat dat voor mij van toepassing is. Om dat niet te laten gebeuren moet ik echt gaan beseffen dat ik hier altijd mee bezig moet blijven. Iets in mij vecht daar nog tegen. Maar ongelukkig zijn met mijn lijf is erger.

Ik ben erg blij dat ik hier een beetje mijn gedachten kwijt kan, dat heb ik nodig. In mijn dagelijks leven heb ik het beeld opgebouwd dat ik geen problemen met mijn gewicht heb, daarom ook anoniem. Als ik mijn ding doe heb ik ook geen problemen. Maar als ik op de wc naar mijn lijf kijk, of een foto zie walg ik van mijzelf. Dat maakt mij heel verdrietig.

Groetjes van Feelgood.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 23 mei 2009 8:47    

Reageer met quote
Hey Feel Good !!

Ik denk dat heel veel mensen met dit probleem zitten. Ik hbe ook al jaren problemen met mijn gewicht maar laat dat niet merken als ik gepest werd op school sloeg ik die kinderen,soort van ze deden me niet. Ik ging 6 jaar terug op diet en was dan gewoon een vol meisje ik was toen 13 jaar en toen ik 17 jaar was geen ik sporten enzo en wsa dan ook 10 kilo's zo afgevalllen zag er goed uit. Ik heb ook veel gesport basketbal,zwemmen enzo.

Toen kwam ik na nederland om te studeren, ik wrd echt binnen 1 jaar zwaarder en zwaarder ik bleef maar eten,ik denk dat het ook kwam doordat ik heimwee had,studeren leren,verdriet. ik ben hier zonder ouders kwam hier toen ik 17 was.

Ik had dan elke keer ja ik ga op diet ma ja er was altijd wel iets.

Toen ging ik opmezelf toen dacht ik van ja u gaat het gebueren geen van me broeken pasten me meer ik moest maar big size dingen kopen.

Ik schaam me ervoor.

Maja toen besloot me tante de sportschjool te betalen, en ik ging dan 2 3 maanden niet ik ben nu 3 weken serieus begonnen m et diet maaaaar ik moet nog echt seerieus gaan fitmess ik probeer 2 keer in een week te gaan maar ja ik ehb soms geen tijd met school en werk.

Leuk he je ahrt opluchte!!

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 23 mei 2009 13:34    
Vrouw Weeggegevens   LVieve
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: My Fitness Coach Wii

Reageer met quote
Hi mensen!
Wat ik wel handig vond was deze site: http://www.healthyweightforum.org/eng/calculators/calories-required/
Daar kan je instellen hoeveel je wil afvallen en hoe lang je er over wil doen en dan rekent het programma uit of dat überhaupt kan, en hoeveel calorieën je dan per dag moet eten. Als het niet verantwoord is dan word het rood en geeft het programma aan dat je er langer over moet doen.
Ook handig is de pounds-kilo's converter, aangezien heel veel dieettips etc in pounds zijn.

Kijk maar eens!
liefs

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2009 13:49    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3