Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Het Dagboek van MarissaMotivated met Kruidvat maaltijdshakes

Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 30-1-2004
Berichten: 50684
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
Bij Atkins is het dacht ik in het begin 20 KH en bij Dr Frank meer dacht 40 KH de suiker die je gebruikt zou je meteen kunnen schrappen daar krijg je alleen meer trek van.
Probeer altijd groenten bij je vis of vlees te eten zo blijft je bloedspiegel mooi in balans.

Succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016 18:10    
Vrouw Weeggegevens   Magdalena
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 19-1-2011
Berichten: 655
Dieet: gezond eten


  Reageer met quote
Lieve Marissa,

Ik heb je boekje even doorgelezen. Knap dat je de knop hebt omgezet en af wilt vallen. Alle begin is moeilijk en het is natuurlijk even wennen allemaal. Wat me opvalt als ik je dagmenuutjes lees is dat er inderdaad erg veel "verstopte" suiker in je eten zit. Ik heb één van je meest recente dagen even in Myfitnesspal ingevoerd (de maandag), en dit rolde eruit:


(let niet op de tarwevlokken die ik per ongeluk dubbel heb ingevoerd)

Nou zijn veel producten natuurlijk inschattingen, omdat ik niet weet hoeveel je van alles gegeten hebt, maar die 88 gram toegevoegde suikers staan gelijk aan ongeveer 25-30 suikerklontjes. Zoals je kunt zien komt het grootste deel daarvan uit je shakes.

Mijn advies zou zijn om te investeren in een keukenweegschaal om zaken als spaghetti en cornflakes etc. af te wegen zodat je niets op het oog hoeft in te schatten. Verder is een app als Myfitnesspal of de caloriechecker van het voedingscentrum erg aan te raden, aangezien er veel producten in staan en je zo ook snel kunt zien welke voedingsstoffen je nog tekort komt.

Als vervanger van de shakes/chocoflakes denk ik dat je beter kunt ontbijten met iets van havermoutpap of kwark met vers fruit. De koekjes tussendoor kun je beter vervangen met fruit, een gekookt eitje, rauwkost (wellicht dippen in houmous), een handje ongezouten noten of gewoon een volkoren boterham met jam of iets dergelijks. Een boterham met jam vult meer dan die drie koekjes van 89 kcal en is rond de 130 kcal. Af en toe die koekjes kan natuurlijk wel, want jezelf alles ontzeggen hou je niet de rest van je leven vol.

Zorg dat je je calorieën zo veel mogelijk 'uitgeeft' aan producten die ook daadwerkelijk iets goeds doen voor je lijf. Dus niet teveel aan snelle suikers, maar meer aan eiwitten, gezonde vetten, vezels (die krijg je ook niet genoeg) en koolhydraten uit volkoren producten. Dan heb je meer energie door de dag heen en zit je langer vol!

Ik hoop dat het helpt, en heel veel succes! x

_________________
Flexiveganist sinds 01-08-2016!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 27 jun 2016 18:33    
Vrouw Weeggegevens   MarissaMotivated
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 17-6-2016
Berichten: 16
Dieet: Kruidvat Maaltijdshakes + gezond eten
Woonplaats: Bilzen


  Reageer met quote
Dank je wel voor de handige tips allemaal, ik heb nu ook MyFitnessPal afgehaald. Zodra mijn shakes op zijn, ga ik zelf betere keuzes proberen maken.

Even een heel goede update: vanochtend woog ik 76.9!!! Ik ben uit de 77 woehoe!! Ik denk dat mijn lichaam gewoon even moest bekomen van het minder goede weekend. Ik voel me nu super Lach

En trouwens nu heb ik een korte termijn doel eventjes. Ik heb dus mijn jaarlijkse controle bij de hartspecialist op 15 juli 2016. Dat is nog 3 weken de tijd om af te vallen. Vorig jaar op 30 juni 2015 was ik daar nog eens en toen woog ik 72.1 kg. Nu wil ik daaronder zitten omdat ik eigenljik elk jaar hoor af te vallen. Maar ik ben vorig jaar in augustus 2 weken op vakantie geweest in Amerika en er is 5 kilo aan geplakt.

Dus nu moet over 3 weken die 5 kilo eraf, nou nu eigenljik 4.9 hahaha Lach Is dit haalbaar denken jullie? Dat is dan net over de 1,5 kilo per week.

Tot de volgende keer, bedankt en groetjes!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 jun 2016 6:32    
Vrouw Weeggegevens   Astrid26
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 6-10-2012
Berichten: 16259
Dieet: Intermittent fasting 16/8


  Reageer met quote
Fijn dat je goed advies krijgt van medelijners en er ook iets mee doet. Je gaat in ieder geval over je eten nadenken. Top! Erg blij

Ik zou me niet teveel vastpinnen op die kilo's per week, want 1,5 kilo per week afvallen is erg veel, hoor.
Je mag blij zijn met 0,5 tot 1 kilo per week.

Schrikbarend hè die shakes van Kruidvat, vol koolhydraten.
Dat zou je niet verwachten, maar het is toch zo.
Je koolhydraten kan je heel goed beperken door minder brood, spaghetti, rijst etc te eten. Als je dat wilt.
De suikers maken ons dik en niet het vet en eiwit in ons eten.
Google hier maar eens op, evt.

Als je toch erg van brood houdt zou je koolhydraatarm brood kunnen overwegen en fjord crackers.

Het gaat helemaal goed komen bij jou. Succes meid.
Je bent goed bezig!

_________________
Eetdagboekje van Astrid
Dieet: we klooien maar weer wat aan met voeding om een paar kilo aan de wilgen te hangen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 jun 2016 11:19    
Vrouw Weeggegevens   Magdalena
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 19-1-2011
Berichten: 655
Dieet: gezond eten


  Reageer met quote
Om één kilo in één week af te vallen moet je een tekort creëren van ongeveer 7700 (7700:7= een tekort van 1100 per dag) kilocalorieën. Dit kan dus door een tekort te creëren door middel van eten, door middel van bewegen, of ideaal gezien een combinatie van de twee. Stel dat jij 2100 kcal nodig hebt op een dag (je bent nog jong) betekent dat dat je, als je een tekort creërt door middel van enkel je eten, slechts 1000 kcal op een dag zou mogen nuttigen. Voer je dit op naar 1,5 kilo per week afvallen, dan mag je slechts 450 kcal op een dag. Als je die lage hoeveelheden aanhoudt, is dat erg slecht voor je lijf en zal je veel noodzakelijke voedingsstoffen en energie tekort komen. Als ik jou was zou ik streven naar 1400-1500 kcal op een dag aan eten, daarmee val je ongeveer een halve kilo per week af. Als je meer kwijt wil dan dat, kun je wat extra sporten of wandelen en daarmee extra calorieën verbranden.

_________________
Flexiveganist sinds 01-08-2016!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 28 jun 2016 11:49    
Vrouw Weeggegevens   MarissaMotivated
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 17-6-2016
Berichten: 16
Dieet: Kruidvat Maaltijdshakes + gezond eten
Woonplaats: Bilzen


  Reageer met quote
Ik laat echt niet vaak iets van me horen, ik wil dit wel vaker doen, want nu weet ik namelijk niet PRECIES wat ik de hele afgelopen week heb gegeten...Meestal schrijf ik het op het werk ook op een blad zodat ik het bijhoud maar het was super druk, en volgende week weer druk, maar dat is goed dan blijf ik bezig Lach Ik ga proberen opsommen hieronder weer en dan mijn gevoelens erbij voor de afgelopen week.

---

- Maandag: shake, 'gezond' koekje, 2 wraps met komkommer - wortelen - tomaat - sla, 'gezond' koekje, shake, huisgemaakte wafel

- Dinsdag: shake, 'gezond' koekje, quinoa met kidneybonen - mais - bosui, 'gezond' koekje, shake, huisgemaakte wafel

- Woensdag: shake, 'gezond' koekje, 2 wraps met komkommer - tomaat - sla - wortelen - surimi sticks, 'gezond' koekje, shake

- Donderdag: shake, 'gezond' koekje, 2 wraps met komkommer - tomaat - sla - wortelen - surimi sticks, stuk frangipanetaart, shake

Vrijdag: shake, 'gezond' koekje, quinoa met kidneybonen - mais - bosui - zongedroogde tomaten - zoete pepertjes gevuld met kruidenkaas, 'gezond' koekje, shake

Zaterdag: shake, 2 mini cupcakes, klein tasje thaise groentensoep met kippenblokjes, keftaballetjes in tomatensaus met frietjes en appelmoes en een tonic frisdrank 50cl, 2 chocotoffs, shake

---

Ok dus ik DENK dat ik alles wel heb opgeschreven, zoals je ziet heb ik 3x wraps gehad en 2x quinoa als middagmaal. Dit waren restjes in de koelkast dus gemakkelijk om in doosjes mee te nemen als lunch, dan moet ik 's ochtends niet rondhollen of 's avonds nog iets speciaal klaarmaken.

Dus ik begon de week met goed eten, alleen 's avonds een wafel bij het tv-kijken omdat die vers gemaakt waren. Maar toen dacht ik hallo, als je elke dag weer maar 'iets' gaat snoepen blijf je waarschijnlijk op je gewicht hangen. Dus vanaf woensdag gestopt met 's avonds na mijn shake nog iets nemen.

Donderdag was er viering van de jarigen in juni, dus dan is er een stuk taart. Ik dacht ja 1 stukje kan wel ik heb ook goed gegeten de rest van de dag en week.

Wat ik niet heb gedaan, is beweging. Ik ben geen enkele keer gaan zwemmen omdat ik maandag een afspraak had 's avonds, dinsdag ja ben ik gewoon niet gegaan, woensdag had ik een meeting na het werk, donderdag babysitten, en vrijdag ben ik niet gegaan. En in het weekend doe ik niks van beweging.

Volgende week is ook druk, maandag weer afspraak, donderdag bezoek en vrijdag een afspraak. Dus ik moet echt dinsdag en woensdag wel gewoon gaan zwemmen ,anders komt het er niet van. Ik denk altijd bah elke avond niet op tijd thuis en dingen te doen, maar op zich donderdag gaat niet zo heel laat worden, en na het zwemmen ben ik meestal rond 18.30 terug dan heb je nog wel je avond, sommige mensen zijn zo laat pas thuis na hun werk en dan moeten ze soms nog gaan bewegen. Dus ik moet het echt gewoon gaan DOEN!

Daarbuiten qua gevoelens rond eten is het goed gelopen vind ik, ik heb goed gegeten, niet gesnaaid tussendoor (enkel die wafels, maar ook snel vanaf gestapt). Ik verveel me niet qua het eten, want dat smaakte wel hoor die restjes en de shakes hebben ook een goede smaak. Plus het is druk op het werk dus ik ontbijt en het is al zo snel terug 2 uur later tijd voor mijn koekje dus ik heb geen honger en dan opeens boem weer 2 uur later we mogen lekker gaan lunchen. Dus hongergevoel is er niet, ik heb geen hoofdpijn gehad, en ben nog steeds gemotiveerd want de weegschaal blijft zakken!

Maandag begin ik aan mijn 4e week, ik heb er zin in, hopelijk krijg ik die extra beweging erin! Dus ik heb ook de 15e een afspraak bij mijn dokter jaarlijkse controle, en eigenlijk wou ik minder dan 72,1 wegen want zoveel woog ik vorig jaar. Maar ik weeg nu 76,5 woehoe mijn laagste punt tot nu!!! Maar naar 72,0 gaan is echt niet haalbaar op 2 weken nog, dan moet ik nog 4,5 kilo. Dat gaat niet, zelfs niet met beweging denk ik. Ik ben nu 1,5 kilo eraf op 3 weken, dus 0,5 per week en dat vind ik een goede vooruitgang en ik denk op die langzamere manier blijft het er hopelijk ook vanaf, ook als ik de shakes stopzet. Dus jammer dan ik moet gewoon naar de dokter met een iets zwaarder gewicht, eigen schuld dikke bult. Als ik nog 2x een halve kilo eraf krijg per week wat ik nog heb voor de dokter, zit ik aan 75,5. Dan ben ik 'maar' 3 kilo zwaarder dan vorig jaar ik vind dat al beter dan moest ik nog 78 zijn, dan zit je al aan 5 kilo extra.

Mijn doelen voor volgende week zijn:

- Onder de 76 geraken!
- 2 liter water per dag drinken!
- 's Avonds en op het werk niet snoepen!
- 2x zwemmen minstens erin krijgen

Nou ik ga het hierbij laten want het is al een hele brok tekst. Jullie tips hebben me zeker doen denken hoe ik het ga aanpakken nadat mijn shakes op zijn. Als jullie nog bedenkingen hebben over mijn eten van de voorbije week, hoor ik het graag!

Morgen weet ik dat ik dit ga eten: shake, 'gezond' koekje, shake, 'gezond koekje', 2 of 3 wraps met afwisselend gerookte zalm en serrano ham - sla - pesto - bosui - geraspte parmezaanse kaas. En geen toetje! Het is niet nodig, ze proberen mij hier al te verleiden met magnums en chocomousse, Nee Nee Nee volhouden!

Ik heb ook uitgerekend dat ik nog 13,5 kilo te gaan heb tot mijn streefdoel van 63 kg. Als ik per week 0,5 afval, is het nog 26 weken te gaan, en juist de 26e week is de allerlaatste week van het jaar. Mijn doel was ook tegen 31/12/2016 mijn streefgewicht te behalen, dus als ik elke week die 0,5 kan halen zit ik er juist op Lach Ik moet echt op zo'n maandkalender zo gaan afkruisen haha, motivatie zit goed momenteel Lach

Groetjes iedereen, hoop snel wat van iedereen te horen!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 jul 2016 20:07    
Vrouw Weeggegevens   williwaw
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 25-2-2009
Berichten: 324
Dieet: Weight Watchers
Woonplaats: Limburg


  Reageer met quote
Hallo, ik ben even aangehaakt en je dagboekje gelezen. Zelf ben ik ook al even bezig met maaltijdvervangers (Weight Care), en geschrokken van de testen. Ik heb nu voor twee weken de "beste" shake uit de test aangeschaft, om daarna ook, zoals jij, dusdanig normaal te eten dat ik ongeveer een halve kilo per week afval.

Omdat ik al jaren tob met mijn gewicht, ben ik niet de beste adviseur om je eetgedrag te bespreken. Ik wil je gewoon een hart onder de riem steken... Succes dus, ook bij je doktersafspraak.

_________________

Williwaw’s perikelen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2016 10:47    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2