Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Gezond vegetarisch naar de lente!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Duffy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Ik heb al wel eens bonen burgers gemaakt, maar die vielen uit elkaar en vond ik geen succes.
Kun je iets meer vertellen hoe je ze maakt en een voorbeeld van een recept Geke?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 31 jan 2020 17:23    
Vrouw Weeggegevens   Vega
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond vegetarisch

Reageer met quote
ja, ik ben ook benieuwd naar een goed (vegan) ballen/hamburgerrecept!

Ik kom me hier toch weer aanmelden. Dat wordt dan sprintje nummer 3, maar het ene sprintje is nog erg stil en het andere juist weer heel massaal. Ik ben ruim 25 jaar vegetariër en steeds meer de stap naar vegan aan het maken.

Ik eet nu denk ik voor 90% vegan. Ik maak nog uitzonderingen voor Griekse yoghurt en kaas. Met die Griekse yoghurt maak ik ongeveer de helft van de week overnight oats als ontbijt. Heb het twee maanden met sojayoghurt geprobeerd, maar ik kon er niet aan wennen. Mijn kaasconsumptie heb ik inmiddels drastisch teruggeschroefd, maar helemaal laten staan lukt me nog niet. Buitenshuis ben ik overigens 'gewoon' vegetariër.

Ik kook veel en graag. En ik heb een moestuin. Ik merk wel dat gezond, onbewerkt en gevarieerd eten veel tijd kost, maar dat heb ik er graag voor over. Pannen soep maak ik altijd voor meerdere dagen en ik probeer verder de dingen ook een beetje handig te combineren.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 31 jan 2020 19:18    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Een precies recept heb ik eigenlijk niet, maar de gouden tip om er stevigheid in te krijgen heb ik wѐl. Misschien heb ik die ooit hier wel eens gelezen, misschien ook elders, als jullie het niet herkennen.

De tip is om het mengsel minstens een uur in de koelkast te zetten zodat het steviger wordt. Vooral als je er havermout in hebt zitten, gaat dat uitzetten en daardoor krijg je meer samenhang.

Eerder had ik ook wel dat het deeg/gehakt/spul uit elkaar viel als ik het wilde bakken.

Recept volgt nog een keer, hoor!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 31 jan 2020 21:56    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Welkom Vega! Fijn dat je toch mee doet. En voel je niet verplicht om veel te schrijven (mag wel he!!), maar gewoon lezen mag hier ook!

Ik begin al zin te krijgen om dit weekeinde burgers te maken. Zoals het nu regent, moet dat wel lukken Lachen
Tijd valt inderdaad wel mee, maar door de week heb ik die helaas niet, of maak ik die niet - is misschien eerlijker Verward
Ik heb nog 2 pompoenen uit mijn hof. Misschien een pompoenburger? Ik ga eens googelen!

Vries je die dan rauw in, of bak je ze eerst?

Soep ga ik ook nog maken vandaag: grote kookpot koolrabi soep. Die 2 roepen ook nog om geoogst te worden. En dan kan ik aan moestuin 2020 beginnen Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 feb 2020 9:12    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Ik heb net mijn gewicht doorgegeven. Niet blij mee, maar goed, nieuw sprintje, nieuwe kansen toch? Lachen

Gisteren vegan gyrosreepjes gegeten op volkoren brood met sla eronder en wat Turkse saus (=rode saus, maar wel zoetig) erop. Had bij het bakken van de reepjes een ui, knoflook en een halve rode paprika in kleine blokjes erbij gedaan voor wat extra vitamientjes. Lach De vleesvervanger was van Vivera.

Vandaag wordt het hier ook een soepje, meestal op zaterdag. Maar welk soepje weet ik nog niet. Lach Straks in de winkel maar even inspiratie opdoen. Lachen Neig naar een pannetje erwtensoep. Met veggie speckjes ipv rookworst. Ik wacht nog steeds op een echt smakelijke veggie rookworst. Vind ze allemaal te zompig en niet goed van smaak. Sip
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 feb 2020 9:40    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
@whis, dankjewel!

@Geke, dat is een goede tip. Normaal is ei natuurlijk een makkelijke
manier om ze te binden, maar ik wil ze graag vegan maken.

Ik heb gisteren soep gemaakt van mungbonen en linzen met stukjes wortel en prei, verse gember en knoflook en stukjes nepworst.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 feb 2020 10:14    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Dat klinkt als een lekker soepje ook Vega. smullen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 feb 2020 10:30    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
ja, is een lekker wintersoepje!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 feb 2020 10:56    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Ik las hier altijd over zuurkoolstoemp, dus dacht ik: ook es proberen.
Had daarnet de pompoen al in de oven gegaard voor de burgers.
Heb een gedeelte van de pompoen geplet met wat sojaroom light, de zuurkool erdoor en een vegan worst van AH in blokjes erbij.
Niet slecht! En maar 178 kcal!
Denk dat wat kaas er ook wel bij zou smaken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 feb 2020 12:54    
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
@Geke: havermout, interessant! Ik had volgens mij zwarte bonen geprakt met maïs en tomatenpuree, maar havermout om het bij elkaar te houden klinkt heel erg logisch.

@Missy hoe zijn de gyros reepjes, voor herhaling vatbaar? En de soepen in zak van Unox zijn 1+1 gratis bij de AH volgende week: ook die met vegetarische balletjes. Lach

@vega: wauw, dat klinkt voor mij vrij experimenteel. Maak je er een gladde soep van met de staafmixer?

@whis: dat is voor jij echt wel ideaal, zo laag in de kc.Nederlandse hutspot (stamppot) maken we eigenlijk met gekookte aardappelen (een enkele keer bv met pastinaak, of bv zoete aardappel), maar dit ziet er ook niet slecht uit. Had je er wel de hele avond genoeg aan?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 feb 2020 23:59    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Volgende
Pagina 3 van 11