Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Gezond 2020 afsluiten

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   kellydragongirl
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Welkom bij dit sprintje.
Ik zou graag een aantal kilo's willen verliezen voordat de feestdagen aanbreken om fit/gezond en gemotiveerd het nieuwe jaar in te gaan.

Het lijkt mij ook erg leuk om samen gezonde recepten voor de feestdagen te delen.

Veel succes gewenst. Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 okt 2020 11:40    
Vrouw Weeggegevens   Cavia
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Leuk, ik doe mee. Dit kan ik wel gebruiken, een stimulans om gezond te blijven eten de rest van het jaar. Mijn eetgewoonten zijn bijzonder ongezond en dat ben ik nu stapje voor stapje aan het veranderen.
Ik heb de teller op 6 kilo gezet, een pond per week. Het zou leuk zijn als ik dat ga halen, maar mijn eerste doel is niet zozeer afvallen maar meer mijn eetgewoontes veranderen.
Voor ik me hier een maandje geleden aanmeldde ontbeet ik 5 dagen in de week met chips, at ik zakken drop en ander snoep leeg en kocht ik op weg naar werk vaak even snel bij de supermarkt een paar keizerbroodjes en croissantjes die ik in mijn pauze droog opat. Ik ben nu eerst bezig met het veranderen van mijn ontbijt en lunch maar ik merk dat het met minder snoepen ook steeds beter gaat. Blijkbaar komt dat alleen al doordat ik bewuster met eten bezig ben.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2020 12:21    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Cavia schreef:
Leuk, ik doe mee. Dit kan ik wel gebruiken, een stimulans om gezond te blijven eten de rest van het jaar. Mijn eetgewoonten zijn bijzonder ongezond en dat ben ik nu stapje voor stapje aan het veranderen.
Ik heb de teller op 6 kilo gezet, een pond per week. Het zou leuk zijn als ik dat ga halen, maar mijn eerste doel is niet zozeer afvallen maar meer mijn eetgewoontes veranderen.
Voor ik me hier een maandje geleden aanmeldde ontbeet ik 5 dagen in de week met chips, at ik zakken drop en ander snoep leeg en kocht ik op weg naar werk vaak even snel bij de supermarkt een paar keizerbroodjes en croissantjes die ik in mijn pauze droog opat. Ik ben nu eerst bezig met het veranderen van mijn ontbijt en lunch maar ik merk dat het met minder snoepen ook steeds beter gaat. Blijkbaar komt dat alleen al doordat ik bewuster met eten bezig ben.

Goedemiddag Cavia,

Welkom bij dit sprintje.
Fijn dat je goede voornemens hebt om dit jaar gezond af te sluiten.
Een tip voor het ontbijt is een kom met 200ml halfvolle melk met 25 gram havermout en een handje diepvriesfruit mengen. Dit is een gezond en voedzaam ontbijt en een goede start van de dag.

Naarmate je chips (mijn verslaving is paprikachips) kunt laten staan en alle zoetigheid wat suiker bevat, dan zul je merken dat je na zo'n 2 weken minder trek krijgt in zoetigheid.

Misschien is het EGA dieet ook een goed dieet voor je? Je mag in feite alle groenten en fruit, vlees en vis en zuivel, maar afgewogen met een keukenweegschaal volgens de EGA (Eerste Goudse Afslankclub methode). Wat mij motiveert is het wekelijkse weegmoment op maandagavond bij de club in Gouda. De mede cursisten zitten in het zelfde schuitje en die spreek je dan ook waar zij tegenaan lopen en je krijgt heerlijke recepten en goede tips. Je vult wekelijks je weekmenu in met wat je als ontbijt/lunch/diner en tussendoor hebt gegeten en dat wordt dan wekelijks klassikaal besproken met de club en cursusleidster. Super leerzaam en het geeft je inzicht. Het is 7,50 euro per week om daar naartoe te gaan en ze hebben meerdere locaties. Het heeft voor mij erg goed geholpen en ik blijf lid tot ik 75 weeg.

Ik ben erg gemotiveerd om dit doel te halen. Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2020 12:36    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Weight Watchers en suikervrij

Reageer met quote
ik wil ook graag wat kilo's kwijt voor de kerst...ik lijk wel niet in het ritme te komen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2020 22:45    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Kellydragongirl, dank je voor de tip. Ik ben gek op havermout. Hoe doe je dat met bevroren fruit? Kook je dat op het laatst even mee, of haal je dat de avond van tevoren vast uit de vriezer zodat het kan ontdooien?
Op dit moment ga ik nog even geen dieet volgen. Ik pak eerst stap voor stap mijn eetgewoontes aan, dat werkt voor mij het beste. Ik heb vaak geprobeerd om in 1x het roer om te gooien en in 1x alles aan te passen, maar dat werkt voor mij niet. Ik val elke keer terug, keihard, en elke keer eindig ik erger dan dat ik begon. Dus probeer ik het nu op deze manier. Maar ik hou die EGA wel in mijn achterhoofd voor als ik verder ben.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 okt 2020 11:39    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dipinipi schreef:
ik wil ook graag wat kilo's kwijt voor de kerst...ik lijk wel niet in het ritme te komen

Welkom Dipinipi,

Veel succes gewenst met het afvallen voor de feestdagen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 okt 2020 11:47    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Cavia schreef:
Kellydragongirl, dank je voor de tip. Ik ben gek op havermout. Hoe doe je dat met bevroren fruit? Kook je dat op het laatst even mee, of haal je dat de avond van tevoren vast uit de vriezer zodat het kan ontdooien?
Op dit moment ga ik nog even geen dieet volgen. Ik pak eerst stap voor stap mijn eetgewoontes aan, dat werkt voor mij het beste. Ik heb vaak geprobeerd om in 1x het roer om te gooien en in 1x alles aan te passen, maar dat werkt voor mij niet. Ik val elke keer terug, keihard, en elke keer eindig ik erger dan dat ik begon. Dus probeer ik het nu op deze manier. Maar ik hou die EGA wel in mijn achterhoofd voor als ik verder ben.

Ik maak dit in een afsluitbaar kunststof bakje mee naar mijn werk en eet mijn ontbijt om 09:00 op kantoor.

Ik doe dat bakje op de keukenweegschaal en dan doe ik er 25 gram volkoren havermout rauw in, daar giet ik 200 ml halfvolle melk direct uit de koelkast overheen. Daar gooi ik een handje bevroren diepvriesfruit bij.
Dat neem ik zo gewoon koud mee naar mijn werk en om 09:00 is dat vanzelf ontdooid en de havermout is lekker zacht en eet ik met de melk en het fruit.
Betaalbaar en erg gezond, een goede bodem voor een dag werken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 okt 2020 11:50    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Oh, ja dat kan natuurlijk ook. Ik ontbijt altijd thuis voor ik naar werk ga, niet op werk. Wij hebben momenteel geen kantine op werk en zitten in het magazijn. Niet echt een gezellige plek om te eten Verward

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 okt 2020 14:38    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Cavia schreef:
Oh, ja dat kan natuurlijk ook. Ik ontbijt altijd thuis voor ik naar werk ga, niet op werk. Wij hebben momenteel geen kantine op werk en zitten in het magazijn. Niet echt een gezellige plek om te eten Verward

Wij hebben ook geen kantine. Ik zit gewoon achter mijn bureau met mijn brood en melk met havermout en fruit.
Maar wel lekker relaxed op een latere tijd ontbijten ipv 7 uur wanneer de wekker gaat een koude plons melk met diepvriesfruit zonder suiker, ik heb er dan nog geen trek in.

In het weekend ontbijt ik met 1 meergranen pistolet (vers afgebakken) met roerei en een beker melk en kopje thee.
Officieel mag je geen pistolet (60gr) bij het ontbijt volgens EGA, want je mag maar melk en 25gr granen als ontbijt en 's middags 60 gr brood (=2 boterhammen of 1 pistolet), maar in het weekend hou ik van een warm afgebakken broodje met ei.

Het leven is immers ook genieten. Dan hou je het vol. Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 okt 2020 15:58    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
ja, dan heb je ook iets om naar uit te kijken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 okt 2020 17:05    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4