Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Hier ben ik dan..

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Lielkes Own
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi iedereen.
Nou, hier ben ik dan.
Erg blij
Mijn naam is Liel. Ik ben 52, Getrouwd, Mama van 2 en oma van een kleinzoon, tweede kleinkindje op komst.
Ik heb een zittend beroep en tot voor kort had ik dus gewoon nul beweging. Ik ben een grote fan van ontzettend lekker eten.
Net als velen al van alles geprobeerd. In het verleden ook al met resultaat af mogen vallen maar dat lukt mij nu toch niet zo goed als dat ik had gehoopt.
Ik ben al een tijdje op weg. Het gaat langzaam en er zijn dagen bij dat ik mijn weegschaal ontzettend vervloek en een vliegles wil geven maar ik kamp ook ontzettend met stemmingen en andere geweldige overgangsklachten. Ik weet dat het erbij hoort.
Ik weet ook dat ik daarom waarschijnlijk zo moeizaam gewicht verlies maar dat verbetert mijn motivatie én humeur niet echt.
Wat ik voor mijzelf nu probeer los te laten is dat ik niet dwangmatig weeg. Niet téveel bezig ben met dat ik ook maar iets MOET. Want dat werkt averechts.
Ik moet me leren concentreren op de goede momenten.
Ik volg geen speciaal dieet maar ik heb wel mijn eetpatroon aangepakt.
En het allerbelangrijkste voor mij is dat ik veel meer beweeg dan vroeger.
Ik wandel bijna iedere dag. Op dit moment werk ik ivm de lockdown niet.
En als ik een dag niet wandel (wanneer het weer dit niet toelaat) dan doe ik thuis een work out van één tot anderhalf uur.. Via Youtube. Powerwalk met aerobics.
Dat bevalt me ontzettend goed.
Ik merk dat mijn conditie al is verbeterd. Vorig jaar kreeg ik al hartkloppingen na 500 mtr. En pijn op de borst.. Dat was mijn wake up call!
Ik kamp namelijk met hoge bloeddruk en ik loop bij de cardioloog vanwege mijn hart. Dus alleen al daarvoor is beweging voor mij ontzettend belangrijk!
Inmiddels loop ik 8km met gemak!
Daar ben ik dan ook kei trots op..
Nu mijn gewicht nog.. ☺️
Groetjes Liel

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 feb 2021 12:55    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hallo Liel, van harte welkom bij de weegclub.
hier een beetje info voor je lees en post mee dan krijg je sneller reactie

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2021 11:57    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Weight Watchers en suikervrij

Reageer met quote
van harte welkom bij de weegclub
kleine stapjes die te behappen zijn werken meestal het best en houdt je het langst vol

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 01 mrt 2021 13:33    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1