Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Gestopt met roken en 10 kilo aangekomen

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Boomvalk
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Koolhydraatarm

Reageer met quote
Hallo!

Super leuk om mee te lezen en te schrijven met de universele uitdaging om gezond en fit te zijn, worden en/of blijven. Het is heel waardevol om ervaringen te delen. Om te beginnen stel ik me voor: Ik ben 42 jaar, getrouwd, moeder van 3 kinderen, eigen bedrijf.

Met de Coronacrisis begin maart 2020 heb ik de knoop doorgehakt en ben ik gestopt met roken (met behulp van het medicijn Champix, wat een wondermiddel is dat!). Helaas kwam ik al vrij snel 10 kilo aan. Mijn gewicht is eigenlijk altijd prima geweest.Tijdens de zwangerschappen telkens rond de 25 kilo aangekomen, maar dat ging er vanzelf weer af (als ik weer begon met roken). Na de laatste zwangerschap (ik was toen 38 jaar) duurde het afvallen langer; 1,5 jaar om de extra kilo's kwijt te raken. Ook nu ik de 40 ben gepasseerd, merk ik dat het lastiger is om fit en slank te blijven. Het lichaam is erg complex en ik ben geïnteresseerd in wetenschappelijke onderzoeken in gezond eten, maar er zijn zoveel tegenstrijdige ervaringen. Daarom is het waardevol om ervaringen uit te wisselen. Wat in dieetboeken staat is vaak onrealistisch.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 29 aug 2020 14:38    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Weight Watchers en suikervrij

Reageer met quote
Hallo Boomvalk, van harte welkom bij de weegclub.
stoppen met roken zorgt idd vaak voor meer gewicht zeker als je geen 20 meer bent...
goed dat je er aan gaat werken
ik ben ook altijd geïnteresseerd in alles wat met voeding te maken heeft...elk lichaam werkt anders dus je moet vooral doen wat jou het beste past

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,Dini

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 31 aug 2020 12:17    
Vrouw Weeggegevens   Kirst
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Boomvalk,

Ik weet zelf hoe lastig het is om te stoppen met roken en wat dat met je lichaam doet. Ik ben ruim 1,5 jaar geleden gestopt, en al ben ik een paar jaar jonger, ook mijn lijf heeft daar last van. Maar ik ben super blij, en jij vast ook, dat je van het roken af bent!

Heel veel succes hier!

Groetjes Kirst

PS: Ik heb zelf Voeding & Gezondheid gestudeerd en ik kan uit betrouwbare bron zeggen dat het lastig is om in wetenschappelijke artikelen ook valide uitkomsten te halen. Veel wetenschap wordt niet goed uitgevoerd en daardoor zeggen de resultaten vrij weinig, maar dat zullen de onderzoekers niet snel toegeven. Lastig allemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 01 sep 2020 8:09    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1