Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Help !Welk dieet? Sonja Bakker??? Welke voor- en nadelen????

Sonja Bakker
IK BEN VÓOR
66%
 66%  [ 6 ]
IK BEN TÉGEN
33%
 33%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 9

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Jess65
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Meiden/ mannen, ik heb jullie hulp nodig.
Ik ben zoekende in 'dieetland', en heb de afgelopen periode twee dieeten uitgeprobeerd; nl. Shakes (herbalife) en Weight Watchers.
De nadelen van de shakes vond ik dat het té eentonig was en dat ik er eetbuien van kreeg......... Verward
Voordeel was: géén last van mijn spastische darm.(en ik viel snel af)

Weight Watchers was mij in het verleden goed bevallen.
Het nadeel vindt ik na 3 weken ervaring dat ik té veel vrijheid heb in wat ik mag nemen, zolang je je points telt en alle fitmormules aanhoud prima, maar té veel vrijheid kan ik momenteel kennelijk niet aan........ Schaam Schaam

Nu overweeg ik Sonja Bakker............
Het voordeel -lijkt mij -dat je voorgeschreven krijgt wat je moet eten, het is normaal eten , dingen die ik lekker vindt, alleen de porties zijn afgepast, én je valt af.
Het nadeel -lijkt mij- dat je zo vast zit aan je dagmenu's .
Waarom yoghurt eten als je zin hebt in brood ?( bijvoorbeeld?)

Toch hoor je heel veel positieve berichten over Sonja Bakker.
Ik heb het boek 'Gezond genieten met Sonja', en als ik het zo bekijk lijkt het mij echt wel lekker eten.
WIE helpt mij over de streep?????

Graag positieve berichten (wat vindt jij de voordelen van SB??)
Maar negatieve zijn ook welkom.

WIE?????????????????????????

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2009 21:40    
Vrouw Weeggegevens   Fabiooltje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Bij diëtiste (vegetarisch)

Reageer met quote
Hoi Jess,

Ik kan je geen bericht geven over Sonja, omdat ik het zelf niet doe. Ik geloof wel dat er hier veel mensen mee afgevallen zijn en ik ken ook wel een collega die er mee afviel.

Tja, je noemt zelf al de voor- en de nadelen. En ook hoe jij daar tegenover staat.

Ik denk dat jij het liefst iets hebt, waar je menu's hebt, maar waar je wel binnen de menu's soms mag kiezen of veranderen, omdat je iets helemaal niet lust of liever niet eet.
Ik denk dat Sonja Bakker dan wel goed is, je mag vast wel op een dag een bepaald tussendoortje door een ander tussendoortje vervangen, bijvoorbeeld. En je weet zelf ook wel, dat je een rijstwafel niet mag vervangen door een grote moorkop... Dat blijft toch je eigen verantwoordelijkheid dan!

Groetjes,
Fabiooltje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2009 11:22    
Vrouw Weeggegevens   Sweet
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hoi,

Ik doe het gewoon doomiddel van kcal tellen.Het maak volgens mij niet uit wat voor dieet je gebruikt als je de disepline niet hebt om ergens van af te blijven Lachen ,Maar ik weet wel dat ik kcal tellen het prettigste vind.Gewoon omdat je alles mag eten,maar wel binnen je kcal blijven per dag.Voordeel is vind ik dat je het lang volhoud omdat je alles mag eten,alleen je moet het zelf goed indelen op de dag.En met Sonja Bakker krijg je alles aangedragen.Dan moet je haar recepten volgen,ja en daar moet je van houden.Je kunt op het forum genoeg mensen vinden die dit dieet volgen,maar het blijft heel persoonlijk vind ik.
Nou meis suc6 ermee

Groetjes Sweet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2009 11:36    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hallo Fabiooltje en Sweet.
Ontzettend bedankt voor jullie reacties.
Ik heb het boek van Sonja (Gezond genieten) en het tijdschrift, en eens heel goed bekeken wat je mag eten.
Hetzijn vrijwel allemaal dingen die ik graag eet en lekker vindt, en ik heb nu toch wel het idee dat het bij mij past.
Geen ge-tel van points/ calorien(zoals bij Weight Watchers), en veel variatie (wat bij de shakesniet het geval is).
Ik ga voor Sonja Bakker, én voor resultaat, en inderdaad, wat jij ook zegt Sweet; zonder discipline werkt geen enkel dieet. Dat vindt ik echt een goeie!!!
Verder ga ik geen dieëten meer uit proberen, dát weet ik al wel!!!!
Liefs v Jess

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2009 21:15    
Vrouw Weeggegevens   Glyn
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Cohen/WW

Reageer met quote
Voordeel van Sonja: vast gestelde menu's, zelf denken hoeft niet, mag wel.
Bewezen effectief
nadeel: geen handgrepen om ook nadat het boek uit is en je op streef bent, ook op streef te blijven.

Maar als je wel van redelijk vast gestelde menu samenstellingen houdt, maar toch zelf wil nadenken/varieren. Misschien is Cohen dan wat voor je. Als je aan Cohen houdt verlies je gemiddeld 1,5 kilo per week, en de hervoeding is heel duidelijk en leert je een hoop over je lijf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2009 21:30    
Vrouw Weeggegevens   Sweet
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Gwendolyn schreef:
Voordeel van Sonja: vast gestelde menu's, zelf denken hoeft niet, mag wel.
Bewezen effectief
nadeel: geen handgrepen om ook nadat het boek uit is en je op streef bent, ook op streef te blijven.

Maar als je wel van redelijk vast gestelde menu samenstellingen houdt, maar toch zelf wil nadenken/varieren. Misschien is Cohen dan wat voor je. Als je aan Cohen houdt verlies je gemiddeld 1,5 kilo per week, en de hervoeding is heel duidelijk en leert je een hoop over je lijf.

Nou je valt met sonja ook af hoor,en je weet echt zelf wel,wat je niet moet eten als je op je streefgewicht zit.
Alles kan,als je het maar met mate doet.En ik vind het nadeel van Cohen dat je heel veel juist niet mag!

Maar ja ,ieder zijn meug,ik hou het op kcal tellen Erg blij

Suc6 met Sonja bakkeren Jess,dat gaat goed komen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2009 22:17    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Jullie zijn schatten!
Ik heb de knoop doorgehakt en start vandaag inderdaad met Sonja Bakker.
Ik vindt die voorgeschreven dagmenu's wel wat voor mij; en eerlijk is eerlijk, het is bij mij vnl het snoepen waar ik van aangekomen ben, verder eet ik normaal gesproken al wel zo'n beetje via de Sonja 'richtlijnen' (mager beleg, m. yoghurt, de crackers/ brood, alleen iets minder afwisselling misschien).
Dit forum is geweldig door alles steun die je krijgt, want zonder jullie had ik allang de handdoek in de ring gegooid.
IK GA ERVOOR!!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 11:39    
Vrouw Weeggegevens   Fabiooltje

Dieet: Bij diëtiste (vegetarisch)

Reageer met quote
Succes, Jess!! En graag gedaan!

Sonja is prima, als je het goed doet dan eet je gezond en val je er van af; maar inderdaad moet iedereen ook zoeken naar een manier die bij hem/haar past. Mogelijk leer je de komende weken ook om meer variatie in je eetpatroon te brengen, zelfs als je op gewicht bent en niet meer echt het Sonja Bakker dieet volgt. Er staan vast wel menu's in het boek die je vaker zult gaan maken!

Groetjes,
Fabiooltje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 11:58    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1