Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Gezond vegetarisch door het Corona-tijdperk

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Vegan

Reageer met quote
Hahaha was uit de reformmwinkel,dacht van zonnatura had je in kerrie of paprika.
Maar toch weer eens wat ander dan tofu, haalde ik altijd in de toko, stond daar in een bak water.
Wat een tijd Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 mei 2020 18:54    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Tofu was hier toen zelfs nog niet te koop...
En na een tijdje had je van die vieze vegetarische schnitsels Lachen

En blijkbaar bestaan mijn eerste burgers nog. Die wil ik nog wel es eten. Start met zoektocht!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2020 9:45    
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Ik ga ook even terug: ik maakte 20 jaar geleden als student denk ik voor het eerst kennis met vegetarisch eten. Een huisgenoot werd een goede vriend, en hij werd meestal slecht van vlees (tenzij we na middernacht de kroeg uitrolden, dan ging een broodje döner er prima in Lachen ), dus at hij vaak de vleesvervangers van de AH.
En ik ging vrijwilligerswerk doen bij een kraakcafé waar een woongroep bij zat: had je de middagdienst, dan mocht je mee-eten bij het avondeten. Toen kreeg ik ineens dingen als tofu en tempeh te eten, maar zelf ermee koken deed ik toen nog niet. En met de eerste vegan kwam ik eigen pas (bewust) in aanraking zo'n 10 jaar geleden.

Leuk om zo eens over na te denken inderdaad. Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2020 22:34    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Dan ben ik nog maar een groentje met mijn paar jaar ervaring, al ben ik wel heel snel flexitariër geworden hoor. Vroeger at ik ook al niet zo veel vlees eigenlijk. Gaf het grootste stuk aan mijn echtvriend en hield dan altijd apart voor de hond(en) ook. Lachen Toen ik nog vlees at dan he.
Nu moeten ze het doen met restjes groenten of wat van mijn kokosyoghurt dessert. We zijn overigens helemaal over op de kokosmelk hier. Stukken beter dan soja varianten vinden wij. Lach
Vandaag noodle soep gegeten, kerriesmaak, met gebakken uitjes en taogé. Ieder ruim een ons van door de soep. Dus eiwit genoeg volgens mij. Kokos yoghurt limoen/mango na. Zo lekker, van Danio. smullen
Het langste heb ik getobt met broodbeleg. Ik ben niet van het zoete, dus veel hoemoes in het begin en groentenspread. Maar nu heb ik vega smeerpaté van Kips ontdekt en verschillende soorten 'worst' van AH. En filet americain van de Veg. Slager. Dus dat is nu ook geen probleem meer. En het wordt zomer; tomaten en radijs op brood, jummie! smullen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2020 23:08    

Reageer met quote
Ik had het er weer eens met mijn moeder over, dat 350 gram vlees echt genoeg is in een week. ja, zegt mijn moeder: in de chili con carne voor ons tweeën gaat zo 300 gram gehakt.... Mijn ouders vinden 2 keer eten van een pond gehakt met 2 mensen heel normaal .En dan ook vleesbeleg op de boterhammen. Zo zijn ze opgevoed.

Qua broodbeleg: heel af en toe koop ik een pakje vegetarische kipworst van de VS: die smaakt echt naar vlees (maar is duur). Kips heeft het inderdaad goed gedaan met de vega smeerworst, en ik neem 's ochtends graag een plakje Wilmersburger kaas op brood.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 mei 2020 22:05    

Reageer met quote
Gisteren lasagne (van courgette"vellen") gemaakt smullen
Enkel een tomatensaus en wat kaas er tussen. Heel simpel, maar heel lekker.

Vanavond wordt het normaal gezien spitskool met een magere bechamelsaus, gekookte aardappelen en een veggie notenburger.
Aan die burger heb ik mij miskocht. Heel erg veel calorieën in 1 burger Verward
Voor het corona-tijdperk bekeek ik de verpakking wel beter. Maar nu neem ik iets vast, en koop het dan ook. Ga niet meer staan lezen in de winkel. Had van dat merk nogal producten gekocht en die vielen wel mee. Misschien toch op voorhand alles eens gaan bekijken op internet!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2020 6:52    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Whis, ik let nergens op wat betreft vleesvervangers. Verder zit ik met de kcal niet zo hoog dus maakt het ook niet uit. De ene dag meer dan de ander, komt uit op gemiddeld toch? Lachen

Ik ga een wat strengere week doen in mijn werkweek. Zodat ik nog wat gewicht kwijtraak voor mijn vakantie. Komt mijn echtvriend net met ijs thuis. Geschokt Dat helpt dus niet he. Gelukkig is het choco-ijs. Dat is niet mijn favoriet, dus kan ik me dan goed beheersen. Lachen

Ik blijf met 2 hoofdmaaltijden per dag en dan wel wat 'lekkers' tussendoor nu aardig op gewicht. Dus die tussendoortjes moeten minder, dan zou ik weer af moeten vallen toch? Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2020 15:01    

Reageer met quote
Het mag soms wel iets meer zijn, maar deze zijn meer dan 300 kcal per burger - lijkt me erg veel Geschokt

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2020 16:52    

Reageer met quote
Die lasagne klinkt inderdaad lekker whis. En ja Missy, als je maar minder binnenkrijgt dan je verbrand, val je in theorie af. Dus of minder eten, of meer bewegen. Je gaat dadelijk weer de nacht in denk ik? Dan wandel je ook meer, toch?

Ik heb dinsdagavond ook ijsjes binnengekregen. Nu ik eraan denk....
Gelukkig liggen ze diep in de vriezer. Vegan magnums met caramel. smullen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2020 23:52    

Reageer met quote
smullen

Gisteren dus spitskool met gekookte aardappel en de notenburger. Was wel een goeie burger. Met extra "beet" door de noten.

Voor vanavond denk ik aan asperges.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 mei 2020 7:14    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18  Volgende
Pagina 4 van 18