Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Hallo allemaal!

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   MaddyS
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik ben inmiddels een paar dagen op deze site en ik zal mij daarom maar even voorstellen.

Ik ben Maddy en ik ben 49 jaar en ik wil wat aan mijn eetgewoontes gaan doen. Mijn grootste probleem is dat ik een emo eter ben en als ik emotioneel niet zo goed in mijn vel steek dan eet ik alles wat los en vast zit.
Tevens heb ik geen rem wat betreft eten, als ik bijv. een zak chips heb of een pak koekjes dan ben ik niet in staat om maar 1 handje chips of 1 koekje te nemen, alles moet gewoon in 1x op!
Daardoor (en door de overgang) vliegen de kilo's eraan en dat moet stoppen, want ik heb hierdoor ook meer last van mijn astma.
Ik hoop hier te vinden hoe jullie met afvallen omgaan en hoe niet terug te vallen in oude gewoontes.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2018 18:49    
Vrouw Weeggegevens   B23
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Welkom maddy!

Sowieso goed dat je elke dag drie kwartier wandelt! Vooral volhouden hoor!

Hier helpt het samen lijnen met iemand anders (in mijn geval mijn man) goed. Wij halen nu helemaal geen snoep/koek/chips in huis. Wel snoepgroente en fruit. In plaats van koek bij de thee nemen we nu een bakje druiven. Ook op visite neem ik geen koek aan. In restaurants laat ik het koekje bij de thee liggen (of eerlijk, ik leg hem meteen bij mijn tafelgenoot zodat ik er niet de hele tijd naar staar). Als we visite krijgen halen we geen koek in huis maar maken we zelf 4 zandkoekjes. Als die niet op gaan krijgt de visite ze mee naar huis.

Op speciale gelegenheden zoals een verjaardag neem ik wel taart, dan neem ik verder ook geen tussendoortjes. Ik probeer het avondeten een beetje caloriearm te maken of eet zelf er sla bij in plaats van de helft aardappelen of pasta of rijst.

Afkicken van suiker is lastig en dan zorgen dat je er zo weinig mogelijk mee begint weer..

De sprintjes hier helpen me wel goed, ik ben gemotiveerd om groene vakjes te halen!

Succes met afvallen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2018 20:18    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Beheerder
Beheerder

Dieet: cohen

Reageer met quote
Hallo Maddy , van harte welkom bij de weegclub.

je weet waar je zwakke plekken zitten dus je kan er aan gaan werken,steun krijg je hier echt wel

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,Dini

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2018 20:30    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dank je wel voor het warme welkom.

B23 Wat een leuk idee wat betreft de koekjes, dat kan ik wellicht ook doen, want als ze in huis blijven dan is de verleiding te groot. En mijn middag rondje van 45 minuten hou ik er in, ook als er geen collega mee wilt.

Hoe werken die sprintjes eigenlijk?

Dipinipi je hebt gelijk dat ik gelukkig weet wat mijn zwakke plekken zijn, nu er hard aan werken om niet weer in diezelfde valkuil te stappen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2018 21:01    
Vrouw Weeggegevens   B23
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Je kan bij de open sprintjes eentje of meerdere kiezen die je leuk vindt en die bij je past. Dan daarop klikken, linksboven ergens staat 'wat is je streefgewicht'. Dan dat invullen en dan kom je in de lijst! Als je dan af bent gevallen tijdens je wekelijkse weegmoment krijg je een groen vakje en als je bent aangekomen een rood vakje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 jun 2018 21:33    
Vrouw Weeggegevens   FRIDAY
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Late reactie van mij: welkom!
Het lijkt me dat je een heel goede motivatie hebt wat betreft de astma. Bij mij ligt de motivatie ook erg bij mijn gezondheid, het te boven komen van o.a. voet- en artroseklachten en het voorkomen van verdere klachten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 jun 2018 8:31    
Vrouw Weeggegevens   Logano
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hey Maddy,

Je verhaal komt me echt héél herkenbaar voor.. het emo eten.
Een zak chips die leeg moet als ik me even verdrietig voel of niet lekker in m'n vel zit. En achteraf natuurlijk flinke spijt. Met de gevolgen van dien natuurlijk, want inmiddels ben ik vele kilo's aangekomen en ben ik zeer onzeker geworden over mijn lichaam. Ofwel.. niet lekker in m'n vel zitten en dan is het cirkeltje rond en begint het emo eten weer. Rollende ogen

Begin dit jaar had ik me aangemeld bij dit forum om mijn verhalen te delen, om het van me af te schrijven. En de reacties die ik telkens krijg helpen me mee in het proces en heb ik veel steun aan gehad. Vooral als het even tegen zat. De support die je dan krijgt werkt gelukkig motiverend om toch door te zetten.

Echt afgevallen ben ik niet in de afgelopen 5 maanden. Het heeft me behoorlijk wat tijd gekost om mijn mindset om te schakelen en een ritme te krijgen in mijn eetpatroon. De eetbuien zijn nog niet helemaal uitgeschakeld, maar ik heb er meer grip op dan aan het begin van dit jaar.

Op het forum heb ik veel gehad aan de reacties en tips van de andere. Veel kennis op gedaan en meer te weten gekomen over voeding. Je bewust worden van wat je nu precies in je mond stopt is heel belangrijk.

Je hebt in ieder geval een goede motivatie om te beginnen, namelijk je gezondheid. Dit altijd in het achterhoofd houden en aan terug denken als het even minder goed gaat.

Ik wens je veel succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2018 8:45    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik ben momenteel weer goed bezig, ook al heb ik af en toe mijn momenten dat ik wil toegeven aan mijn snaaitrek. De verhalen van anderen en hhhn support zorgen ervoor dat ik gefocust blijf en ik wil mijn doel halen.
Ook vind ik veel houvast in het oude weight watcher programma (propoints). Als ik dan de neiging heb om te gaan snaaien word ik gedwongen om een beslissing te maken of ik echt de moeite waard vind om over mijn puntentotaal heen te gaan. Waarop mijn beslissing meestal Nee is.

Dank je wel voor de support en ik wens jou ook veel succes.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 jun 2018 11:53    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1