Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Gezond vegetarisch naar de lente!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Vegan

Reageer met quote
B12 wordt aan het veevoer toegevoegd, ook een dier krijgt niet voldoende uit plantaardig, zodat dit in het vlees opgeslagen wordt.
Skip je dus het dierenleed dan krijg je niet voldoende binnen.
Ik vind het logischer om de b12 maar gewoon zelf te slikken net als mijn vit d, krijg het niet voldoende omgezet uit te zon.

Over gewoontes, ach, tegenwoordig zijn er zoveel vleesvervangers dat je niet eens je gewoonte hoeft te veranderen.
Je kunt gewoon blijven eten zoals je gewend bent maar dan kiezen zonder dood dier, maar dat is een morele keus.

Gisteren tahooh, boontjes,paprika,tauge,champignons,cashewnootjes,rijst en pindasaus gegeten. Zo lekker en ruim aam mijn groente. Toetje de soya chocolade vla met slagroom, uiteraard alleen het weekend zo n toetje Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 mrt 2020 8:20    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Gisteren uit gaan eten: pasta gevuld met champignons en een champignonsausje erbij.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 mrt 2020 8:29    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Elisabeth wat jij zegt klopt niet helemaal. Ik heb het volgende voor je gevonden op een huisartsen site:

Waar zit vitamine B12 in?
Vitamine B12 zit in:
vlees
vis
melk
boter
kwark
yoghurt
kaas
eieren
Hoe komt vitamine B12 in deze etenswaren?
Veel dieren (vooral herkauwers) hebben bacteriën en schimmels in hun maag of darmen zitten die vitamine B12 maken.
De vitamine B12 wordt door de darmwand opgenomen en komt zo in het lichaam van de dieren.
Op die manier komt de vitamine dan in de organen (vooral de lever), de spieren, de melk en de eieren van die dieren.

Daarom valt mijn keuze op vegetarisch, met bio-kaas veggie gestremd en rondeel eieren. Dan hoef ik geen minder goed opneembare B12 te slikken. Vit D slik ik wel bij, voor mijn botten, ik heb een chronisch tekort, zelfs in de zomer. En ik ben aardig vaak buiten. Verward

Heb wel de melk en de kwark geschrapt. Drink nu kokosmelk en eet kokosyoghurt. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 mrt 2020 13:16    
Vrouw Weeggegevens   Tam76
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Vanmiddag naar een kinesiologe geweest. Daar kwam uit dat er een probleem in mijn darmen is die de boel verstoord. Schimmels en chemicaliën. Allemaal dure homeopathische dingen geadviseerd en 15 dagen geen suiker én geen zuivel. Alles om te ontgiften. Dat zal toch wel een positief resultaat op de weegschaal moeten geven over 2 weken toch. Wordt lastig. Vooral de zuivel. Want wat moet ik dan op mijn cracker doen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 mrt 2020 16:36    
Vrouw Weeggegevens   Geke

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Tahin, cashewnotenpasta, hazelnotenpasta, hummus, pindakaas, plakjes tomaat, komkommer, avocado...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 mrt 2020 17:39    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Hmmm Geke... Hummus... Moet ik dringend nog es maken smullen

Groentenspreads of een geplet gekookt eitje vind ik ook altijd heel lekker. En van die avocado kan je guacamole maken.
Verder bestaat er ook vegan kaas - zonder zuivel dus.

Wat at je tot nu op je crackers?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 10 mrt 2020 7:34    
Vrouw Weeggegevens   Tam76
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Thanx. Ik at luchtige crackers zoals de cracottes vsn Lu. Zit suiker in blijkt dus mag ik niet. Ik deed er kaas op. Mag ik nu niet... ik ga straks voor volkorencrackers kijken en vega beleg.
Maar pikdakaas mag wel dus?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 10 mrt 2020 7:57    

Reageer met quote
@missy

Had me niet goed uitgedrukt, aan het veevoeder wordt kobalt toegevoegd, zodat het in de maag omgezet kan worden in b12.
Van nature komen cobalamines, kobalthoudenden verbindingen, in de natuur,bodem voor maar omdat de dieren niet nauwelijks buiten komen krijgen ze er niet voldoende van binnen. Het dier heeft dit nodig om gezond te blijven maar inmiddels lijkt het erop dat het is om ons gezond te houden.

Algen en wieren bevatten heel veel b12 en worden makkelijk opgenomen door ons lichaam.
B12 uit eieren wordt nauwelijks oogenomen vanwege het bindende effect van het eiwit.

Er is heel wat te doen geweest over het toevoegen van koolstofverbindingen aan het veevoer, visvoer, hogere doseringen krijgen inmiddels een gif embleem op de zak!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 10 mrt 2020 8:47    

Reageer met quote
Tam76 schreef:
Vanmiddag naar een kinesiologe geweest. Daar kwam uit dat er een probleem in mijn darmen is die de boel verstoord. Schimmels en chemicaliën. Allemaal dure homeopathische dingen geadviseerd en 15 dagen geen suiker én geen zuivel. Alles om te ontgiften. Dat zal toch wel een positief resultaat op de weegschaal moeten geven over 2 weken toch. Wordt lastig. Vooral de zuivel. Want wat moet ik dan op mijn cracker doen?

Humus, violife kaas, pindakaas, notenspread, vegan snijworst, vegan smeerpate, vegan kipplakjes, rookkaas van de plaza op basis van pl.aardig eiwit, enz, enz

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 10 mrt 2020 8:52    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Plakjes radijs of tomaat/komkommer. Met wat zout en peper. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 10 mrt 2020 10:33    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Pagina 16 van 20