Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Ging het net zo goed, sta ik stil...ander dieet? HELP!

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Feikjew
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Kolhydraat en calorie arm

Reageer met quote
Hallo,
Het afvallen ging verbazingwekkend goed in het begin. ik ben weliswaar 13 kilo kwijt! Dit is net over de helft van mijn doel, ik had de slag goed te pakken, maar nu is het afvallen opgehouden, terwijl ik nog steeds dieet (grip op koolhydraten) en 3 keer in de week sport (2x spinning 1x bodypump).

Ik merk wel dat mijn lichaam door het sporten nu wel veranderd (gespierder) maar ik wil die andere helft ook nog kwijt!
Iedereen om me heen probeert me er van af te praten: zo zie je er toch ook al geweldig uit en dit past bij jou, zo ben jij.
HEEL frustrerend, want deze keer wil ik NIET van mijn doel afwijken! Ik doe dit niet voor al die anderen met hun meningen en jaloerse reacties, maar voor mezelf! Ik wil blij en trots zijn op mezelf! Dat ben ik nu ook, maar ik ben nog niet klaar! Ik heb verdorie een doel gesteld en die ga/wil ik halen ook!

Zijn er meer mensen met ervaring met soortgelijke situatie? Wat hebben jullie gedaan? Moet ik overstappen op een ander dieet? Nog meer gaan sporten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 aug 2013 12:24    
Vrouw Weeggegevens   Lissabon
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Cohen

Reageer met quote
Gewoon doorgaan met wat je doet
je zit even op een plateau , komt veel vaker hoor dat lijners even of helaas een paar weekjes blijven hangen op een bepaald gewicht.
als je doorzet zakt je weeg van zelf weer.

succes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 aug 2013 13:15    
Vrouw   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
In je voorsteldraadje heb je aangegeven dat je steeds weer ophoudt en switcht en je weet dat dat ook niet werkt, dus ik ben het helemaal met Taetske eens. Ik ben met gok maar een paar kilo afgevallen en heb maanden stil gestaan. Onsje eraf, onsje erbij. Ik dacht toen: k voel me veel beter in mijn vel en ik mag heerlijk eten! Wat wil een mens nog meer? Dus ik ging gewoon door... en op een gegeven moment begon ik toch weer af te vallen.
Neem er ook eens een meetlint bij, soms verlies je wel centimeters terwijl je dat op de weegschaal niet terugziet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 aug 2013 14:03    
Vrouw Weeggegevens   Pieuwie

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Je doet het hartstikke goed, joh....... Ik ben even lang als jij bent en heb hetzelfde startgewicht..... Als ik kan bereiken wat jij nu al bereikt heb.......
Even een tegenslagje, maar beter dan weer aankomen: hou vol!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 aug 2013 20:28    
Vrouw Weeggegevens   foodlover
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Hoi Feikjew, ik lees even mee, ik zit nl ook al een maand tussen de 73-72 kg en ik wil door, verder!!!
Aan de andere kant ben ik niet aangekomen tijdens m'n vakantie, dus tja, glas half vol of half leeg.
Deze week ga ik er gewoon wéér flink tegenaan, het afvallen zal toch echt wel weer komen.

Succes Feikjew, en in korte tijd ben jij natuurlijk super goed afgevallen, niet vergeten!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 aug 2013 15:17    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Je bent meer dan 3 kilo per maand afgevallen! En je bmi nadert de groene zone. Vaak probeert het lichaam dan de verbranding op een lager pitje te zetten om nog meer gewichtsverlies te voorkomen.
Wat al gezegd is; gewoon doorgaan. Het komt vast en zeker weer op gang als je maar volhoudt!
Succes hoor! Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 22 aug 2013 14:52    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Je bent ontzettend goed afgevallen dus deze manier past wel bij je.

Wat je kan doen om door het plateau heen te breken is door 1 dag even heel streng te doen.
500 kcal. en daarna weer gewoon eten. Desnoods 2 x in diezelfde week.
Dat moet genoeg zijn. Vervolgens ga je gewoon weer verder met wat je deed.

Als het allemaal niet helpt dan kan je ook 5.2 doen. Dat is 5 dagen gewoon eten en op 2 verschillende dagen 500 kcal. eten.
Tot je op je gewicht bent en dan 1 x per week 500 kcal.

Veel mensen beweren dat ze daarmee door het plateau heen braken.
Zelf deed ik eerst Weight Watchers en ik merkte dat het mij ook hielp als ik even stil stond om een dag heel streng te doen.

Nu doe ik 5.2 en ik wist zeker dat ik bij 59 kilo een plateau zou krijgen maar ik ben met 5.2 zonder plateau op 57.2 gekomen.
Een gewicht dat ik ook had toen ik tiener was.

Mensen die zeggen dat je er goed uitziet menen het vast maar je hebt nog geen gezonde BMI dus ik zou lekker doorgaan.

In je gezicht val je natuurlijk altijd ook wat af en dat zien mensen.
Ze vinden je dan al gauw te mager worden. Maar dat trekt later weer bij.
Heel vreemd maar het is zo.

Heel veel succes. En als je meer wil weten over 5.2 kijk dan op Google.uk en vul de zoekterm 5.2 mosley in.
Daar zie je wel 2000 reakties van mensen die het doen.

Hier is ook een sprintje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2013 6:31    
Vrouw Weeggegevens   ria14
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ook bij mij is het geweest dat ik bij een vorige afvalactie bleef steken op een bepaald gewicht dit heeft bij mij een aantal weken geduurd en gebeurde een paar maal. Het meest onmotiverende was dat mensen dachten dat ik me niet hield aan het dieet, wat wel het geval was. Ik weet nu dat dit bestaat blijven vastzitten op een gewicht. Bij mij waren het vaak gewichten die ik vroeger een langere tijd gewogen had. Ik kan je alleen maar aanmoedigen ga gewoon door. Het is beter dan te stoppen en je niets aantrekken van negatieve geluiden, die kunnen je niet helpen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2013 9:26    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Dat is ook de reden waarom ik overtuigd was dat ik zou blijven steken bij 59 kilo.
Dat is ooit mijn setpoint geweest. Net als 62 kilo.

Je setpoint is een gewicht dat je lichaam graag wil vasthouden omdat je het al zo lang weegt.
Je komt er moeilijk onder maar ook moeilijk boven.

Na een paar dagen ziek in bed val je misschien af maar je komt daarna weer supersnel op dit setpoint gewicht.
Hoef je niets voor te doen.

Ben je naar een feestje geweest en ben je wat zwaarder geworden, dan val je weer makkelijk af tot dat setpoint gewicht.
Hoef je ook niets voor te doen.

Blijf je echter te vaak achter elkaar dit doen, dan wordt je setpoint gewicht hoger.

Kortom, niet de moed opgeven. Het komt vanzelf goed zolang jij maar stug doorgaat waar je mee bezig was.
En anders dus even je lichaam even wakker schudden met een vastendagje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2013 10:16    
Vrouw   Kaatje

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Volgens de setpoint theorie blijft het lichaamsgewicht ?? bij een normaal eetpatroon ?? stabiel rond een bepaald punt schommelen als de groei van het lichaam is voltooid. Dat punt is het setpoint:
het gewicht dat je lichaam automatisch aanneemt als je consequent:
? Eet als je honger hebt (wat voor de meesten neerkomt op drie evenwichtige maaltijden en twee tot drie tussendoortjes per dag)
? Stopt met eten als je verzadigd bent
? Voldoende lichaamsbeweging neemt"

Dat is iets anders dan hoe jij het interpreteert.
Je bent lekker aan het lobbyen Luna.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2013 14:43    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2