Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Hardloopsprintje

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Amypower
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Beck's dieetoplossing en Mieke Kosters

Reageer met quote
@spookkat. Wat goed dat je al weer 2 keer gelopen hebt. Ik zag dat je bezig bent met onze Belgische vriendin Evy. Ik heb haar ook op mijn ipod staan. Regelmatig train ik nog samen met haar alleen blijf ik de wandelstukken dan hardlopen. Wel lekker als iemand tegen je praat en je moed inspreekt. Mooi dat je geen last meer hebt van je kuit.

Ik ben vandaag goed begonnen. Opdracht 1 van Beck's uitgevoerd. Maken van een motivatiekaart. Hierop zet je alle redenen waarom je graag wilt afvallen. Deze kaart lees je 2x per dag door en op de momenten dat je het moeilijk hebt. Ik heb er echt tig redenen op staan waarom ik wil afvallen. Ik bleef maar schrijven Erg blij .
Vanmiddag wel even de fout in gegaan. Iets gegeten waarvan ik niet in de gaten had dat er zoveel calorieen in zat. Gelukkig kan ik het nog compenseren zodat ik in totaal vandaag niet teveel calorieen binnen heb. Ook vandaag een half uurtje gewandeld. Ik wil proberen om de komende 6 weken in ieder geval iedere dag te bewegen. Morgen weer hardlopen. Zal wel weer even zwaar worden. Maar wat moet dat moet Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 jul 2019 18:05    
Vrouw Weeggegevens   Miep77
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder eten Minder snacken en snoepen

Reageer met quote
Zoals jullie zien ben ik ook aan het schommelen Verward Dat is standaard het geval, maar zo rood in een tabelletje ziet het er meteen zo ernstig uit. Verrast Heb afgelopen week braaf gesport 2x, en ook nog 2x gelopen, dus daar ligt het in ieder geval niet aan!
Wel teveel tussendoortjes gegeten, ben ik me van bewust, en dan moet de vakantie nog beginnen... Rollende ogen

Lopen jullie altijd met oortjes in?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 jul 2019 11:34    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@miep, fijn dat je goed aan het bewegen bent en dat je weet waar de schommelingen aan liggen. Dat scheelt al een boel. Nu even wat strenger op de tussendoortjes gaan zitten en dan zie je weer groene vakjes. Kom op he. Je kunt het !!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 jul 2019 13:26    
Vrouw Weeggegevens   Sasa
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hoi hoi,
Ik heb het even een paar dagen af laten weten met hier schrijven. Ik ben nu even niet zo bezig met de kilootjes. Ik probeer zo nu en dan nog ‘Nee’ te zeggen tegen rechts en links wat lekkers, maar zeg ook vaak genoeg ‘ja’. Zaterdag gaan we helaas weer naar huis Huil huil Dan pak ik het wel weer wat serieuzer op. Maar we zitten wel op dezelfde lijn wat het bewegen betreft: hier maar wel werk van maken, dat scheelt ook al en levert een strakker en gezonder lijf op.
Afgelopen week heb ik twee keer langs het meer gelopen. Eigenlijk is de bedoeling om drie keer per week te lopen, maar voor de derde keer kon ik helaas geen motivatie meer bij elkaar sprokkelen. Gisteren ochtend heeft het hier aardig geregend. Toen heb ik maar de loopband bij de fitness gepakt. In de natuur lopen is veel leuker, maar zo’n loopband heeft als voordeel dat je heel gericht aan je snelheid kunt werken. Ik twijfel nog of ik morgen weer de loopband pak of voor het meer kies. Gewoon dan 0,1km/uur sneller kiezen en volgende keer ook weer en eindelijk gaat die snelheid eens wat omhoog.
Het is hier trouwens heeeerlijk, zo jammer dat 2 weken vakantie zo voorbijvliegen! Nu in ieder geval nog veel zwemmen, boeken lezen, stadjes bezoeken. En de hele dag buiten, dat is ook zo fijn!

@Miep, laat je niet ontmoedigen door het plus op de weegschaal. Als je weer wat uitkijkt met eten en gaat bewegen dan heb je dat er de volgende keer weer vanaf!
Ik loop trouwens niet met oortjes.

@Amy, goed dat je Becks weer wilt oppakken! Ik heb in het algemeen iets over Becks hier op het Forum gelezen. Als ik dat ook zou willen doen met de opdrachten moet ik zeker het boek kopen, of lukt dat ook door hier alleen de samenvattingen te lezen?
Ging het nog met hardlopen?

@spookkat, fijn dat je alweer twee keer kon hardlopen en je geen last had van je kuit! Houden zo en goed opletten op signalen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 jul 2019 15:19    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@Sasa, wat ben je goed bezig!!! Gewoon 2x lopen op vakantie. En dan ook nog lopen op de loopband. Echt goed!! Wat fijn om te lezen dat je snelheid wat omhoog gaat. Dat gaat helemaal goed komen als je straks weer thuis bent en het gewone ritme weer te pakken hebt. Voor het einde van het jaar heb jij de 5km in 30 min te pakken.

Op zich hoef je niet perse het boek te kopen hoor. Als je de uittreksels leest dan kom je heel erg ver. In het boek wordt het allemaal uitgebreid uitgelegd en het leest wel lekker, maar je hebt het niet nodig. Als je wilt kan ik je wel per dag de opdracht doorgeven. De meeste mensen willen afvallen en gaan vanuit het niets aan de slag. Beck is van mening dat je er eerst over moet nadenken en een plan moet hebben. De eerste 2 weken van de 6 ben je bezig om het plan te maken. Eigenlijk lijn je dan nog niet, maar het mag natuurlijk wel.

Dag 1. Zet alle redenen op papier en lees dat 2 keer per dag en op de momenten dat het moeilijk wordt. Nou zou je denken...ik hoef het niet op te schrijven want ik weet het zo ook wel, maar op het moment dat er iets lekkers voor je neus staat ben je al die redenen opeens vergeten Erg blij

Dag 2. Kies 2 dieten uit. Mocht het eerste dieet niet bevallen dan heb je al een 2de dieet uitgezocht. De ervaring leert dat als je geen 2de dieet hebt je het bijltje er bij neer gooit.

Dag 3. Vanaf nu alleen nog maar zittend eten.

Hier gaat het vandaag goed. Aan het einde van de middag 40 min hardgelopen. Heel veel rauwkost bij mijn avondeten en daarna met de hond nog een stuk gewandeld.

@miep, ik loop wel altijd met oortjes. De muziek moet ook lekker hard staan. Zonder vind ik echt vreselijk. Dan hoor ik mezelf hijgen Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 jul 2019 22:06    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Zo, vanochtend eerst maar 2 uur lang motivatie bij elkaar gesprokkeld om op de loopband te gaan. Nou, het plan om 0,1 km/uur sneller te lopen is na 10 minuten gesneuveld en toen zette ik de boel weer een heel stuk omlaag. Het voelde verder als afbeulen! En ik dacht: wat doe ik mezelf toch aan? Maar ik heb de 30 minuten er weer opzitten, net lekker gedoucht en nu voel ik me heel goed. Terwijl ik daarvoor moeite had om uit mijn stoel omhoog te komen. Nu ben ik heel trots op mezelf en ga mezelf verder vermanen om een gezonde dag in te gaan. Gisteren avond heb ik helaas te veel chips gegeten, misschien dat ik daarom ook niet lekker liep. Mijn vingers waren dik van het vocht...

@Amy- goed bezig: 40 minuten hardlopen en nog wandelen met de hond! Als je nu weer serieus met Becks aan de slag gaat, dan zal je deze week een super resultaat hebben! Bedankt dat je de eerste 3 stappen van Becks voor me hebt opgeschreven! Ik ga er zaterdag mee beginnen. Dan zit ik vele uren in de auto en kan mooi allemaal dingen opschrijven waarom ik af wil vallen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 jul 2019 12:55    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@Sasa, daar is die beroemde vraag weer tijdens het hardlopen....wat doe ik mezelf toch aan ?? Ik vraag het mezelf ook keer op keer weer af. Komt er ooit een moment dat we het echt leuk gaan vinden?? Erg blij . Maar je hebt het maar mooi wel weer gedaan. En dat tijdens je vakantie. Echt super goed.

Hier vandaag dag 3 van Beck. Valt nog niet mee om zittend te eten. Vanochtend met mijn dochters naar de braderie geweest. De oudste had een grote stoopwafel gekocht. Even snel lopend een hapje nemen is er dan niet bij. Tja, en dat is nou precies de bedoeling. Dat je goed nadenkt bij wat je eet. Het werkt dus wel. Vandaag op de fiets naar de braderie gegaan en net 3 kwartier gewandeld. De beweging voor vandaag is weer binnen. Nu nog letten op de voeding.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 jul 2019 16:09    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag de hele dag aan het werk. Om 11 uur een wat langere pauze genomen en de hardloopschoenen aangetrokken. Jeetje, wat was het zwaar. 30 minuten volgehouden. Ik heb niet gekeken naar de afstand en dat is volgens mij maar goed ook. Daarna snel onder de douche en weer verder werken. Zaterdag staat het volgende loopje op het programma.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 18 jul 2019 14:45    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Perfect, dat je in je middagpauze kunt hardlopen! Ook al was het zwaar, daarna was je vast weer fris in je hoofd voor de tweede helft van de dag. Je bent echt goed bezig, Amy!

Vandaag met mijn zoon een wandeling met erbij een behoorlijk alpine klim aan het maken (Rocca di manerba, als iemand het leuk vind om te googelen). We zijn nog halverwege. De beweging heb ik vandaag dus ook in de pocket.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 18 jul 2019 14:58    
Vrouw Weeggegevens   Spookkat
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en calorieën tellen

Reageer met quote
Hoi allemaal, ik heb een drukke week gehad en vertrek morgen op vakantie, dus ik schrijf even niet zoveel. Wel erg leuk de ervaringen van iedereen te lezen!

@Miep77, laat je inderdaad niet ontmoedigen hoor, door dat rode vakje. Het is al heel goed dat je goed in beweging bent gebleven! Ik hoop dat je dat vol kunt houden. Ik ren trouwens buiten zonder oortjes, en op de loopband met oortjes.

@Amypower, interessant te lezen over je ervaringen met Beck. Het lijkt me heel goed om zo gedwongen te worden na te denken over je eetgewoontes. En te zitten als je eet, ook een goeie. En lekker aan het lopen ook, goed bezig!

@Sasa, lekker actief geweest hoor, tijdens je vakantie. Ik hoop dat mij dat ook lukt. Jammer dat het er voor jou weer opzit. Hopelijk kun je thuis je sportieve activiteiten weer voortzetten. En dan weer wat meer op het eten letten, dan vliegen de kilo’s er vast af Lach.

Ikzelf ben tevreden. Heb vanochtend de zevende les van Rennen met Evy gelopen, en ben van plan om daar in Frankrijk mee door te gaan... Op de dagen dat ik niet ren doe ik yoga. En ik snoep minder... Dus het begin is er!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 jul 2019 19:54    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Volgende
Pagina 3 van 13