Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

hallo ik ben lois

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Loispower
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hallo ik ben lois, nickname loispower,

Ik heb een nare tijd achter de rug, ben veel gaan eten en met veel bedoel ik ook veel kon er gewoon geen rem meer op krijgen, ben hierdoor zes kilo aangekomen en voel me daar niet fijn bij.

Ik hou van gezond eten, niet uithongeren maar lekker fruit, groente, kokkerellen enz.

Ik kan trouwens op deze site niet vinden waar ik een grafiek kan invullen misschien kan iemand mij uitleggen

Ik zou het heel leuk vinden om wat maatjes te vinden

Liefs van Lois
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2019 10:08    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik wil hier graag nog wat meer over mezelf vertellen, ik merk dat ik daar echt behoefte aan heb.

De reden van het vele en vette zoete eten...

Heeft alles met mijn kinderwens te maken. Ik heb 1 kind waar ik zielsgelukkig mee ben maar nadat de vader en ik uit elkaar zijn gegaan is mijn kinderwens erg groot gebleven. Zoek dan en donor was een van de meest gehoorde zinnen maar met respect voor iedereen, ik vind een kind met een donor iets vreselijks en wil dat mijn kind niet aandoen. Dan blijft er niks anders over dan je best doen om een leuke man te vinden die je uiteraard niet alleen strikt voor een kind maar waar je ook een goede relatie mee op wil bouwen. Helaas heb ik nooit een dergelijke man meer ontmoet. Ik vind dat een kind vanuit een goede basis geboren moet worden en uit liefde en dat is mij helaas niet meer gegeven.

Ik heb daar veel verdriet van maar beter dit dan een kind met een donor of metopzetperongeluk zwanger raken van iemand in de kroeg bijvoorbeeld. Daar zou ik mij niet prettig bij voelen. Neemt niet weg dat de pijn wel heel groot is maar ik probeer mezelf gewoon rustig te krijgen door te bedenken dat ik tenminste niet puur voor een kind krijgen ben gegaan maar dat alleen met een lieve man had gewild.

Nu ben ik over de 40 en ja ik voel het wel. Om me heen worden babies geboren maar ook misukte ivf pogingen en miskramen. Ik merk dat ik het raar vind dat de vrouwen met bv een miskraam zoveel empathie krijgen en dat tegen mij hele andere dingen worden gezegd zoals joh neem een donor en anders moet je niet zeuren. Nee ik wil niet een kind met een donor maar desondanks doet het mij heel veel pijn!

Als een collega een mislukte ivfpoging heeft ondergaan dan komen er lieve berichtjes van de andere collega's en iedereen vindt het zo rot, maar als ik zeg dat ik ook best heel veel pijn ervaar omdat er geen tweede is gekomen of komt dan moet ik eigenlijk niet zo zeuren want of je neemt een donor of je zeurt niet terwijl onder de streep in mijn beleving zowel de collega als ik allebei pijn en verdriet hebben omdat er geen kind is gekomen.

Dit heeft mij meerdere malen zoveel pijn gedaan de reacties van andere de makkelijke manier van praten over een donor, de zwangerschappen om mij heen, het realiseren dat veel vrouwen een kind willen en daarna de man dumpen terwijl ik dat niet kan opbrengen maar dat dat dan ook inhoudt dat er geen tweede komt of er moet een wonder gebeuren dat ik echt alleen maar ben gaan eten.

ETEN ETEN ETEN

het hield niet op. Is in oktober begonnen en daarna de hele dag door chocola kaas chips brood met van alles erop, friet en ik ben vanaf oktober ruim 6 kg aangekomen.

Ik was altijd 54 kilo met normaal eten. Niet uithongeren en ik woog me ook niet zo vaak als er ergens taart was deed ik leuk mee maar verder gewoon gezond eten maar ja ook mijn lichaam kon dit kennelijk niet aan en ik voel het aan alle kanten.

Ik wil de depressieve cirkel doorbreken want ik pas mijn oude kleren allemaal niet meer en krijg opmerkingen van anderen. Nee daar moet ik mij niets van aantrekken maar dat doe ik wel want ja dat is superlastig.

Ik hoop dat ik hier wat rust kan vinden en de toekomst in kan kijken want ik vind mezelf dat wel echt waard.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2019 10:32    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hallo Lois, van harte welkom bij de weegclub.
Hier een beetje info over ons forum en ook een linkje waar je vragen mag stellen, ik hoop dat je wens mag uitkomen maar vergeet niet je zegeningen die je nu al hebt te tellen

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,

We bestaan van sponsoring en de spontane donaties van de deelnemers.
https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2019 10:42    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vannacht voelde ik me toch weer verdrietig. Aan de ene kant echt gezegd tegen mezelf ok het is gewoon zo er komt geen tweede kind en er zijn superveel vrouwen die met je zouden willen ruilen want die hebben misschien wel nooit kinderen gekregen. Maar toch knaagt het. Heb ik het dan verkeerd aangepakt ofzo? Te weinig nog op zoek geweest naar een leuke man met kinderwens? Ik weet het niet ik weet wel dat het heel heel heel veel pijn doet en dat ik er bijna niet meer van kan slapen. Maar ik wil ook niet nog meer aankomen want ik ben sterk en wil niet kapot gaan. Niet dat ik van een paar kilo aankomen kapot ga of zou gaan maar als het er nog meer worden dan gaat het wel erg veel verdriet doen denk ik. Ik pas nu al geen broeken meer maar weiger grotere te kopen...

Ik wil sterk zijn. Er moet ook nog veel in mijn huis gebeuren, laat ik mij nou toch eens potverdikkie daarop richten!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 feb 2019 6:19    
Vrouw   FRIDAY
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Hoi Lois, welkom bij de weegclub.
Ik zag dat je een maatje zocht. Ik heb helaas voorlopig geen tijd en energie om echt een maatje te zijn maar ik kan je wel een paar suggesties geven waardoor je hier bij de weegclub snel steun krijgt en mogelijk wel een maatje vindt of in elk geval er veel aan hebt om hier te zijn.

De grafiek hier ontstaat vanzelf wanneer je 1x per week je gewicht invoert, dit doe je door naar de 'home' pagina te gaan, daar zie je rechts een mogelijkheid om je gewicht in te voeren. De site houdt dan bij hoe je gewicht verloopt. Als je b.v. op mijn naam klikt, krijg je mijn 'profiel' te zien en zie je ook de grafiek van mijn reis met afvallen.

Start vooral een eetdagboekje. Het hoeft niet over eten te gaan, sommigen schrijven elke dag op wat ze aten, maar je kunt ook gewoon over alle andere dingen schrijven die je bezighouden. Anderen kunnen daar reacties op geven en dat kan veel steun en gezelligheid bieden.

Schrijf je ook in op sprintjes. Daar leg je ook contacten en kun je ook een gevoel van verbondenheid krijgen.
Ik nodig je van harte uit om mee te doen aan de sprintjes die ik heb gestart. O.a. 'Prestaties en Positieve dingen', 'Extra motivatie om te bewegen: punten tellen', de 'Februari Challenge: positief gedrag beloond' en 'nu ff serieus'.

Je vindt ze ook weer door op mijn naam te klikken en in mijn profiel te kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 feb 2019 12:46    
Vrouw   FRIDAY

Reageer met quote
Een meer inhoudelijke reactie:
Ik kan me voorstellen dat je grote moeite hebt met het gegeven dat een tweede kind er voor jou (mogelijk? waarschijnlijk?) niet in zit.
Hoe oud ben je?

Je zei 'heb ik het verkeerd aangepakt' - mijn idee is dat je je principes hebt gevolgd. Dat was belangrijk voor jou.
Je hebt het belang van dat niet-geboren kind zoals jij dat waarnam, in het oog gehouden en dat verdient ook respect denk ik.
En ja een lieve man pluk je ook niet zomaar uit de lucht, dat is een feit. Ik hoor dat je hier toch echt wel je best voor hebt gedaan. Het is misschien het beste om de houding aan te nemen dat het niet jouw schuld is dat het niet gelukt is.

Het leven is helaas niet steeds 'maakbaar', dat is iets dat we tegenwoordig vaak vergeten, er wordt net gedaan of alles onze eigen keuze en dus onze eigen verantwoordelijkheid is.

Het klinkt alsof je in een verwerkings / rouwproces zit. Misschien goed om met je huisarts te praten en misschien tijdelijk wat ondersteuning te zoeken bij een therapeut? Om te voorkomen dat je steeds depressiever wordt en in een negatieve spiraal komt.

Ik heb zelf geen kinderen, (wel een man) dat heeft te maken met mijn achtergrond. Er waren toen ik er de leeftijd voor had, veel redenen waarom mensen het me afraadden en daar heb ik toen naar geluisterd (achteraf kan ik me afvragen of dat slim was, maar ja, dat is achteraf gepraat). Er was toen sprake van dat als ik een kind kreeg, er geen goede moeder-kind band zou kunnen ontstaan. Mijn zus, die vier kinderen had en zich er in had verdiept, zei dat dit voor het kind veel psychische schade zou kunnen veroorzaken. Bovendien had ik toen medicatie die mogelijk gezondheidsrisico's voor het ongeboren kind zou meebrengen.
Dat risico heb ik toen niet willen nemen. Dus misschien lijkt dat ergens een beetje op jouw situatie: uit liefde / respect voor het kind, besluit je om het kind niet te krijgen.

Toen ik jonger was vond ik het okay, maar nu ik de 50 gepasseerd ben vind ik het vaak wel erg rot dat we geen kinderen hebben. De dingen zijn zoals ze zijn.
Kan me voorstellen dat je de steun mist die anderen wel krijgen. Men snapt het niet. Sommige mensen kunnen heel bot zijn. Koester de goede reacties die je krijgt...
Maar ook daarom zou het misschien goed zijn om een tijdje te kunnen praten met een psycholoog of andere hulpverlener, zodat je wel het begrip krijgt dat je nodig hebt.

Verdriet kan inderdaad maken dat je gaat overeten. Dat is ook 'gevaarlijk' want voor je het weet neemt die gewoonte het over en wordt het nog moeilijker om je goed te (gaan) voelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 feb 2019 12:53    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
hoi

ben 40 en dat komt best hard aan. Ik ben altijd van mening geweest dat een kind uit liefde geboren moet worden en dat je op het moment dat je voor een kind wilt gaan er echt wel van overtuigd moet zijn dat het goed zit tussen jou en de toekomstige vader. Dat dit de man van je dromen is en dat je samen oud wilt worden. Dus niet van hupsakee baby krijgen en dan evt die vent weer dumpen. Maar nu ik om me heenkijk zie ik dat tegenwoordig bijna nergens meer en dat voelt best raar moet ik zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 feb 2019 16:18    
Vrouw   FRIDAY

Reageer met quote
ja, de normen en ideëen veranderen snel in de laatste decennia.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 feb 2019 13:07    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Klopt het is tegenwoordig kennelijk heel normaal om te denken ik wil een kind, daar dan een vent bij te zoeken en als het kind er is die vent te dumpen of nog erger, zwanger te raken zonder het te vertellen dus bv in de kroeg en er nooit meer over te praten. Dit gebeurde vroeger ook wel natuurlijk maar wel minder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 feb 2019 12:09    
Vrouw Weeggegevens   de eeuwige jojo
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten met minder koolhydraten

Reageer met quote
Welkom bij de weegclub Loispower.

Ik heb je hele verhaal gelezen, ook voor jezelf wel fijn om alles van je af te schrijven lijkt mij, we zijn hier niet alleen maar voor de kilootjes maar ook om elkaar te ondersteunen in moeilijke tijden.
Ik kan er niet echt over mee praten eten als je niet goed in je vel zit, bij mij werkt het anders om, gelukkig ligt die tijd al 11 jaar achter me.

Heb je er al eens over na gedacht om pleegzorg te gaan doen? Dit is ook een mogelijkheid om een baby een goede toekomst te kunnen geven, een toekomst die hij van huis uit niet kan krijgen door wat voor redenen dan ook.
Onze jongste is hier gekomen met 10 dagen oud, krijgt nu de kans om veilig hier op te groeien.
Wil je hier meer informatie over stuur me gerust een prive bericht.

Ik hoop dat je snel weer jezelf kunt her pakken.

Sterkte met alles .

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 19 feb 2019 13:02    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1