Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Gezond vegetarisch door de winter

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 26, 27, 28  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Duffy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Wat een mooie kado's Cheatday. De vegarevolutie heb ik ook, heel interessant om te lezen en om je te verdiepen in hoe de voedingsindustrie gezien wordt door de vegans. Ik heb er echter nog nooit een recept uit gekookt.
De vegabijbel ken ik niet, maar lijkt me daarvoor wel erg goed: de recepten klinken heel handzaam.
De twee andere boeken die je noemt ken ik niet, maar spreken me ook niet erg aan. Ik vind recepten vaak via de sociale media en accounts die ik daar volg. Maar het Funky Vegan Bakboek klinkt dan wel weer aanspreken voor mij: met vegan bakken worstel ik meer dan met vegan koken. ja, oké: eieren kun je vervangen door banaan, agar-agar of appelmoes. Maar hoeveel dan? En wanneer gebruik je wat? En dan wil ik ook weer gewoon een recept volgen, want koken doe ik voor mezelf, maar mijn baksels deel ik meestal! Geschokt

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 dec 2019 23:07    
Vrouw Weeggegevens   Cheatday
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Duffy, dat is eigenlijk ook wel een heel leuk keukboek! Ik bak graag met de kinderen. Zonder ei vind ik ook nog een hele uitdaging......... Inderdaad wanneer gebruik je wat. Heb al vaker gelezen dat je appelmoes kunt gebruiken ipv ei, of xanthaangom, maar ja, wanneer gebruik je dat Erg blij
Mijn vorige Spaanse tortilla had ik met kikkererwtenmeel en kala namak gemaakt. Nou niet te eten Schaam Schaam
Deze nu gewoon met eieren gemaakt Schaam Schaam

Ik heb ook nog-egg vervanger gekocht. Deze vakantie eens wat mee proberen te bakken, samen met het vocht van kikkererwten.

Eigenlijk gaat het plantaardig eten ons steeds beter af. De kinderen eten zo goed als eigenlijk alles.
We zijn hier ook allemaal goed verkouden geweest. Normaal krijgt mijn zoontje ook last van zijn oren en longen (gevoelig op zijn oren en longen). Nu hij zo goed als geen melk binnen krijgt, lijkt het erop dat hij deze verkoudheid goed is doorgekomen. Ik heb hem niet gehoord over zijn oren, of dat hij erg vol op zijn longen klonk........
Op internet heb ik al vaker gelezen dat als er een overgevoeligheid hebt op melk dit een uitwerking kan hebben op je oren of longen. Zeker als je weerstand minder is.

Zelf lijk ik ook wel meer energie te hebben nu ik zo goed als plantaardig eet (met hier een daar een uitglijer).
Wat ik nog wel lastig vind is de koolhydraten.........

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 dec 2019 19:39    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 dec 2019 7:27    
Vrouw Weeggegevens   Vega
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond vegetarisch

Reageer met quote
Kan ik hier nog aansluiten? Ik ben nu 25 jaar vegetariër en eet steeds meer veganistisch. Alleen van kaas kan ik nog moeilijk afblijven, maar ik ben wel al aan het minderen. Ik kook sowieso vrijwel altijd veganistisch.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 dec 2019 14:01    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Tuurlijk kan je aansluiten Vega! Welkom Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 dec 2019 15:04    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
cheerleader Beste wensen allemaal cheerleader

Ik wacht nog even met mijn gewicht in te vullen na de 30 oliebollen van gisteren Schaam Schaam Grap
Weegschaal was vanochtend niet lief tegen mij Lachen Lachen Lachen Lachen

@ Vega: Welkom!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 jan 2020 14:15    
Vrouw Weeggegevens   Vega
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond vegetarisch

Reageer met quote
Dankjulliewel!

Ik ben vandaag meteen goed begonnen, met een dagje helemaal vegan:

ontbijt: havermout, sojayoghurt, mango, druiven en noten
lunch: zilvervliesrijst met een curry van tofu, snijbonen, zoete aardappel, bloemkool, ui en kokosmelk
avond: linzensoep met aardappel, ui, tomaat en tofu met brood met zelfgemaakte hummus

Tussendoor een appel en misschien dat ik zo nog een blokje pure chocola neem.

Merk trouwens wel dat als ik helemaal vegan eet ik vaak behoorlijk wat sojaproducten binnenkrijg. En volgens mij is dat wel iets om met enige mate te eten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 jan 2020 19:20    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
ontbijt/lunch, de laatste paar *lees 4 of 5* oliebollen op.

Vanmiddag 2 appels en lekker pompoen soep met een kha crackers als avondeten.
Morgen weer helemaal terug in het gareel.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 jan 2020 19:22    
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Vega: welkom en ja, dat herken ik wel. An sich is er weinig aan de hand met de Europese soja (die is "gmo-vrij"), maar ik denk ook dat afwisselen beter is. Dus ik neem soms ook een andere plantaardige drink zoals amandel of haverdrink voor in de koffie of met de brinta, en niet iedere dag vleesvervangers (want dat is ook eigenlijk niet nodig).
Als ik kijk naar je menu had ik vandaag 1x soja, dat valt dan toch mee? En je zou het bij havermout kunnen vervangen door havermelk, of zelf met gekookt water maken (dat doe ik, want minder calorieën).

Cheatday: lekker hoor, zoveel oliebollen! Ik heb ze alleen gistermiddag gegeten, op een buurtborrel. Gisterochtend was de rij bij de kraam te lang en toen ik terugkwam was de kraam weg. Helaas dus voor mij dit jaar. Maar ach, ze staan hier twee keer in de weer met een kraam op de markt, dus als ik het echt niet vol kan houden tot 2021, kan ik altijd even over de markt lopen. Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 jan 2020 20:44    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
@ duffy: klinkt gezellig de buurtborrel.
De rijen hier bij de oliebollen waren ook gigantisch Geschokt . Ik heb ze bij de lidl gehaald (toen ik binnenkwam was het gelukkig even te doen) en daarna nog 2 zaken bij de AH. Die van de AH vond ik iets minder qua smaak. Die van de lidl waren prima!
De jumbo verkocht ze ook, maar ook daar een rij waar je U tegen zegt.

Idd bij een kermis ofzo zijn hier ook altijd oliebollen te verkrijgen. Meestal heb ik ook wel een pak in huis zodat ik er wafels van kan maken, of in de zomer oliebollen maken in de airfryer.

@ vega: sinds een tip van Duffy maak ik havermout ook aan met water. Om het zo te eten, is geen aanrader. Wel met een paar toppings ivm de smaak.
Ik doe er eigenlijk ook altijd iets van kaneel of koekkruiden doorheen smullen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 jan 2020 20:52    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 26, 27, 28  Volgende
Pagina 18 van 28