Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Sonja Bakker
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Het eetdagboek van Willeke (Wakkertje)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Wakkertje
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezond eten/Sonja Bakker

Reageer met quote
De tweede week van Sonja Bakker is begonnen.
Vanmorgen op de weegschaal geweest (zoals elke dag). Na 1 week ben ik 1,1 kg afgevallen. Een mooi resultaat voor de eerste week. Mijn man is wel wat meer afgevallen, bij hem staat het nu op -2,6 kg in één week. Petje af hoor!!
Vandaag helaas (nog) niet kunnen hardlopen. Mijn dochter is nog ziek. Hopelijk is mijn man vanavond op tijd thuis dat ik nog even een rondje kan gaan. Ook al heeft het donker niet mijn voorkeur, wil ik toch even een rondje gaan. Mijn streven is om deze week weer meer dan 4 km aan één stuk te halen.
Verder zijn de boodschappen tot en met donderdag ook al weer binnen. Dat helpt ook echt, vooruit plannen! Vanavond lekker rode bietjes op het menu........ heerlijk. Al denkt niet iedereen hier in huis er zo over Lachen
Hopelijk verloopt de tweede week net zo goed als de eerste! Maar ja, dat heb ik voor het grootste deel toch echt zelf in de hand. Cool

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2018 15:35    

Reageer met quote
Week 2 van Sonja Bakker schiet al op.
Deze week heb ik wel 2 dagen gewisseld omdat dat beter uitkwam met de planning. De ene avond heb ik gewoon wat meer tijd om te koken dan de andere, ivm de sporten van de kinderen.
Ik moet nu wel eerlijk toegeven dat ik af en toe wel moeilijke momentjes heb hoor. Maar tot nu toe ben ik nog niet gezwicht. Elke keer houd ik mezelf voor hoe mooi het resultaat zal zijn als ik nu gewoon doorzet. Ik wil het nu eindelijk eens een keer echt gaan volhouden en daarna mijn gewicht behouden.
Verder heb ik het ook wel echt ontzettend koud met vlagen! Dan trek ik maar weer een extra vest aan over mijn kleding, brrrrr. Ik ga er maar vanuit dat dit een goed teken is en dat mijn lijf hard aan het werk is om de overtollige kilo's uit te bannen. Vanavond staat er een spinaziesalade op het menu. Daar heb ik toch ook wel zin in! Lijkt me erg lekker!
Deze keer is mijn motto dus echt volhouden! Ook als het lijkt of er even niets afgaat, en ook wanneer ik me verveel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 18 jan 2018 15:35    

Reageer met quote
Week 2 is bijna voorbij.
Vandaag mijn weeggegevens ingestuurd, 72,9. Een mooi resultaat!
Gisteren was wel mijn trouwdag, heb toen (weloverwogen) een flesje prosecco gedeeld met mijn man. En daarbij heerlijk gerookte zalm gegeten. We hebben er even een genietmomentje van gemaakt. Verder hebben we ons wel aan het menu gehouden en dat resulteert in een mooi gewicht.
Komende week is mijn verjaardag. Op die dag gaan we met de kinderen uit eten. Dus voor komende week weet ik dat de kilo's er misschien net even minder hard van af gaan. Maar mijn verjaardag mag best gevierd worden. De rest van de week houden we ons gewoon aan ons menu. Gaat helemaal lukken!
Laat week 3 maar beginnen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 jan 2018 20:09    

Reageer met quote
Zo, bijna weer een week verder.
Drukke week gehad met o.a. mijn verjaardag. Op die dag uit lunchen geweest met vriendinnen en 's avonds uit eten geweest met het gezin. Heb dus wel afgeweken van het Sonja menu. Maar ik heb ook wel bewust naar de menukaarten gekeken. En ik mocht van mezelf dan ook een glas (of meer Uitlachen ) wijn.
Heb wel 3x deze week de hardloopschoenen aangehad en een rondje gerend. Is toch wel erg lekker. 5 km elke keer. Op 10 februari ga ik met mijn hardloopmaatje de Februariloop meelopen. Is mijn eerste wedstrijd. Lijkt me erg leuk!
Ben me toch wel erg bewust van alles. Is niet altijd even makkelijk, maar gelukkig doet mijn man ook mee. Hij is al 4 kilo kwijt. Echt knap. Hij is ook gestopt met de suiker in zijn thee/koffie. Echt super goed! Ik deed dat al niet, dus dat was voor mij geen verandering.
De grootste verandering voor mij is toch echt die glazen wijn die ik nu 's avonds laat staan. Alleen bij speciale gelegenheden doe ik het nog. Verder niet. En bij meerdere gelegenheden kies ik welke ik dan het makkelijkst vind uitkomen. Gaat tot nu toe prima.
Volgende week zaterdag is manlief jarig. Dat wordt dan de volgende keer hahaha. Er komen een hoop mensen eten. Binnenkort eens inspiratie opdoen voor gezonde recepten en hapjes. Komt helemaal goed.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 27 jan 2018 16:52    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Nog gefeliciteerd en zo te lezen was het een leuke week
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 27 jan 2018 16:58    

Reageer met quote
Dank je wel Ellen! Het was zeker een gezellige week.

Nog steeds de menu's van Sonja aan het volgen. Ik houd het deze keer goed vol. Ik merk het ook al echt aan de weegschaal en de riem van mijn broek kan ook weer een gaatje strakker. Goed bezig!
Deze week ben ik ook al 2x wezen hardlopen. Beide keren 6 km in ongeveer 42 minuten. Dit gaat echt de goede kant op. Zaterdag de derde keer. Maandag hadden we veel wind en woensdag kleddernat geregend, maar we zijn toch gegaan!
Nog steeds echt heel bewust bezig met mijn voeding. Elke keer een weloverwogen keuze maken en niet zomaar gedachteloos eten en drinken. Zodra ik op mijn streefgewicht ben (ja dat duurt nog wel even) dan ook een mooie balans gaan vinden dat ik op gewicht blijf. En het helpt zo veel dat mijn man ook mee doet! We hebben al afgesproken dat wanneer dit boek van Sonja uit is, we een volgend boek er achteraan vast plakken. Want na 8 weken zitten we nog niet op ons streefgewicht.
Zaterdag wel de verjaardag van mijn man. Het huis zit dan vol (ook nog voor mijn verjaardag). Dan ga ik ook heel bewust keuzes maken voor het diner. Gezonde dingen. Ik zou het echt heel jammer vinden als ik door zo'n dag deze week niet af zou vallen. Maar goed, ik ben er zelf bij. Volhouden dus!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 01 feb 2018 11:09    

Reageer met quote
Vanmorgen weer op de weegschaal geweest. Ik schrok me een hoedje! Er was een hoop vanaf gegaan afgelopen week. Echt heel blij mee. Mijn streefgewicht komt steeds dichterbij. Echt super! Ik geloofde eerst niet wat er stond, dus heb ik de weegschaal op verschillende plekken neergezet, hahahaha. Maar elke keer gaf ie hetzelfde aan. Dus zal het wel waar zijn. Echt heel blij mee.
Komende week staan er geen bijzondere dingen op de planning, dus we gaan weer bewust aan de slag. De afgelopen weken ging er na een week dat er veel af ging, daarna weer wat minder vanaf. Komende week zal het dus ietsje minder zijn denk ik. Gewoon doorgaan en volhouden!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 feb 2018 10:03    

Reageer met quote
Deze week niets er bij en niets er af.
Had het al een beetje verwacht, het is de tijd van de maand. Zal dus elke maand wel een keer gebeuren. Afgelopen week ook een stuk zwaarder geweest, dus ik was vanmorgen blij dat ie weer 71,0 aangaf. Heb me verder wel netjes aan de menu's gehouden. En ook 3x hardgelopen afgelopen week. Zelfs mee gedaan met een wedstrijd. De 5 km gelopen onder de 32 minuten. Helemaal prima. De enige uitschieter was afgelopen donderdag. Toen was één van mijn kids vrij van school omdat er geen invaller was voor de invaller. We zijn toen heerlijk wezen wandelen en na afloop gaan lunchen. Dat stond niet op het menu. Maar moest toch een keertje kunnen! Zoveel quality time met één van de kids krijg je niet.
Helaas was ik te laat bij het 12 weken sprintje. Het is niet anders. Vergeten iets te posten. Voor mezelf ga ik wel door met afvallen. Begin het toch al wel een beetje aan mijn kleding te merken. Echt heel fijn. Nu ik met hardlopen ook wat verder kom, (we hebben al de 6,5 km aangetikt), wordt het ook allemaal wat strakker volgens mij. Ook heel fijn.
We gaan komende week weer door. Nog een lange weg te gaan, maar we komen er vast wel!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 feb 2018 12:31    

Reageer met quote
En weer zijn we een week verder. Gelukkig deze week wel weer wat afgevallen. Bijna ben ik bij de magische begincijfer 6 op de weegschaal.
Dit weekend staat alleen een familieweekend in de planning. Mijn streven is dan ook om niet aan te komen. Dat zal moeilijk genoeg worden met een heerlijk ontbijt in het hotel, en twee keer 's avonds uit eten. Ik ga gewoon bewuste keuzes maken en goed opletten. En veel bewegen natuurlijk. Het hardlopen gaat momenteel ook heel erg goed. Inmiddels loop ik 2 á 3 keer per week 7,5 km aan één stuk. Ongeveer 48-50 minuten doe ik er over. Helemaal prima. Ik hoop dat toch volgende maand te gaan uitbreiden naar de 10 km. Lijkt me erg stoer om dat te kunnen. Gelukkig doe ik het samen met een hardloopmaatje, dat stimuleert enorm.
Vandaag toevallig ook het nieuwe boek van Sonja besteld. Eens kijken of dat wat is. Het huidige boek dat ik volg is de laatste week ingegaan. Dus volgende week een nieuw boek. Ik zit nu ongeveer op de helft richting mijn streefgewicht. Dus hopelijk na dat tweede boek heb ik mijn streefgewicht behaald. Net voor de meivakantie, dat zou mooi uitkomen. Bikiniproof op vakantie.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 feb 2018 13:26    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3