Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Hallo allemaal

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Charlexa
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Kcal tellen en low carb

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Nieuw hier, ik hoop dat ik nuttige informatie vind en misschien soms ook kan geven en gemotiveerd blijf zo tussen lotgenoten. Ik ben 52 jaar (volgens mij ook in de overgang) 1.67 lang en weeg momenteel 87,3. Ik heb 2 volwassen kinderen die op zichzelf wonen. Ik was al een keer eerder best wat afgevallen maar dat kwam er ook zo weer aan na wat losbandig geleefd te hebben, niets meer tellen en nergens meer op letten. Ik ben een fan van terrasjes, bieren testen (ik kan echt van bier genieten), lekker eten en ik baal ervan dat ik zo gruwelijk lekker kan koken (2 borden opscheppen en ook het laatste beetje moet dan op – want zonde).

Bier is (was – want ik mag van mezelf heul lang geen bier meer) denk ik wel de grootste boosdoener. Ook het weinige bewegen en natuurlijk wat ik ernaast nog naar binnen werk. Ik heb lang een eigen bedrijf gehad waarbij ik hele dagen achter de pc zat, netwerk borrels had en etentjes met klanten. Op terrasjes drink ik bier (met borrelhapjes), op visite -> bier, komt er visite -> gezellig biertje doen en natuurlijk staat er dan ook het nodige aan hapjes op tafel.

Ik heb een fitbit gekocht en wil elke dag proberen 10.000 stappen te zetten, ik wilde Keto of Atkins doen maar dat is me te heftig. Nu tel ik Kcal en Kh (houd ik voor het gemak bij op voedingscentrum). Ik probeer zo laag mogelijk te blijven een tijdje met die Kh (tussen 20 en 30). Dus als er geborreld moet worden is het witte droge wijn tegenwoordig. Ik merk dat dit al heel veel scheelt in “borrelmomenten” omdat ik het gewoon niet zo lekker vind. Na een heerlijke wandeling buiten is crashen op een zonnig terras met een superkoude pint (witbier met citroen of een duveltje) toch hemels, aan een wijntje nippen dan weer niet met grote dorst.

Ik ben erg gemotiveerd en heb Google al 2 x uitgelezen w.b. deze onderwerpen geloof ik (had beter kunnen wandelen in die tijd, val je meer van af dan lezen) Lachen . Ik weet dat alcohol echt het slechtste is wat je kunt hebben bij een dieet (ik zeg maar alvast dat ik me daar bewust van ben voordat iedereen vol op het orgel gaat) maar op minderen na denk ik niet dat ik makkelijk helemaal zonder kan volhouden (of ik moet mijn familie en vrienden inwisselen voor nieuwe, ook optioneel Uitlachen ).

Ik wil weer dat maatje terug wat ik had voordat ik de teugels compleet liet vieren. Helemaal streefgewicht is ook leuk maar dat hoeft niet perse, iets voller staat me wel. Ik voelde me toen veel beter. Eerst afvallen en dan denk ik dat ik het toch zal moeten gaan bijhouden op één of andere manier om niet de rest van mijn leven te blijven jo-jo-en.

Nou, we gaan ervoor. Iedereen veel succes gewenst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 23 jul 2021 14:04    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Welkom hier Charlexa. We hebben allemaal zo dingen waar we van genieten maar die niet persé goed voor ons zijn. Lachen Het geheim is; met mate! Dus bescheiden porties eten en misschien af en toe bij gelegenheid ook eens een biertje. Het gaat om de hoeveelheden he. Jezelf absoluut dingen verbieden gaat op de lange duur vast niet werken. Ik wens je veel succes en plezier hier. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 23 jul 2021 23:42    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Weight Watchers en suikervrij

Reageer met quote
Hallo Charlexa, van harte welkom bij de weegclub.
we weten meestal wel waar onze fouten liggen...aanpakken dus

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,Dini
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 29 jul 2021 15:17    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1