Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Hoe denk ik 'Afvallen' om? Afvallen en Omdenken

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 20, 21, 22
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Ik heb me ook aangemeld hoor Geke.
En ik snap je ongeduld wel een beetje. Als je de 'aanjaagster' bent van een sprintje, wil je graag feedback!
We gaan weer fijn samen verder!
Fijn weekend allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2017 12:52    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Had de link gemist (of met de neus gekeken) maar ik doe weer mee hoor. Is/was een leuk sprintje, lekker sparren met elkaar.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2017 17:05    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM

Dieet: Streep-je-Slank van Margriet: 1300 cal. per dag

Reageer met quote
@geke: Dat klinkt gezellig en erg lekker wat je hebt bedacht bij de picknick! De plek ziet er ook mooi uit. Zeker voor herhaling vatbaar dus!

Ik doe niet mee met het vervolgsprintje. Ik doe al 2 sprintjes waaronder mijn eigen stabilisatiesprintje.

Ik kreeg in het begin een x de opmerking: je mag schrijven wat je wilt als het maar met 'omdenken' te maken heeft. Dat vond ik nogal star. Maar, geen boze gevoelens hier hoor. Lachen

Ik wens jullie allemaal veel succes en plezier in het vervolgsprintje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2017 17:20    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
AnnetteM schreef:

Ik doe niet mee met het vervolgsprintje. Ik doe al 2 sprintjes waaronder mijn eigen stabilisatiesprintje.

Ik kreeg in het begin een x de opmerking: je mag schrijven wat je wilt als het maar met 'omdenken' te maken heeft. Dat vond ik nogal star. Maar, geen boze gevoelens hier hoor. Lachen

Ik wens jullie allemaal veel succes en plezier in het vervolgsprintje!

Dankjewel Annette, jij ook bij jouw sprintjes. En goed dat je het toch even noemt dat je dit star vond. Dat vind ik goede feedback, het was namelijk geenszins star bedoeld maar meer om aan te geven dat omdenken het centrale thema is hier. Er zijn genoeg andere sprintjes en dagboekjes waarbij naar hartelust verteld en geassocieerd kan worden. En omdat omdenken zo breed is, wilde ik graag voorkomen dat het van lieverlee over heel andere dingen zou gaan. Vandaar dat ik dat van tevoren even wilde noemen.
Zijn er anderen die dit ook als star hebben ervaren?

Volgens mij heb ik het in het vervolg niet expliciet genoemd. Kunnen we daar dus alle kanten op. 😃

i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2017 19:57    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM

Dieet: Streep-je-Slank van Margriet: 1300 cal. per dag

Reageer met quote
Dank voor je positieve reactie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 aug 2017 21:20    

Reageer met quote
Mooi staaltje omdenken hier:
Odette schreef:
Gisteren ging het bijna onbewust fout met eten. Vond een oude mueslireep in mijn tas, onnadenkend en ongepland opgegeten. Toen dacht ik "oei stond niet in mijn plan, nu verdien ik geen twee vlaggetjes", maar om te voorkomen dat ik toen maar dóór ging met over de (eet)lijn stappen, bedacht ik dat als ik me verder goed gedroeg, ik toch één vlaggetje kon verdienen. Zo gezegd zo gedaan en verder geen schade. Goed hè? Wat een openbaring...

Probleem: heb me niet aan mijn plan gehouden
Feit: geen twee vlaggetjes verdiend
Mogelijkheid: om erger te voorkomen ken ik mezelf toch nog één vlaggetje toe omdat ik alleen maar een heel klein foutje heb gemaakt en om te voorkomen dat ik daarmee ga overeten onder het motto "maakt nu toch niet meer uit" en ik me verder gewoon keurig aan het plan heb gehouden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 26 aug 2017 7:54    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Goed 'omgedacht' Odette. Jj hebt je vlag verdiend!
Want de rest van onze dag, week of maand is niet verpest doordat we een keertje van het padje af gaan. En eerlijk gezegd, vind ik een meusli-reep nou ook weer niet zo heel erg slecht... Er zitten toch wat noten en granen in en hij bestaat vast niet in zijn geheel uit 'suiker'...Of zit ik het nou helemaal goed te praten...

@Geke over het schrijven in dit sprintje 'als het maar om omdenken gaat', dat was mij ook opgevallen en ik vond het net als Annette een beetje star. Maar het triggerde me wel, en het heeft me ook weer een andere kijk op 'afvallen' en in mijn geval 'op gewicht bijven' gegeven.
Als ik ergens door 'geraakt' word, bv. door de boeken van Judith Beck of Mieke Kosters, lijkt het of ik mijn oogkleppen op zet en daar helemaal voor ga. Dan is voor mij het leerzaam om ook in een ander daglicht naar mijn manier van eten en drinken te kijken, en alles wat daarbij komt kijken...
Fijne week allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 28 aug 2017 9:43    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Goed om te weten, dat dit bij jou, Dymphie, ook enigszins als star overkwam, wat Annette ook aangaf. Iets om rekening mee te houden: hoe bedoel ik het, en hoe komt het over?

Toch blijf ik ook bij mijn mening, dat vele sprintjes hier op deze site afdwalen en soms over heel andere dingen gaan dan wat de titel aangeeft. Als iedereen dat prima vindt, oké, dan is dat zo. En soms doe ik er zelf vrolijk aan mee. Maar een onderwerp waar ik mee kom (en waarbij ik dus de beheerder ben) zou ik het liefst over dat onderwerp willen houden. Als initiatiefnemer mag je die voorkeur aangeven, vind ik. Dan kun je het ook aangeven, als er teveel afgedwaald wordt.
Als dit 'star' wordt gevonden, dan is dat maar zo.
Ik vind het in elk geval wel duidelijk.

Maar ik vind het wèl goed om van jullie te lezen hoe het overkwam! Ik zal er in het vervolg meer over nadenken (van tevoren) hoe iets overkomt.

i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 28 aug 2017 14:42    

Reageer met quote
Dymphie schreef:
Goed 'omgedacht' Odette. Jj hebt je vlag verdiend!
Want de rest van onze dag, week of maand is niet verpest doordat we een keertje van het padje af gaan. En eerlijk gezegd, vind ik een meusli-reep nou ook weer niet zo heel erg slecht... Er zitten toch wat noten en granen in en hij bestaat vast niet in zijn geheel uit 'suiker'...Of zit ik het nou helemaal goed te praten...

Dank je D. Het probleem was niet de reep, maar het feit dat hij niet ingepland was. Natuurlijk komt er wel eens spontaan iets voorbij dat niet gepland was en dan neem ik het toch, maar het moet wel een hele goede reden zijn. Deze reep was echt onnadenkend en extra.

Morgen ga ik weer zingen, na 6 weken vakantie, heerlijk, kijk er naar uit...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 28 aug 2017 17:31    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Ik vind het prima hoor om een beetje 'bij de les' te blijven en ook dat je er dan iets van zegt. Zoals in het nieuwe sprintje over hockey en scheenbeschermers enzo, dat hoeft voor mij niet en dat sla ik dan maar allemaal over. Ik doe tenslotte mee met een doel voor mezelf en heb mijn eigen boekje om in te OH-en. Lachen
Maar als een discussie onstaat die niet direct aanhaakt bij het thema is het wat mij betreft ook oké om te 'bomen' met elkaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 28 aug 2017 18:09    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 20, 21, 22
Pagina 22 van 22