Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Help elkaar de eerste dieetweken door!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Structopaat
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
@Lunahee, wat je zegt alle beetjes helpen. en te snel afvallen is meestal geen succes.

@Pippalena, Pff dat is wel een lastige situatie. Door de chips te verstoppen helpt hij al wel. En dat is ook echt wel een must anders is het niet vol te houden als je partner niet mee denkt. Maar ik snap ook wel dat hij oude zaken als een wijntje nemen en een balletje eten niet wil loslaten (en er misschien ook niet aan denkt, hij is er niet steeds mee bezig jij wel). Ik weet niet waarom je niet wil snacken. Maar misschien kan je een middenweg vinden bv 1x in de zoveel tijd en dat je er van te voren rekening mee houd.
dat betekend voor hem dat het niet impulsief kan, maar dat het wel kan samen.

Ik zelf heb meteen al zo iets dit weekend. Ik heb morgen met een vriendin afgesproken een wijntje te doen. Maar ik heb ook echt veel zijn in een bord pasta.
Nu heb ik besloten, morgen ochtend sporten mager ontbijt. als Lunch een bord pasta. En smiddags drink in een wijntje met een vriendin. Afhankelijk hoeveel ik dan aan calorieën wegwerk bepaal ik of ik savonds a niks meer hoef, een gekookt eitje neem of 2 gebakken eieren met spek en brood zeg maar. En desnoods maak ik nog een wandeling haha.
Ok niet mijn gezondste dag. Maar wel een leuke dag om naar uit te kijken. Zonder achteraf spijt te hebben.

Rest van de week makkelijk, gister, vandaag en zondag late dienst. Ik moet zelf mijn eten meenemen en ik kan niet weg. Overdag denk ik altijd wel gezond. en wat ik niet mee heb kan ik ook niet opeten ;-)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 aug 2019 14:03    
Vrouw Weeggegevens   Pippalena
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
@structopaat
ja, dat is een goed idee om vantevoren al te compenseren als je een uitje hebt. Ik doe dat wel altijd bij uitjes met vrienden maar thuis moet ik dat misschien ook bewuster incalculeren.

Veel plezier vanavond met je vriendin!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 aug 2019 16:28    
Vrouw Weeggegevens   Elaine1987
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Pippalena schreef:
ja volgens mij heb ik me aangemeld maar ik had me ook bij een ander clubje gemeld omdat het hier zo stil leek. Verrast
Dus misschien sta ik dubbel of daar, geen idee.

Ik eet nu ‘s morgens en als lunch roggebrood, in plaats van de gewone volkoren boterhammen die ik normaal at. Ik merk dat 1 plak roggebrood mij meer verzadigd dan 2-3 boterhammen.
En het zit bomvol vezels. Ik doe er tot op heden nog wel gewoon volvette kaas op. Op 1 plak roggebrood met kaas haal ik het zonder aan eten te denken tot de lunch.

Ik wil zelf proberen zo min mogelijk aan de ‘light’ dingen te gaan. Hoewel ik wel ben overgestapt van volle Griekse yoghurt naar halfvolle roeryoghurt, ook omdat daar meer probiotica in zitten.

Goed idee roggebrood. Helemaal als je er maar 1 voor nodig hebt.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 aug 2019 18:43    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Pippalena schreef:
Ik was lekker bezig met minder snacken en snoepen tot mijn man gisteren even samen iets wilde drinken in een cafe. Twee witte wijn op en samen een portie bitterballen en een portie kaastengels Geschokt

In hoeverre vinden jullie dat een partner moet ‘helpen’? Dus je niet in de verleiding moet brengen? Hij verstopt op mijn verzoek de zakken chips die hij haalt al ergens in de garage, haha. Lachen
Maar ik vraag me nu af hoe meelevend het van hem is dat hij riep “zullen we een lekker bittergarnituurtje erbij doen?”.

Ingewikkeld.
Ik woon samen met mijn vriend. Avond eten anders doen vind hij geen enkel probleem.
Maar hij neemt voor het slapen zo nog een handje chips.
Aan de andere kant vind ik ook dat ik hem niet kan verplichten het niet te doen.

Misschien wel mooie tip. Ik doe Weight Watchers en daar heb je ook weekpunten. Die kan je dus op zulke momenten inzetten. Misschien kan je voor jezelf vast stellen wat je kwa calorieën of gewoon kwa producten je elke week extra mag. daar moet je je dan wel aan houden dus op één of andere manier een grens aan stellen.
Daarnaast zou ik het per week doen. Ik ken van mezelf dat ik dan zeg deze week mag ik ..... en dan doe ik volgende week streng. En dan is het een week later en dan is er weer een reden. Als je per week kijkt is het ook nog te overzien.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 aug 2019 18:51    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Sorry ik was een beetje stil.
Mijn laptop is stuk en ik krijg het op mijn telefoon niet zo goed te zien.

Daarnaast zat ik nog steeds een beetje in een dipje.
Gaat gelukkig weer wat beter.
Krijg nu wel wat hoofdpijn van het afvallen. Balen en het warme weer helpt dan ook niet meer.

Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om mijn dagboekje bij te houden (moet bij Weight Watchers ook al bijhouden). Hebben jullie er behoefte aan dat ik dat wel doe???

Wat leuk alle verhalen over kinderen. Let wel goed op babyvoeding geven en voldoende voedingstoffen. Diëtist is een goed idee en volgens mij vaak ook vergoed vanuit ziekenfonds.
Misschien handig om je dagboekje mee te nemen.

Ik heb verschillende redenen om af te vallen.
1 is dat ik hoop over 2 jaar aan kinderen te kunnen beginnen (de motivatie voor die 2 jaar leg ik nog wel een keer uit).
Daarnaast zit ik ook met mijn gezondheid (krijg dikheid kwaaltjes) en een negatief zelfbeeld.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 aug 2019 18:57    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Het sprintje staat nu nog open. Willen jullie dit zo houden of eventueel na zondag dicht doen?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 aug 2019 18:58    
Vrouw Weeggegevens   B25
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik vind het een gezellig groepje zo, maar het is jouw sprintje!
.
Wat rot dat je nog zo in een dipje zit Elaine, kunnen wij daarbij helpen? Wat is er aan de hand? Je dagboekje is wat mij betreft meer voor jezelf, niet voor mij. Dubbel bijhouden wat je eet is ook best veel werk. Zou lekker in je dagboekje schrijven waar je tegenaan loopt of zo iets Lach. Leuk dat je over 2 jaar aan kinderen wil beginnen. En ik hoop dat het afvallen goed werkt tegen kwaaltjes!
Drink je wel echt genoeg?

Mijn partner helpt me niet zo bij het afvallen. Hij zet ook rustig nootjes voor zichzelf neer bij de film etc. Ik zet er dan 'gewoon' fruit neer en daar eet ik dan van. Zelfdiscipline vrees ik Verrast. Voor de rest kan ik wel minder pasta krijgen als hij kookt of zo :p

Slim zo rekenen structopaat!

Ik ben nu ook voor de borstvoeding niet heel streng aan het lijnen inderdaad. En binnenkort afspraak maken met de diëtist
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 aug 2019 19:33    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Dat is wel een goede B25 om daar mijn dagboekje voor te gebruiken.
Zit op ongeveer 2,5 liter per dag aan water (makkelijk). Heb 1 liter fles van Blond. Daar drink ik er toch 2 of 3 van op een dag.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 aug 2019 21:37    
Vrouw Weeggegevens   Pippalena

Reageer met quote
Elaine1987 schreef:
Het sprintje staat nu nog open. Willen jullie dit zo houden of eventueel na zondag dicht doen?

Waarom zou hij na zondag dicht gaan? Wat bedoel je dan precies? Ik zie in de tabel dat we tot week 42 gaan?
Ik weet nog niet hoe alles werkt op het forum.

Bedankt voor jullie gedachten over ondersteuning van partners. Ik heb er met hem over gesproken dat ik zijn hulp nodig heb en we hebben daarom afgesproken dat als we iets willen vieren of een gezellig moment willen dat we dat meer op andere manieren gaan doen dan altijd maar met eten en drinken. Een avondwandeling samen is ook fijn, zeg maar Lach .
Verder neem ik de tips mee om te compenseren en per week te kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 aug 2019 21:46    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Pippalena schreef:
Elaine1987 schreef:

Bedankt voor jullie gedachten over ondersteuning van partners. Ik heb er met hem over gesproken dat ik zijn hulp nodig heb en we hebben daarom afgesproken dat als we iets willen vieren of een gezellig moment willen dat we dat meer op andere manieren gaan doen dan altijd maar met eten en drinken. Een avondwandeling samen is ook fijn, zeg maar Lach .
Verder neem ik de tips mee om te compenseren en per week te kijken.

Wat super goed. Erover praten is het belangrijkste. Je bent niet alleen! En inderdaad we vieren snel dingen met eten maar er zijn meer opties. Zo leren wij ook nog wat van jou

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 30 aug 2019 21:56    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 12, 13, 14  Volgende
Pagina 6 van 14