Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

hallo medeafvallers

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   vol slanke den ker
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: minder calorieen en shakeplus

Reageer met quote
Hallo medeafvallers,
Wat fijn zo'n initiatief om je hart te luchten en ervaringen te delen.
Vandaag is de dag dat hier het roer om moet en gaat.
Ik ben altijd al volslank geweest maar door revalidatie na een auto-ongeluk plus de lage belastbaarheid die hierbij ontstaan is en in combinatie met een rugvergroeiinkje met chronische pijn staat de teller ineens op het nare woord: morbide obesitas.
Dat wil ik graag veranderen.
De steun uit mijn omgeving is erg lief. "Ik ken jou, je eet gezond, je hebt je eigen groentetuintje,je bent je hele leven al stevig, het is vast je schildklier,je bloeddruk en cholestrol gehalte zijn toch laag, dan ben je gezond(dit is gek genoeg echt waar) maar ze helpen niet met mijn meest belemmerende gedachte om structureel af te vallen:

Waarom zijn alle mensen om me heen slank(er) en eten ze vaak meer en ongezonder? waarom heb ik levenslang(op eten letten)?En waarom kan ik dan niet gewoon gezellig mee doen met het feest der genieten van eten(gezond en ongezond)

Daar tegenover moeten de keiharde voordelen in het vizier blijven:
mooie kleding passen, tevreden in de spiegel kijken,minder lelijke verantwoorde schoenen waar je wel lekker op kan lopen aan, een recente kinderwens waarbij een lager gewicht de kans op 'raakschieten 'vergroot' en er minder gedoe in de medische molen voorbij gaat komen. Mensen tegenkomen van vroeger en je niet schamen voor je gewicht. gezonder voor je rug en je gewrichten en eigenlijk heel je lijf.mijn conditie en fitheid verbeteren.

hoe wil ik het gaan doen?
Ik heb een proefpakketje van shakeplus besteld en ga twee maaltijden vervangen en s ávonds samen met mijn partner gewoon een gezonde maaltijd eten. ter stimulering van de stofwisseling en darmwerking groentes en caloriearm fruit tussendoor. of een bouillonnetje.

mocht ik ff shake moe zijn dan kan ik gewoon een gezond en calorie arme ontbijt/ lunch gerecht klaarmaken maar bij gebrek aan tijd of energie heb je dan de shake i.p.v een keuze te maken met meer calorieën.
- goed water drinken!!

ik ben iemand die goed kan dieten, kennis heeft van voedingswaarden maar het nooit voor structurele lange tijd volhoudt omdat mijn 'leuke leven' het dan weer overneemt.
Daarnaast ben ik gevoelig voor stemmingswisselingen bij trek(lees: chagerijnig , emotioneel of gelijk ruzie met mijn vriend wanneer we beide gewoon trek hebben hahah)

mijn verbranding moet omhoog! Dat is lastig met een lage fysieke belastbaarheid ( en chronische pijn) dat word beter balanceren tussen inspanning en ontspanning. goed mijn ontspanningsmomenten nemen ( in de het revalidatie traject is uitgekomen dat ik een overbelaster ben,altijd gewoon doorgaan en niet piepen) door meer ontspanningsoefeningen kan ik dan ook meer inspanning aan. De fiets is al gekocht en vorige week al twee avonden flinke wandeling gemaakt dus dit vol houden.plus mijn wekelijkse fysiotherapie

Wat hoop ik bij de weegclub te vinden?
lotgenootschap,inspiratie, steun, herkenning.tips om jezelf te belonen (zonder calorieen:P)
samen lachen:). ik sta open voor reacties ook prive en hoop dat ik het samen met jullie kan vieren wanneer de weegschaal in eerste instantie onder de 100 kilo gaat uitkomen.Daarnaast ben en kan ik natuurlijk ook steun zijn voor anderen.
Na een jeugd van een goedwillende moeder die me altijd op dieet heeft gezet en nog steeds dit zelf ook is moet ik eerlijk zijn en heb ik een lichte allergie voor beterweters of 'goedbedoelde maar kwetsende tips' dus laat die maar lekker achterwege Lach
vanavond iig een lekker avondje sauna in de planning dus dat is een goed begin!

in afwachtende van jullie reacties,
Veel liefs!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 26 jul 2016 10:42    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hallo vol slanke den ker, van harte welkom bij de weegclub.

Je zegt het eigenlijk zelf al: ook al eet je gezond, je gebruikt kennelijk toch ook e.e.a. tussendoor, want na een lijnperiode 'neemt je leuke leven het weer over'. Idee Dus minder caloreiën lijkt me een prima plan, als je dat over de hele dag rekent. Erg blij

Goed dat je probeert toch een beetje meer te gaan bewegen, het is in ieder geval het goede seizoen om er met een fiets op uit te trekken! Alle beetjes helpen en niet teveel tegelijk willen, zeker met jouw beperkingen.

En dat emotie eten... Probeer op je handen te gaan zitten (letterlijk!) als het de kop op steekt. Weg eten helpt toch niet dus je kunt net zo goed proberen onder ogen te zien wat er op dat moment dwars zit en waarom, en of je er iets aan kunt doen anders dan naar eten grijpen. Heel therapeutisch! Lachen

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

Beheerder Ellen, Medebeheerder Kaatje, Moderator Dini

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ons team wordt aangevuld met ervaringsdeskundigen: Coby, Dauphine, Kunstig, Mamdarijn en Moniek. Ieder heeft haar eigen 'specialiteit'. Ze zijn er om je ondersteunen, te motiveren en eventuele dieetvragen te beantwoorden.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,
Karin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 26 jul 2016 11:51    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Welkom hier Vol slanke den ker, leuke nickname trouwens. Lachen

We weten het allemaal zo goed, het doen is zelfs het probleem niet meestal, maar het volhouden, daar zit hem nou net de kneep.
Ik hoop dat je het hier met ons heel lang vol kunt houden, zodat je je doelen allemaal gaat halen, te beginnen met letterlijk beter in je vel zitten.

Veel succes en veel plezier hier. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 26 jul 2016 16:22    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Beheerder
Beheerder

Dieet: cohen

Reageer met quote
van harte welkom op de weegclub Uitlachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016 8:36    
Vrouw Weeggegevens   miranpeet

Dieet: gezonder leven met minder koolhydraten

Reageer met quote
hoi hoi

welkom hier...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016 21:04    
Vrouw Weeggegevens   Moniek
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)

Reageer met quote
Welkom op de Weegclub!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016 21:19    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn

Dieet: E.G.A met minder koolhydraten

Reageer met quote
Wow wat heb je een leuke nickname en wat schreef je een fantastisch voorstelverhaal! In een notendop weten we nu al wie je bent en wat je gaat doen!
Ik ben nu al benieuwd naar je dagboekje!

Omdat je ook den ker in je nickname hebt verwerkt heb ik misschien nog wel een denk tip. Er zijn boeken op de markt die niet over diëten gaan maar over omgaan met eten. Vaak is het niet alleen de eetgewoonte die we veranderen, maar ook het eetritme en onze (vaak verkeerde) gedachten over eten en hoe andere mensen dat doen.
Het meest praktische boek dat ik hierover heb gelezen was van Meijke van Herweijnen, maar ook boeken van Mieke Kosters of Judith Beck hebben bij mij veel duidelijk gemaakt

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2016 9:16    
Vrouw Weeggegevens   vol slanke den ker

Dieet: minder calorieen en shakeplus

Reageer met quote
bedankt voor de welkoms en de leestips!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 aug 2016 8:56    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1