Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Gezond vegetarisch door de winter

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 24, 25, 26  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Vega
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond vegetarisch

Reageer met quote
Duffy schreef:

Als ik kijk naar je menu had ik vandaag 1x soja, dat valt dan toch mee?

3x... Sojayoghurt bij het ontbijt, tofu bij de lunch en tofu bij het avondeten...

Ik maakte vroeger vaak overnight oats met Griekse yoghurt, maar ik wilde graag een vegan variant. Ik vind die sojayoghurt acceptabel, maar niet echt geweldig lekker. Koude havermout met water vind ik niks en ik vind havermelk en amandelmelk en zo ook allemaal niet lekker. Zo waterig en zoet. Af en toe maak ik warme havermoutpap en dat doe ik inderdaad gewoon met water, maar ik heb lang niet altijd zin in pap. Ik ben dus nog wat aan het worstelen met mijn ontbijt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 jan 2020 21:08    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Dr. Frank/vegetarisch

Reageer met quote
Waarom zou je minder/weinig soja moeten eten eigenlijk? Lach Kan me voorstellen dat je het vermijd als je er last van hebt maar verder kan het toch geen kwaad? Je kunt het vervangen door seitan misschien bij het koken. Lach

Ik heb nog geen enkele smakelijke vervanger voor melk kunnen vinden. Dus melk is hier geschrapt gewoon. Wel eet ik als ik moet werken biologische kwark. Ik ben vegetarisch en niet vegan dus. Al eet ik wel steeds vaker helemaal plantaardig.

Dat van die kaas herken ik. Ik kan kaas ook niet missen. En op brood gaat de vegan soort wel, jonge kaas achtig en dan met een flinke lik mosterd erop. Maar om mee te koken en bij de pasta, dan toch maar bio-veggie gestremde-kaas gewoon. Lach

De dagen met de verleidingen zijn -gelukkig- weer voorbij en ik ga weer terug naar geen snelle khd en matige porties. Maak weer een dagplanning van te voren en ga me er ook weer aan houden. Langzaam moet ik dan toch wel weer wat gaan afvallen...……. Lach en dat is ook nodig. Dit jaar minstens 3 kilo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 jan 2020 2:55    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Flying Missy schreef:
Waarom zou je minder/weinig soja moeten eten eigenlijk? Lach Kan me voorstellen dat je het vermijd als je er last van hebt maar verder kan het toch geen kwaad? Je kunt het vervangen door seitan misschien bij het koken. Lach

Met name omdat er nog veel onduidelijk is over het effect van soja op hormonen. Afwisselen met seitan is inderdaad een goed idee!

https://www.gezondheidsnet.nl/voeding/hoe-gezond-is-soja

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 jan 2020 8:32    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Wel grappig, al die oliebollen. Wordt hier in België dus niet gedaan bij nieuwjaar. Hier wordt gewoon veel te veel gegeten Lachen

Vanmiddag maak ik misosoep, vanavond courgetti. Morgen nog een laatste feestje en dan begin ik weer met een nieuwe afvalpoging!

Soja, wordt veel over geschreven. Ik denk dat er toch nog veel ongezondere dingen zijn dan soja! Gewoon met mate gebruiken, zoals alles.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 jan 2020 9:06    
Vrouw Weeggegevens   Cheatday
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hebben jullie misschien een idee? Zaterdag maak ik chili con carne. Normaal doe ik er altijd chorizo doorheen. Dat vinden wij een heerlijke smaak aan het gerecht gegeven, alleen hoe ga ik deze smaak terug krijgen zonder chorizo?

Ik heb wel van de vegetarische slager spaanse worst. Kan ik voorzichtig aanbakken om de smaak te krijgen? of iets van gerookte paprika poeder?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 jan 2020 9:54    

Reageer met quote
Hier bij ons in de buurt verkopen ze ook wel vegetarische chorizo. Quorn heeft er sinds kort ook, maar die heb ik nog niet geproefd.

Zelf maak ik chili met veggie gehakt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 jan 2020 10:02    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Veggie gehakt gebruikt ik idd ook.

Quorn, ik ga eens kijken of ze dat hier ook hebben.

Op google zitten te zoeken, maar denk dat echt veggie chorizo lastig gaat worden. Over het algemeen lees ik dat er gerookte paprikapoeder gebruikt wordt.

Nog wel een lekker recept tegen gekomen: vegetarische chili. Twijfel of ik hem ga maken ivm de kinderen. Die vinden op het ogenblik niks lekker Lachen . Dat gaat een risico worden...........

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 jan 2020 13:49    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Geen idee wat een goede vervanger zou zijn van chorizo... Ik ben al 25 jaar vegetariër en heb eigenlijk geen idee hoe chorizo smaakt...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 jan 2020 19:18    

Reageer met quote
Heb ook alleen maar ooit de veggie versie gegeten. Vind het erg zout. Niks voor mij! Maar mijn man eet het wel graag. Vb op pizza of gewoon als broodbeleg.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 jan 2020 21:45    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik ga het gewoon proberen. Is het niks (begin daar toch mee om de olie al lekker op smaak te brengen), kieper ik het weg en gebruik ik de gerookte paprikapoeder.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 03 jan 2020 13:35    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 24, 25, 26  Volgende
Pagina 19 van 26