Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

het dagboekje van me312

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mispa
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Natuurlijke voeding

Reageer met quote
Mijn favoriete tussendoor op de avond is eigenlijk een toetje Schaam Schaam en neem ik niet iedere dag. Ik neem wat walnootjes en breek die in kleine stukjes , doe er dan 3 of 4 eetl. kwark of Griekse Yoghurt van de Lidl bij en een dessert lepeltje bakgember.
Dat roer ik door elkaar en smullen genieten.

Er is van fruit 1 uitzondering, maar kom ff niet op de naam Rollende ogen

Ik heb niet zoveel trek in tussendoortjes en zowel dan neem ik gewoon een plakje vlees . Ook eet ik soep nooit bij de maaltijd maar tussen twee maaltijden in Lachen , misschiens dat ik daarom niet zo de behoefte heb haha.

We hebben iemand in de groep die heerlijke recepten deelt , ook voor de trek en voor de lekkers. Toegestane koekjes , cake e.d zonder bloem want die stikt van de Khd. Ik neem me altijd voor om eens zoiets te maken , maar kom er niet aan toe haha ik eet al zo veel Rollende ogen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 29 jan 2013 10:24    
Vrouw Weeggegevens   Mispa
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Natuurlijke voeding

Reageer met quote
Hier een heerlijk en zoet recept .....

CHOCOLADE KOEKJES MET NOOTJES:
Per koekje 1,5 Kh. - 12 stuks
Door de zemelen ook goed voor de stoelgang!

INGREDI?NTEN:

80 g zachte boter - 1 ei - paar druppeltjes zoetstof, zie: suiker/zoetstof - dopje vanille aroma [dr.oetker] - dopje amandel aroma [dr.oetker] - 125 g amandelmeel -1 thl. zuiveringszout - 25 g tarwe of/haverzemelen - 30 g cacao [Blooker] -25 g walnootjes, gehakt

BEREIDEN:

Verwarm de oven voor op 160C.

Verwerk de boter, ei, zoetstof en aroma's in een keukenmachine of met een handmixer tot een licht, romig mengsel.
Voeg amandelmeel, zuiverszout, haver of/tarwevlokken, cacao, nootjes en een snufje zout, toe; laat de machine weer kort draaien om alles te mengen.
Om een goed resultaat te krijgen, zet ik de beslagkom dan even in de koelkast, om het beslag goed op te laten stijven.

Wrijf daarna wat olie in je handen en draai kleine bolletjes van het deeg en druk plat op een met bakpapier beklede bakplaat - laat voldoende ruimte tussen de koekjes..Bak de koekjes in zo'n 15 tot 20 minuten.

Laat goed afkoelen en opstijven en bewaar ze ruim 1 week in een koekblik [met vetvrij papier bekleed], in de koelkast.

Voedingswaarde per koekje: 119 Kcal., 3,7 Eiw., 10 Vet., 1,5 Kh.

Bron: eigen recept. (SpringTime)

*** Amandelmeel heeft een zeer hoge voedingswaarde. Na het eten van een koekje, muffin of een plak cake heb je snel een verzadigd gevoel. Dit is vooral plezierig voor mensen die met bloedsuikerschommelingen te kampen hebben. Je zult minder snel last hebben van een dip met alle onplezierige gevolgen van dien.***

***We weten natuurlijk allemaal dat het tijdens afvallen beter is even zoet te laten voor wat het is, maar heb je toch een zwak moment? Dan kan je beter iets zoets nemen met bijna geen kh., [ en zoetstof], dan iets van de banketbakker, bomvol koolhydraten en verkeerde vetten en suikers!

Spring Time

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 29 jan 2013 10:36    
Vrouw Weeggegevens   Me312
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: low carb

Reageer met quote
Ahh dat klinkt zeker goed!!
En idd soep! Dat ik daar niet aan gedacht heb Rollende ogen Hihi

Ik zal straks weer is even boodschappen doen dus kan ik weer wat nieuwe dingen halen Erg blij
Dank je wel!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 29 jan 2013 11:28    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Gister lasagne gegeten met aubergine... Viel niet in de smaak Hahaha maar als nog genoten van de rest ohhh

De weegschaal en ik hebben ook besloten dat we weer vriendjes willen worden dus hij deed voor mij als vriendschapverzoek een kilootje minder vandaag..!!!! 94.2! Toppie Erg blij

Vandaag eet ik lekker weer groente met een vleesje heb er alweer trek in Hihi

Wel heel slecht... Ik heb nog niks gegeten vandaag Geschokt
Ik had vanmorgen spitsuur en me dochter moest naar school daarna naar de dokter voor me schildklier... (Eerst bloed laten prikken) en toen een bakkie bij mijn zus, boodschappen en nu wachten op mijn dochtertje tot ze klaar is...

Moet daar echt tijd voor gaan maken want ik doe dat best vaak.. En dat is natuurlijk niet bevorderlijk...

Fijne dag!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2013 11:44    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Oh oh oh... Net een paar light chippies gepikt van me man Geschokt
Denk dat de weegschaal (ik ga hem mini noemen denk ik Jeuk
Hahaha) morgen geen vriendjes meer wilt zijn dus ik stel het lekker uit tot vrijdag Fluiten

Ik heb me voor extra motivatie ook maar opgegeven voor een sprintje!! < 90 en dat is een mooi eerste doel dacht ik zo

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2013 16:41    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
oke... mini was aardig vandaag.. hij gaf aan 94.0/94.2..
hij was erg aan het twijfelen haha

gelukkig heb ik het niet gelijk verpest.. en ik ga nu is even kijken of ik het vol houd om niet elke dag op die weegschaal te gaan staan Uitroep

net weer bakkie magere yoghurt op met half schepje weight care vanille...
zag ik toch even dat daar heel veel KH inzitten Geschokt
gelukkig doe ik maar een half schepje in plaats van 2 hele...
maar misschien dat ik het gewoon maar helemaal weg laat?
ik deed het alleen omdat er ook zoveel vitamines inzitten...
hmmz ik kijk het nog even aan...
fijne dag!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 31 jan 2013 10:15    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Me laatste tentamens gehad!! Jeeej!
Wat een rust ineens dan Hihi..

Heb het vandaag wel even moeilijk.. Wil eigenlijk heel graag straks even een reep chocolade opeten Geschokt

Vandaag was zoiezo niet al te best..
Ik moest half 6 weg naar school en je raad het...
Ik werd half 6 wakker! *oeps*
Dus geen tijd voor ontbijt of thee...
Heb een bifi worstje gegeten en optimel...
Daarna een liga gegeten ook niet al te best..
Dus nu heb ik z'n momentje dat ik denk laat ik dagje "vrij" nemen hihi

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 feb 2013 16:20    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Nou ik heb het gedaan hoor Geschokt
Maar vandaag begin ik weer met een frisse start!
Netjes binnen me dieet en ben ziek dus dat is niet zo moeilijk haha..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 feb 2013 9:51    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
het is maandag!
[img]http://www.pinkchocolatebreak.com/wp-content/uploads/2012/12/quotes-about-new-beginnings2.jpg[/img]
Laten we starten met een inspirerende tekst Liefde

Van het weekend heb ik er een zooitje van gemaakt..
Ik weet het.. maar het veranderd niks!
het was mijn keus, mijn fout én van fouten leer je.
Vandaag is het weer volledig een nieuw begin en ga ik verder waar ik gebleven was..

nu moet ik wel heel eerlijk zijn en vertellen dat mini weer aardig was vandaag..
dus ondanks dat ik het vreselijk zou vinden als die weegschaal weer omhoog was gegaan... is het niet echt een motivatie om niet meer te snoepen in het weekend.. Jeuk

Toch wil ik het me zelf echt afleren..
ik ben echt verslaafd Heh?!!?
écht! Ik ben snotverkouden dronken en ruik en proef helemaal niks en tóch moet ik die paaseieren of eten die mijn man had gekocht....
Ik proef de chocola niet, (echt niet) maar kan ze niet laten liggen Geschokt
Nu weet ik van mijnzelf dat ik wel maat kan houden maar ik kan het dus niet laten. en dat is net zo goed een verslaving.. maar dan voor chocola Lief
Dus ik heb met manlief afgesproken dat hij best chips mag halen, of snoep, daar heb ik niks mee maar géén chocolade!!
mij benieuwen Bedliefde

Fijne week allemaal

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 feb 2013 14:37    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Het is alweer woensdag!
Ik heb vandaag niet op mini gestaan.. Heb mijn "periode" en meestal is dat niet heel gunstig Hihi

O: Heb vanmorgen magere yoghurt gegeten met een half schepje weight care vanille. En een kopje thee
T: thee
L: 2 crakottes van Lu met komijnekaas en 4 plakjes gekookte worst. Half lepeltje pindakaas (ik had trek Hihi) en een glas melk.

Nou ben benieuwd wat de rest van de dag gaat doen maar moet zelf toch ook weer aanleren meer te eten want ik sla alles over behalve de 3 maaltijden...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2013 12:54    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 4 van 7