Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Gezond vegetarisch door het Corona-tijdperk

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   whis
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Dit is een vervolg op het sprintje "Gezond vegetarisch naar de lente!".
Een sprintje voor iedereen die interesse heeft in vegetarisch eten en koken.
Ben je vegetariër? Of veganist? Of ben je een alleseter maar eet je af en toe eens geen vlees en wil je wel meer te weten komen over vegetarisme?
Schrijf je in! Je bent welkom!
We delen hier receptjes, ideetjes, leuke websites, artikelen, ervaringen met vleesvervangers, nieuwe producten, enz...
Een foto van je vegetarische maaltijd is ook altijd leuk om te zien !
En ondertussen proberen we ook nog wat gewicht te verliezen ;-)
Stel jezelf even voor en laat ons weten waarom je interesse heb in vegetarische voeding!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 apr 2020 7:03    
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Ik trap hem af met een vegetarische risotto met asperges, die ook vegan kan, afhankelijk of je een gewone zuivelspread of de vegan zuivelspread van Oatly gebruikt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2020 19:52    

Reageer met quote
Mmm...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2020 22:27    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Oh, ik schrok al, was het sprintje kwijt ineens. Pffft. Gelukkig gevonden! Erg blij

Nog een keer voorstellen Whis? Ik ben dus Flying Missy. Eet al een aantal jaar vegetarisch. Begonnen met Flexitarier te zijn, steeds minder vlees tot geen vlees meer en ook geen vis.

Ik ga steeds minder dierlijke producten eten. Drink nu kokosmelk en raad eens? Mijn melkverslaafde echtvriend vind dat ook lekker! Dus de biologische melk komt er hier nu niet meer in. Alleen kaas dus nog (veggie gestremd en met mate) en af en toe een (Rondeel) ei.

Ik begin me nu alleen af te vragen of ik vitamine B12 bij moet gaan slikken? In de meeste vleesvervangers wordt het wel toegevoegd immers. Wat denken jullie?

Lekker die risotto Whis. Asperges zijn altijd lekker, echt voorjaar in de mond. smullen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 mei 2020 2:25    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Ik doe weer mee, niet dat ik veel recepten deel, ben geen keukenprinses Lachen
Eet al 40 jaar vegetarisch waarvan de laatste 2 jaar plantaardig.
Heb deze ethische keuze gemaakt, omdat er zoveel goede voeding voor handen is waar geen dierenleed aan te pas komt.
Mijn eten sluit nu perfect aan bij mijn gevoel.
In het begin was het vooral etiketten lezen, want melk in bruinbrood? Of karnemelk in chips, enz verwacht je niet. Maar inmiddels mijn producten gevonden.
Leuk weer een nieuw sprintje Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 mei 2020 7:25    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01

Dieet: Vegan

Reageer met quote
@Missy
Ik krijg helemaal geen dierlijke producten binnen en neem , op advies dieetiste dagelijks 1000micron gram Kruidvat B12 bij.
2mnd terug voor de zekerheid vit b,d en ijzer laten prikken en was aan de hoge kant, kan geen kwaad maar laat er nu 2 vallen in de week.
Denk dat als je om de dag hoog gedoseerd b12 neemt dat voldoende is. Maar ik ben geen proffesional he Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 mei 2020 7:31    
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Ah, sorry! Kom ik gelijk binnen met een foto! Lachen

Ik ben dus Duffy, kattenmama, single en in maart weer begonnen met Weight Watchers. Ik kan niet zo goed tegen zuivel en vlees vind ik zielig. Meestal ben ik vegetarisch, vaak ook wel vegan. Heel soms wil ik wel vlees eten, maar nog niet eens een keer per maand.
Ik begrijp altijd dat je als vegetariër B12 moet slikken: de hoeveelheid die in de vegetarische alternatieven zit is onvoldoende als je niet flexitarisch eet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 02 mei 2020 19:11    

Reageer met quote
En wat voor foto dan nog?! Kei Sjiek!!

Vanavond maak ik pasta (courgetti voor mij) met een verse tomatensaus. Heb van die lange tomaten gekocht. Benieuwd!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2020 9:33    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Ik eet vanavond kapucijners, met rauwe uien en gehakte augurken. Daar bakken we veggie spekjes bij in ruim kokos olie die olie gaat er dan ook doorheen.

Ik had de laatste keer nog een prima gehalte B12 dus maak me voor nu nog geen zorgen. Lach Ben er wel over aan het nadenken. Zal eens kijken bij Kruidvat (of Holland en Barrett, want daar bestel ik meestal ook mijn CBD druppels). Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2020 10:03    

Reageer met quote
Mijn B-12 is ook elk jaar in orde. Ik neem 1 keer per jaar een kuur B-12 (TRI-B-VIT), op aanraden van mijn huisarts.
Moet wel zeggen dat ik het meestal vergeet.... Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2020 10:12    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Volgende
Pagina 1 van 18