Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Gedichten van Catrien

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 118, 119, 120 ... 149, 150, 151  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Weight Watchers en suikervrij

Reageer met quote
zucht.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 20 nov 2010 9:29    
Vrouw Weeggegevens   Twompie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Dini Kussen en bedankt voor het gebruik van je foto!

Hier staat de slideshow van het vorige bericht: Hallo mijn kind.

Komt nog 1 verhaal, morgen waarschijnlijk.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 nov 2010 23:27    
Vrouw Weeggegevens   Linda49
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
eventjes geen woorden voor Mathilde........... xxx
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 nov 2010 2:31    

Reageer met quote
Shivpatnagar, Zaterdag 17 ?? 11 -2000

Lieve Catrien,

Ik blijf nog maar even mijn wederwaardigheden aan jou adresseren al weet je er nu niet meer van, in je Nirwana. Maar het is anders zo??n overschakeling. Ben je ineens weer weg, terwijl we het net zo leuk hadden deze dagen. Ik zal het missen, Catrien, geen brieven meer aan jou te schrijven??

Vandaag hadden we weer een reisdag, 10 uur in de bus. 3 stops. Vanmorgen hadden we allebei een beetje diarree, 4 Norit geslikt en gehoopt dat onze darmen zich gedeisd zouden houden. Gelukt.

We zijn in een prachtig oud vergane glorie hotel. Vroeger ook weer als buitenverblijf van een Maharadja. Tijgerkoppen aan de muur.
En foto's van de familie. De maharadja??s nodigden altijd veel bezoek uit om te jagen en in 1929 hebben ze zo'n bloedbad onder de tijgers gehouden - 172 in een weekend hebben ze afgeschoten - dat de tijgers sinds die tijd daar volledig uitgeroeid zijn.

Het hotel ligt in een voor Indiase begrippen prachtige tuin. Is helemaal op de begane grond gebouwd. Wij slapen in een tuinhuis in een ruime en zeer hoge kamer. We moeten in het stikdonker eerst de tuin door, komen dan in een patio en naast onze kamer is een hok voor het lagere personeel met hun slaapplaatsen op de grond. Fijn, kunnen we ze lekker horen kuchen en rochelen.

Het hotel heeft een brede loggia over de voor- en zijkant met rotan en koloniale meubelen. Iets Indonesisch-achtig of uit Out of Africa. Wij zijn op het terrein wezen wandelen. Poortje door en dan de bush in. Na verloop van tijd zagen we de bekende rijen hutjes en een paar stenen verblijven voor het overige personeel.

Op het moment dat ik dit schrijf horen we vlakbij een afgrijselijk gekrijs: apen!! Leuk hé?
We kwamen er net een tegen, die schrok harder van ons dan wij van hem. Hij wilde net wat water gaan drinken uit een put toen hij ons zag. Z'n toetje vertrok helemaal. Die is zich met recht het apelazarus geschrokken. Later zagen we pas dat hij aan de ketting zat.

Bij de tweede plasstop zagen we deze mensen werken. Hard werken. Zand uit de boten in schalen scheppen en die op je hoofd naar de kant dragen. Deden ze bij ons in 1600 ook.

En bij de derde en laatste plasstop konden we ook een kopje thee kopen.
Dit was de toonbank en zo werden onze glazen gewassen. Mwah! Toch maar liever een lauwe cola-ligt.

Onderweg kwamen we door veel piepkleine dorpjes, waar duidelijk veel minder toeristen komen, zodat we net weer de koningin van Lombardije leken:
We zwaaiden naar links en
we zwaaiden naar rechts en
we zwaaiden almaar door?.

Ik heb nog wat foto's gemaakt uit de rijdende bus, want voor mijn gevoel miste ik nog beelden: van bananenwagentjes, waarvan de verkopers gehurkt op de rand van hun wagentje zitten; van kappers die alleen maar een stoel op straat hebben om iemand te knippen of gewoon gehurkt op de grond vol aandacht iemand nat zitten te scheren; schoenmakers met alleen maar een lap op de grond uitgespreid waarop een paar stukjes gereedschap en een paar zolen.

De enorme onbeschrijflijke bende; die is gewoon niet op een foto vast te leggen.
Je moet er een ware kakofonie van geluiden bij denken. Altijd en overal getoeter. Hoe harder er getoeterd wordt, hoe sneller men voor je opzij gaat, dus wordt er met enorm veel enthousiasme getoeterd.
Soms is er nergens een wc., zelfs geen hurktoilet en moet je gewoon naar het open veld. Wij preutse Hollanders zoeken toch altijd net zolang tot je nog een beetje "rugdekking" vindt.

We konden alleen maar in het hotel eten, want dat lag in the middle of nowhere. Het avondeten stelde niet veel voor, maar ach, morgen nieuwe kansen.
Dit is dus onze laatste nacht in India. Morgen gaan we naar Nepal. Dan gaan we jouw mooie, indrukwekkende fantastische India verlaten.
We komen nog wel een dag in Delhi terug maar dit is echt onze laatste nacht hier. Dag mijn lieve meisje, 'k zal over je dromen vannacht.

Mama

Ps. Dag kind, mijn lieve, lieve kind. Ik heb nu volledig vrede met je laatste woorden en wil het nu ook mijn laatste woorden voor jou laten zijn:

"Zo is het goed??

Nu laat ik je los, los, los

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2010 1:15    
Vrouw Weeggegevens   Fabiooltje

Dieet: Bij diëtiste (vegetarisch)

Reageer met quote
Kussen

(En ik dacht ook: maak er een boek van.
Je kunt zelf een boek laten drukken, dat kan al vanaf enkele exemplaren. Je zou het dan cadeau kunnen geven aan je dierbaren die er heel blij mee zijn.
Je kunt ook proberen om je boek te verkopen; daar zijn tegenwoordig ook allerlei websites voor (bijv. tenpages.nl), maar je moet je dan ook voorbereiden op negatieve dingen, zoals tegenvallende verkoopcijfers of mensen die commentaar of kritiek hebben waar je niet op zit te wachten.

Groeten,
Fabiooltje )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2010 6:17    
Onbekend   ChrisjeXXL

Reageer met quote
Lieve Mathilde , ik kreeg spijtig genoeg geen berichtjes meer van jouw boekje hier , en zie nu dat ik zeker 5 blz achtersta , ik zie dat je heel veel werk gestoken hebt in je schrijven en ik wil het dan ook rustig lezen snap je ?
Dus ik ga dit in de loop van de week thuis trachtten te doen , en dan geef ik je mijn idee van alles , alleszins al bedankt dat je zoveel werk gestoken hebt in heel het verhaal , ik lees het graag rustig door deze week .
Heel veel liefs Chrisje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2010 15:49    

Reageer met quote
Fabiooltje, dank je voor de link. Ik kende deze niet en heb hem gelijk opgeslagen. 't Was wel veel leesvoer hè, de laatste dagen, maar ik wist niet hoe het in te korten.

En de emoties van toen vind ik nog duidelijk voelbaar.Erg blij

Oef, Chrisje, 5 pagina's nog te lezen.... Is best veel! Ik had je - natuurlijk - wel gemist maar weet dat aan jouw eigen sores. Ik ben benieuwd naar je reactie!

Dit is de link van een slideshow van verstopte foto's. Ik dacht dat ik er veel meer had, maar Nee, dus is het maar een klein showtje. Lachen

In totaal hebben we zeker 80 kleine en grote foto's ergens neergelegd.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 nov 2010 20:25    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 23 nov 2010 18:53    
Vrouw Weeggegevens   weervrouw

Dieet: Dukan-low-carb

Reageer met quote
Alles gelezen, prachtig en tegelijkertijd heb ik er geen woorden voor.
Bedankt en groetjes van Weervrouw

gestart op 11-06 / 72
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 23 nov 2010 20:58    

Reageer met quote
Ellen, dikke knuffel terug!!!!

Weervrouw, alles gelezen???? Wauw! Dat is veel, als je er pas later in valt. Je maakt mij blij met je reactie!!!!

Ik ontving van de week een brief aan Helma van Catrien.
Zo lief! Ook die moet ik natuurlijk met jullie delen. Lachen

Komt-ie:

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 nov 2010 21:44    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 118, 119, 120 ... 149, 150, 151  Volgende
Pagina 119 van 151