Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Sonja Bakker
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Het eetdagboek van Willeke (Wakkertje)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Wakkertje
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezond eten/Sonja Bakker

Reageer met quote
Weer begonnen.
Wat mij nu het zetje gaf is het lezen van het boek "spiritueel afvallen" van Nannet van der Ham. Aanrader! met name de brief aan het begin van het boek, van je lijf aan jezelf.
Deze keer niet aan de hand van menu's en diëten. In het verleden heb ik dit ook niet volgehouden, dus is dit niet de weg die ik ga volgen.
Ik wil zo rond mei 2020 op mijn streefgewicht zitten (eerder is fijn, maar niet noodzakelijk). Het is een reëel gewicht voor mijn lengte en bouw. Ongeveer 1,5 kg per maand wil ik afvallen.
Ik ga bewuster eten. Goed voor mijn lijf zorgen, dat heeft mijn lijf verdiend. En af en toe bewust genieten is dan ook oké!
Dus alleen koffie/thee/water drinken. Alcohol alleen als het incidenteel is en dan met mate en er van genieten!
Verder geen chips/koek/snoep. Bewust deze keuze maken. En echt heel af en toe een stukje chocolade kan best. Als ik er dan maar even een feestje van maak en er bewust van geniet.
Verder uiteraard hardlopen verder uitbouwen (na bijna een jaar blessure, ben ik weer aan het opbouwen). Dat vind ik gewoon heerlijk. En de wandelschoenen vaker aan en het bos in.
Het avondeten elke week plannen aan de hand van lekkere, maar gezonde recepten. Tijd voor maken. Niet lamballen en lui zijn.
Heb een jurkje in het zicht hangen die ik graag wil dragen op mijn 40e verjaardag. Dat is mijn eerste tussendoel om naar toe te werken. Gekocht toen ik zo'n 4 kg lichter was, maar nog nooit gedragen.
En verder heb ik nog meer boeken met tips, tricks en inspiratie op mijn lijstje staan die ik ga lezen.
Dus kortom. Gezond eten. Bewust eten. Nieuwe weg.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 25 okt 2019 13:18    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4