Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Het is tijd voor mezelf

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Iriszgordijn
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
hey allemaal Erg blij

Leuk hier te zijn. Ik kom me even voorstellen! Mijn naam is Iris en ik ben 5 maanden geleden bevallen van mijn tweede zoontje Daan. Helaas na de eerste bevalling een postnatale depressie gekregen en nu weer een flinke klap bij de tweede. Hoopte dat ik dit keer de dans zou ontspringen, maar helaas... Het gaat steeds wat beter maar ik merk dat ik me niet lekker voel in mijn lijf door het extra gewicht. Ik eet enorm ongezond en heb enorme vreetbuien. Denk hierbij aan chips, pizza, broodjes hagelslag, slagroom, taart en van alles door elkaar heen tot ik zo misselijk ben en walg van mezelf. Dit alles door mijn enorme emoties die ik niet kwijt kan.

Pas begonnen met wandelen en ik wil het hardlopen weer oppakken om dit als uitlaatklep te gaan gebruiken en ik zoek een forum om elke dag even van me af te schrijven, mijn voeding te delen en rond te zoeken naar tips.
Facebook en Instagram heb ik van mijn telefoon gehaald om even weer helemaal tot mezelf te komen.

Ik vind het lastig ook wat ik zoal eten moet op een dag. Ben enorm zoekende dus alle tips en tricks en weekmenu's zijn welkom. Heb een tijdje sonja bakker gedaan maar ben dan zoveel geld kwijt en meer als de helft gaat niet op! Zonde! Moet ook aan mijn gezin denken die ik onderhouden moet.

Ik hou van Hollands eten en makkelijk. Brood crackers jam kaas melk.. Dat soort dingen! Als jullie tips of tricks hebben dan hoor ik het graag. Tot die tijd verzamel ik in mijn dagboekje alles wat ik eet op een dag en mijn beweging.

Heel veel liefde voor jullie. Fijne avond!
Liefs Iris Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 jul 2021 19:09    
Vrouw Weeggegevens   Jojo Annie
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Cohen

Reageer met quote
Heel veel succes Iris! Er is hier heel veel info over voeding te vinden. Je moet vooral kiezen wat bij jou past! Dat is heel persoonlijk enals je je ergens goed bij voelt hou je het het makkelijkste vol. Zelf ben ik door het lezen van de info en de dagboekjes uitgekomen bij een dieet wat laag en koolhydraten,vetten en calorieën is. Dat bevalt mij heel goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 jul 2021 19:16    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Jojo Annie schreef:
Heel veel succes Iris! Er is hier heel veel info over voeding te vinden. Je moet vooral kiezen wat bij jou past! Dat is heel persoonlijk enals je je ergens goed bij voelt hou je het het makkelijkste vol. Zelf ben ik door het lezen van de info en de dagboekjes uitgekomen bij een dieet wat laag en koolhydraten,vetten en calorieën is. Dat bevalt mij heel goed.

Dankjewel Annie!! Ik heb inderdaad al veel voorbij zien komen dus ik kijk rustig even wat het beste bij mij past. Zag ook al en aantal dag en weekmenu's voorbij komen. Erg leuk hier!

Fijn toch dat er wat tussen zit wat voor je werkt? Ik ben niet ongelukkig met hoe ik eruit zie maar ben wel moe van alle extra gewicht wat ik meesleep en vooral het moe zijn is erg frustrerend soms. Ook al slaapt de kleine door ik ben nog zo moe elke keer. Op! Komt wel weer Erg blij

Ik ga zowiezo wat meer suikers laten staan. Kijken of dat al wat helpt met de enorme snaai trek!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 jul 2021 19:50    
Vrouw Weeggegevens   Jojo Annie
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Cohen

Reageer met quote
Suikers laten staan scheelt al heel veel! Het is ook leuk om aan sprintjes Nee te doen, dat motiveert heel erg om vol te houden.

De eerste tijd met een baby kan heeel vermoeiend zijn en dan heb je ook nog de hormonen die door je lijf gieren ;-)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 jul 2021 19:54    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Jojo Annie schreef:
Suikers laten staan scheelt al heel veel! Het is ook leuk om aan sprintjes Nee te doen, dat motiveert heel erg om vol te houden.

De eerste tijd met een baby kan heeel vermoeiend zijn en dan heb je ook nog de hormonen die door je lijf gieren ;-)

Ah goed idee!
ja dat is zeker waar. Het is erg vermoeiend en heb er nog een zeer druk mannetje bij van 7 jaar dus ben druk genoeg met die 2. Wil dus wat meer energie terug en kreeg het toen erg van gezonde voeding en sporten dus ik wil nu echt weer even aan mezelf denken en lekker bezig zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 jul 2021 20:29    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Iriszgordijn schreef:
hey allemaal Erg blij

Het gaat steeds wat beter maar ik merk dat ik me niet lekker voel in mijn lijf door het extra gewicht. Ik eet enorm ongezond en heb enorme vreetbuien. Denk hierbij aan chips, pizza, broodjes hagelslag, slagroom, taart en van alles door elkaar heen tot ik zo misselijk ben en walg van mezelf. Dit alles door mijn enorme emoties die ik niet kwijt kan.

(.....)

Ik vind het lastig ook wat ik zoal eten moet op een dag. Ben enorm zoekende dus alle tips en tricks en weekmenu's zijn welkom.

Ik hou van Hollands eten en makkelijk. Brood crackers jam kaas melk.. Dat soort dingen! Als jullie tips of tricks hebben dan hoor ik het graag. Tot die tijd verzamel ik in mijn dagboekje alles wat ik eet op een dag en mijn beweging.

Hoi Iris, welkom!

Wat rot dat je met depressie te maken hebt.

Heel goed dat je met lopen bent begonnen en straks hardlopen. Dat is gezond, en inderdaad ook een manier om stoom af te blazen bij alle emoties!

Mijn kijk op problemen met gewicht en overeten en eetbuien is dat het (voor sommige mensen, zoals ik) om een eetverslaving gaat. Je kunt aan zoetigheid en brood / meelproducten verslaafd zijn en als dat zo is, zorgt dat ook voor depressie en voor vermoeidheid.
Dus het één houdt het ander mogelijk ook in stand: je eet teveel en de verkeerde dingen, dat maakt dat je je depressief en vermoeid voelt, en daardoor wil je nog meer van de verkeerde dingen eten.

Ik zal in je dagboekje kijken en wat suggesties doen.

Als je zin hebt kom dan lekker meedoen bij deze sprintjes;
https://www.weegclub.nl/forum/leg-je-belofte-vast-deel-2-t57061-430.html#2818591

https://www.weegclub.nl/forum/schouderklopjes-4-t57111-30.html#2818598

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 aug 2021 11:03    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Kordiya schreef:
Iriszgordijn schreef:
hey allemaal Erg blij

Het gaat steeds wat beter maar ik merk dat ik me niet lekker voel in mijn lijf door het extra gewicht. Ik eet enorm ongezond en heb enorme vreetbuien. Denk hierbij aan chips, pizza, broodjes hagelslag, slagroom, taart en van alles door elkaar heen tot ik zo misselijk ben en walg van mezelf. Dit alles door mijn enorme emoties die ik niet kwijt kan.

(.....)

Ik vind het lastig ook wat ik zoal eten moet op een dag. Ben enorm zoekende dus alle tips en tricks en weekmenu's zijn welkom.

Hoi Iris, welkom!

Wat rot dat je met depressie te maken hebt.

Heel goed dat je met lopen bent begonnen en straks hardlopen. Dat is gezond, en inderdaad ook een manier om stoom af te blazen bij alle emoties!

Mijn kijk op problemen met gewicht en overeten en eetbuien is dat het (voor sommige mensen, zoals ik) om een eetverslaving gaat. Je kunt aan zoetigheid en brood / meelproducten verslaafd zijn en als dat zo is, zorgt dat ook voor depressie en voor vermoeidheid.
Dus het één houdt het ander mogelijk ook in stand: je eet teveel en de verkeerde dingen, dat maakt dat je je depressief en vermoeid voelt, en daardoor wil je nog meer van de verkeerde dingen eten.

Ik zal in je dagboekje kijken en wat suggesties doen.

Als je zin hebt kom dan lekker meedoen bij deze sprintjes;
https://www.weegclub.nl/forum/leg-je-belofte-vast-deel-2-t57061-430.html#2818591

https://www.weegclub.nl/forum/schouderklopjes-4-t57111-30.html#2818598

Hey!! Dankjewel voor je tips ook in mijn eetdagboekje. Ik wist helemaal niet dat dat kon doordat je verslaafd bent aan zoet en brood je eetbuien kunt krijgen en je rot kan voelen! Heb je misschien tips kwa ontbijt? Ik zag kwark dat je aanraadde.. Is dit dan Griekse kwark of Magere kwark? In Magere zit vaak meer suiker dus kan ik beter de Griekse kiezen denk ik ofniet. Hierbij noten toevoegen? Vind alleen kwark niet echt een fijn ontbijt.

Als tussendoortjes ei of groente dat lukt me wel. Ben gek op paprika, wortels en radijs! Kan altijd afwisselen.

Als lunch raadde je ook peulvruchten aan. Dit samenvoegen met groentes? Dus eigenlijk salades maken?

Avondeten lukt me ook wel met minder aardappels rijst of pasta en meer groenten! Ik zal eens even op onderzoek uitgaan. Komt het dan niet meer uit op koolhydraat beperkt? Arm?

Ook in de avond niet meer eten vind ik een goede tip. Dat ga ik zowiezo doen! Dan voeg ik de kwark of yoghurt toe na het avondeten en eet erna niks meer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 aug 2021 11:57    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Hoi hoi, ik ga wat je schreef beantwoorden op je dagboekje, is misschien handiger?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 aug 2021 13:52    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1