Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Gezond vegetarisch door het Corona-tijdperk

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   whis
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Komkommer? Dat wist ik niet! En eet ik graag.
Dank voor de tip!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 jun 2020 18:05    

Reageer met quote
Gisteren veggie moussaka gemaakt. Had allerlei recepten door elkaar gegooid.

Wat er in zat?
2 lagen van Veggie gehakt, rode ui, passata, look, kaneel, curypasta, p&z, oregano,
laagjes magere bechamelsaus
verkruimelde feta tussenin en bovenop
gemalen mozzarella bovenop
Tussenin nog laag aardappel + 2 laagjes zoete aardappel + 2 lagen aubergine.

Alles heel dun gesneden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 jul 2020 6:45    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Weight Watchers en suikervrij

Reageer met quote
dat zal zeker smaken!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 02 jul 2020 9:29    
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Ik heb eigenlijk nog nooit moussaka gehad, laat staan gemaakt. Het klinkt een beetje als lasagne, maar dan ipv pastabladen de aardappelen en aubergine?

Ik at gisteren de Oosterse couscoussalade van de Weight Watchers, die kan ik zeker aanraden! Ik had hem niet helemaal vega: in de dressing doe je Indiase kruidenpasta en ik zag dat in die van mij vis zit.
Verder voor 1 persoon couscous (60gr) met 100ml groentebouillon, maïs (30gr), paprika, lenteui. Dressing van 1 koffielepel tomatenpuree, halve koffielepel kruidenpasta, koffielepel (balsamico) azijn, koffielepelolie, lepeltje sambal, peper en zout.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 jul 2020 0:15    
Moderator

Reageer met quote
ik maak moussaka zonder aardappelen
ik schil de aubergines eerst aangezien ik de schil jakkie vind
dan in plakken en even grillen/bakken
laag om laag met een lekkere saus in een ovenschaal en aftoppen met een witte saus...ik maak die met yoghurt en eieren
en dan nog wat kaas er op...smullen smullen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 04 jul 2020 9:10    

Reageer met quote
Ik had er 1 aardappel in, de rest zoete aardappel. Als man dan vraagt "zit er aardappel in" kan ik ja zeggen Lachen
Maar eigenlijk hoefde die er niet in. zo dun gesneden dat ik hem niet eens proefde.

Zag ook dat de witte saus met yoghurt kon, maar had alleen maar sojayoghurt in huis, en dat durfde ik toch niet. Wou het niet verpesten. Griekse yoghurt staat op de winkellijst. Aubergine had ik ook geschild. Iemand had mij dat aangeraden Lachen

@ Duffy: die couscous ziet er niet slecht uit smullen Ben aan het grasduinen in heel het Weight Watchers-verhaal en al wat punten aan het bekijken enzo. Toch anders dan gewoon kcal tellen. Denk dat dit mij veel beter zal afgaan. Op is op!
Welke kleur volg je? Ik start er woensdag mee Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 jul 2020 9:56    
Moderator

Reageer met quote
Weight Watchers is best goed alleen soms is de puntentelling erg heftig...suiker en vet wordt nog steeds heel zwaar aangerekend
een avocado bv...pffft een kleine is al snel 6p

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 04 jul 2020 10:16    

Reageer met quote
Oei! Heb er nog eentje liggen. Dan zal ik die nog maar snel opeten voor ik officieel met punten start Lachen
Had in de week die moussaka ook ingegeven. En die zoete aardappel kreeg inderdaad veel punten, in tegenstelling tot de gewone aardappel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 jul 2020 10:24    
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Ik ben in maart begonnen en doe groen: als je je aanmeldt krijg je een keuze menu, over wat je wel en niet eet, en daarop afgestemd krijg je een advies welk programma waarschijnlijk het beste bij je past. En je kunt ook wisselen als je het andere programma eens proberen wilt. Ik ben nu 7,5 kilo kwijt sinds het begin van de lockdown. Niet superveel, maar hey: anderen zijn aangekomen de afgelopen maanden. Rollende ogen

Ik moest er erg aan wennen de eerste keer dat ik inderdaad de meeste van mijn eigen recepten niet meer kon maken, omdat ze zoveel punten kosten. De Weight Watchers heeft echter super lekkere alternatieven, dus ik ga er op zondag gewoon een uurtje voor zitten om een goed weekmenu te plannen. Met wat ik nog in huis heb, wat in de aanbieding is, en wat niet te veel punten kost. En ik maak gelijk de boodschappenlijst voor maandag, dan heb ik alles maar in huis.

Die couscous was inderdaad erg lekker, en hij zal vegan zijn als je wel een vega curry-pasta hebt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 04 jul 2020 21:07    

Reageer met quote
Ik heb mij begin deze week aangemeld en kreeg "blauw" voorgeschoteld. Heb er een paar dagen op zitten rondkijken, maar toch maar naar Groen over gegaan. Lijkt mij als vegetariër de veiligste optie Lachen
Heb ook al gemerkt dat die punten toch heel anders werken dan calorieën tellen. Maar ik zie het helemaal zitten. Man is ook goed voorbereid op het feit dat het dit keer wel echt menens is.
Ik ga eens in de recepten neuzen en een plan maken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2020 8:18    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Pagina 15 van 18