Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Gedichten van Catrien

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 149, 150, 151  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Twompie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
@ Vicky-B Ook voor jou geldt: gráág Vicky! Wat bijzonder! Mocht je eens een fijne reactie ontvangen vind ik het weer fijn als je hem mij meldt.

@ Chanti: wat lief gezegd..... In mijn onderschrift vliegt een zeemeeuw. Die staat voor Catrien en die meeuw vliegt in jouw prachtige lucht! Dank je wel. Later, veel later komt er een gedicht waarin die zeemeeuw voorkomt.

@ Libby: ja Bianca, heel bijzonder...... 17 jaar na haar overlijden....

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008 22:37    
Vrouw Weeggegevens   Vicky-B
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Flexipoints Weight Watchers

Reageer met quote
Mathilde, als ik een reactie ontvang, laat ik dat héél zeker weten! Dank je wel...

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008 22:46    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Lieve Mathilde,
Het was grappig toen ik las dat die meeuw voor Catrien stond. Het was zo gek want toen ik hem voor het eerst zag dacht ik meteen:"dat is Catrien" En iedere keer als ik hem zie, staat hij voor mij symbool voor haar.
Maar ja, nu realtiseer ik me dat ik dat wel zo zag maar dat jij voor hetzelfde geld dacht: "leuk, ik zet er een zeemeeuw bij". Zonder enige bedoeling. Maar hij staat dus inderdaad voor Catrien.

Je hebt de gedichten in eigen beheer uitgegeven. Is het echt niet mogelijk om ze gewoon uit te geven? Iedereen wordt er zo door geraakt. Daar moet toch een veel groter publiek voor zijn.
Groetjes lunafloor.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2008 22:24    

Reageer met quote
Ik zal proberen duidelijk te maken waarom ik het niet durf!

Ik beng bang voor kritiek, denk ik. Kritiek op mijzelf kan ik heel goed hebben, maar kritiek op Catrien niet. Er zit nl zo veel achter. Door al haar ziekenhuisopnames liep zij ook op schoolgebied achter. Het Nederlands is exact zoals zij het geschreven heeft inclusief punten en komma's. Als nu de een of andere recensent het "kreupelrijm of huis-tuin en keukenrijm" noemt, wat het natuurlijk ook wel is, zou ik het toch niet kunnen verdragen.

Ik zie veel gedichten nog haar verlegen gezichtje, spanning in haar ogen: hoe zou mama het vinden. In het intro staat ook al: zij schreef op alles wat los en vast was, stukken envelop, servetjes in het ziekenhuis, losse blaadjes die ze vond. Natuurlijk ook in blocnotes. Als er een gedicht opborrelde moest het er uit.

Stel dat ik ze naar een uitgever stuurde en de envelop valt retour op de mat met een afwijzing: dan zou ik dat als een afwijzing van MIJN KIND, mijn lieve Catharina Mayra voelen. Snappen jullie dit een beetje?

Ik weet dat er veel mensen zijn die de gedichten aanspreken, er ook iets aan hebben, daarom ben ik zó blij dat ze hier wel kunnen staan.

Maar goed, als een van jullie toevallig uitgever is....... Schaam Schaam

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 feb 2008 23:34    

Reageer met quote

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2008 0:42    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Lieve Mathilde,
Ik snap het helemaal. Wij vinden ze heel mooi en daarom denk ik dat er een markt voor is. Maar met uitgevers weet je het nooit. Denk aan Harry Potter, dat steeds is afgewezen door uitgevers. Ik snap dat het te gevoelig ligt om het te proberen.
Liefs Lunafloor.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2008 6:08    
Vrouw Weeggegevens   Hetlukt
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Dag Mathilde,

Ik snap je angst heel goed en helaas ben ik geen uitgever...
Ik vroeg me wel af, toen ik las over de meeuw die voor Catrien staat, of je "Jonathan Livivingston Seagull" kent van Richard Bach? Dat is een boekje met prachtige foto's en een beetje sprookjesachtig verhaal dat ik toevallig niet zo lang geleden nog eens cadeau heb gedaan aan iemand die het erg moeilijk had.
(Er zijn overigens wel veel verschillende uitgaves, ook in het Nederlands, en de ene is mooier dan de andere). Er is ook ooit een film van gemaakt - maar die heb ik nooit gezien - en Neil Daimond heeft daar muziek voor/ bij gemaakt. Die muziek heb ik nu zelf al heel lang niet meer gehoord maar vond ik ook erg mooi.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2008 12:43    
Vrouw Weeggegevens   lucky-kees
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: sonja bakker

Reageer met quote
echt schitterende gedichten

die je raken diep van binnen

zo mooi

groetjes mariska

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2008 14:37    
Vrouw Weeggegevens   Marell
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Mooi, mooi, er gaan hier veel Huil huil

Ik ben geen uitgever, maar wel grafisch ontwerper en kan er wel een mooi boek van maken Lach Als je dat zou willen, geef maar een gilletje!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2008 19:57    
Vrouw Weeggegevens   Linda

Dieet: bakker/eet beter leef beter

Reageer met quote
hoi mathilde
ik zit hier kaarten te maken voor iedereen in mijn therapie groep want ik ben klaar met therapie
maar er zijn er nog zoveel die behoefte hebben aan een troostend woord
nu vroeg ik me dus af of ik catrien s woorden mag gebruiken in deze kaarten waarin ik uiteraard schrijf dat het van haar komt
als je het liever niet hebt snap ik dat ook heel goed hoor
liefs linda

Groetjes Linda
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 feb 2008 20:30    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 149, 150, 151  Volgende
Pagina 9 van 151