Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Het moet nu echt...

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Marjolein77
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Lieve allemaal,

Vandaag besloten om me hier aan te melden. Ook met het idee om hier wat maatjes te vinden die me begrijpen. In mijn omgeving zijn er veel slanke mensen en een hoop mensen begrijpen mijn gevoel niet. Ik krijg dan opmerkingen "je moet gewoon minder eten".
Vandaag was helemaal de druppel. Was op een familiefeestje, toen mijn eigen moeder in de groep zei "dat ik toch echt te dik werd, en wat aan mijn gewicht moet doen". Nou bedankt mam, ik voelde me gelijk verdrietig, alsof ikzelf niet weet dat ik te dik ben.

Zal even wat over mezelf vertellen. Ik ben helaas een emotie eter. Heb een jeugd gehad met weinig waardering, waarin ik altijd perfect moest zijn. In 2014 ben ik bevallen van mijn lieve dochter. Na de bevalling kreeg ik een flinke depressie. Dit was reeds mijn derde depressie. Ik gaf mijn kleine meid borstvoeding wat ik graag voor haar deed. Aan het einde van de zwangerschap woog ik 105 en toen ze 3 maanden was 90 kg. Echter ging ik erg achteruit en moest aan de medicijnen. Het was een zeer heftige tijd, de eerste paar nachten kon ik door de bijwerkingen van de medicijnen niet slapen, ik stond strak van de spanning en angst.
Ik gebruik nu een jaar anti depressiva paroxetine en ben denk mede daardoor 20kg aangekomen in 1 jaar 😢 Het gaat nu gelukkig wat beter met me, kan mijn leven weer een beetje oppakken, maar mijn gewicht blijft een probleem. Krijg nu ook kwetsende opmerkingen van mijn man en mensen in mijn omgeving wat me erg verdrietig maakt. En als ik me naar voel ga ik weer eten en zo kom ik in een cirkeltje...
Ik wil proberen om er nu echt wat aan te doen, ik blijf alleen maar aankomen nu...
Daarom mijn streefgewicht 90 kg, is voor mijn lengte nog iets te zwaar, maar voor mij al een positieve stap!

Wens jullie allen ook veel succes en hoop hier zo af en toe wat steun te vinden. Lieve groetjes Marjolein
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 27 mrt 2016 23:14    
Vrouw Weeggegevens   Moniek
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)

Reageer met quote
Hoi Marjolein.

Ik kan niet anders doen dan je welkom heten en veel succes wensen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 27 mrt 2016 23:21    
Vrouw Weeggegevens   Marjolein77

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Dank je😘
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 27 mrt 2016 23:37    
Vrouw Weeggegevens   Zuuz
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Cambridge 500

Reageer met quote
Heel veel succes met afvallen.

het is voor "buitenstaanders" denk ik ook heel moeilijk om in te zien wat eetproblemen zijn. Was haar maar zo simpel als gewoon minder eten. Met gewoon minder eten worden de kilo's misschien wel minder, maar los je het onderliggende probleem niet zo maar op.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 28 mrt 2016 7:55    
Vrouw Weeggegevens   Kim-meke
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezonder eten, meer bewegen

Reageer met quote
Dat cirkeltje, is heel bekend helaas.
Heel veel succes, met linnen.
Ik merk zelf dat als je actief op het forum bent. Een dagboekje aanmaakt en goed bijhoud en je aansluit bij een of meerdere sprintjes dat je, doordat je ermee bezig blijft, het makkelijker gaat.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 28 mrt 2016 9:40    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Hallo Marjolein, van harte welkom bij de weegclub.

Heel, heel welkom in ons warme bad wat weegclub heet. Ik denk dat je het heel erg nodig hebt. Hier geen veroordelingen of vervelende opmerkingen, maar begrip en steun. Wij zijn hier allemaal met hetzelfde doel.

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

klik hier voor informatie over en dagboekjes in het subforum Gezond eten

Odette, Ellen,
Dini, Karin

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.
Om je alvast op weg te helpen volgt hier een beknopte info:

Tip: zorg dat in de titel van je dagboek je nickname of het woord 'dagboek' komt te staan, want alleen dan komt de link ernaartoe in je profiel te staan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.

Je kunt ook een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Voor meer informatie over de mogelijkheden klik hier

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden.
En anders gewoon hier even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,
Odette
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 28 mrt 2016 17:49    
Vrouw Weeggegevens   musjemus
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezonder eten

Reageer met quote
hoihoi,
ik kom even langs om je succes te wensen. je hebt het niet gemakkelijk gehad in je leventje,
wat ik persoonlijk erg vind dat je man je kwetst.
ik hoop dat je dat een beetje opzij kan zetten en denkt;kom op ik ga er voor.
ik ga mijn best doen.
het is natuurlijk ook beter voor je zelf.
we hebben allemaal onze goede en slechte daagjes.
maar er zijn zoveel lieve medelijnsters die je kunnen steunen..
als je zin hebt kom je maar buurten hoor.
succes en een fijne avond.
groetjes musje

take time to do what makes your soul happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 28 mrt 2016 22:25    
Vrouw Weeggegevens   Polly76
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hoi Marjolein!

Wat een verdrietig verhaal wat je vertelt. En wat moeilijk dat je tegenwoordig nog steeds de steun van je naasten niet hebt. Juist van je moeder en je man zou je onvoorwaardelijke steun moeten krijgen. Ik ben blij dat je je hier hebt aangemeld. Ik ben hier zelf ook nieuw. We slepen elkaar erdoor heen hoor. Ik heb nu al gemerkt dat er hier zoveel lieve mensen zijn! Welkom!!! In goede en in slechte dagen!

Gr.
Polly

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 28 mrt 2016 22:47    
Vrouw   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Het is al even geleden, maar ik wil je toch meegeven te overwegen hulp te zoeken! Ga eens praten met je huisarts, alleen medicatie is nooit voldoende. Sterkte!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 apr 2016 15:07    
Vrouw Weeggegevens   Mamsie1966
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Hallo marjolein
Ook van mij hartelijk welkom op deze leuke site .
En ook ik werd verdrietig door wat je schreef ..
Zelf ben ik ook nog maar net op deze site maar idd , al die lotgenoten hier doen je goed !
Met elkaar hopen we ons doel te bereiken .
Sterkte en heel veel succes toegewenst Liefde
Groetjes , Elisabeth

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 apr 2016 17:34    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1