Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Gedichten van Catrien

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 116, 117, 118 ... 149, 150, 151  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Twompie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Hè, heerlijk dat je echt mee geniet Ineke. Ik geniet zelf ook weer......

Dini, dat is inderdaad een heleboel in te halen!!!! Heb je alles gelezen? Geschokt Heb je wel een paar uur over gedaan, denk ik. Lachen

Prachtige foto's van de Lotusbloemen! Ik heb gezien dat je album online staat, ga zo gauw mogelijk kijken.

Dank je Sunny!!! Nog maar een paar volgen er nog. Erg blij Dan is het weer afgelopen en begint het gewone leven weer, want ik ben er wel erg mee bezig. Erg blij

Dit is vast de slideshow behorend bij het vorige verslag:

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 14 nov 2010 16:08    
Vrouw Weeggegevens   Japiekrekel

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
ohhh ohhh ohhh Ohhhhhhhhh Mathilde, het is net een film.
En die busreis, doodeng hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 14 nov 2010 19:27    

Reageer met quote
Dat was het zeker Ineke! Allebei! Spannend!!!! En meespelen in een film. Lachen

Dit is de slideshow voor bij het volgende verhaal van 12 11 Licht erotische foto's, maar ja daar kan ik ook niets aan doen. Schaam Schaam De afbeeldingen zijn uiteindelijk al meer dan 1060 jaar oud. Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 nov 2010 23:18    

Reageer met quote
Dinsdag 14 11

Aan mijn lieve Catharina,

We komen steeds dichter bij het Boeddhisme Catrien. Eerst waren het in hoofdzaak moskeeën die we bezochten, vandaag zijn we in Khajuraho in tempels geweest. Zo móói gebouwd, zo zorgvuldig met in steen uitgehakte versieringen uit het leven van toen, ± 950 na C. Moet je je voorstellen!!! 1050 jaar oud! ! ! (Nou ja, jij kent nu geen tijd meer hé?) Er waren oorspronkelijk 86 van die tempels. Er zijn nog 22 over. Wij hebben de drie mooiste bezocht. En 3 van je foto's achter gelaten. Je ligt al op veel mooie plaatsen, hé Kaatje?
Mores is er ook erg inventief in en heeft al vele mooie plekjes verzonnen.

Toen wij genoeg gezíen hadden dachten wij slim te zijn door "even" naar de bank te gaan om geld te wisselen. Nou, nou, je moest bijna bedelen om je eigen geld te krijgen. Na ruim anderhalf uur wachten en toen we heel boos zeiden dat we NU onze paspoorten en cheque terug wilden, trokken ze ze gauw onder een hele stapel vandaan en kregen we geld.

Maar: blijven lachen, dames M&M!!! Nooit gezichtsverlies voor de Indiër.

Direct daarna in een internet café waar er hier honderden van zijn, e-mail gelezen en verstuurd.

Later zijn we per fiets een stukje gaan rijden.
Dat vónden we toch super!!! Wie had nu kunnen denken dat we zouden fietsen in India!!!! Wij niet!!!

Er kwam een heel beleefd jongetje bij ons rijden. Honderduit vertellend over zijn dorpje, Kharujaho, India, zijn school, waar we niet naar toe wilden fietsen enz.
Wij wilden zomaar een stukje rijden, alleen, maar hij was zo onderhoudend en bleef steeds in onze buurt. Uiteindelijk lieten wij ons meenemen door hem naar een heel klein dorpje. We zagen een kleuter van een jaar of drie water pompen. Wij wilden het jongetje een foto van ons laten maken, met het kind, maar helaas waren net de batterijen op en we hadden geen nieuwe bij ons. Pech gehad.

Ondertussen stonden er al 15 kinderen om ons heen. Wij hadden snoepjes bij ons die we de kinderen wilden geven, maar ze struikelden over elkaar heen, dus Mores begon ze in rijen te zetten en riep: "No nó!!! Line up, line up!!! Hee jij daar! line up". Eerst ging het goed, maar toen het eerste snoepje werd uitgedeeld werden ze helemaal wild en graaiden en schreeuwden.
We hebben de snoepjes toen maar aan een oude dame gegeven die de kinderen vermanend toesprak en precies wist welk kind al iets had gehad.

We fietsten verder. Mores gezellig koutend met het jongetje. We lieten hem de winkels uitzoeken waar we onze boodschappen konden halen, brood (want het groepsontbijt hadden we nu wel gezíen) jam, water, bananen. Hij droeg alle boodschappen mee naar het hotel. Mores en hij reden voorop en het was een heel leuk gezicht die 2 samen. Mores in haar blauwe short, wit topje, rood petje en rugzakje achterop, zo geïnteresseerd naar het jongetje over gebogen.
Ik had een hart vol liefde.

Het jongetje bracht ons tot het hek van het hotel. Verder mocht hij niet komen van het hotel. Wij namen hem toch mee, want hij wilde zo graag de boodschappen op onze kamer brengen en Mores wilde hem nog wat roepies toestoppen zonder dat de andere kinderen het zagen. Hij was er zichtbaar blij mee. Overigens waren er gelijk met het jongetje gauw ook ongeveer 6 andere kinderen het verboden terrein op gekomen in de hoop dat er iets te halen viel.

Al met al toch warm geworden. De zon zou nog een uurtje schijnen. Gauw gaan zwemmen. Het water siste toen ik er in kwam. Verrukkelijk. Nog een poosje in de tuin gezeten, frietje gegeten - dat kon daar - cola tic gedronken en de rest van de avond gezellig saampjes op de kamer. We waren uiteindelijk al vanaf 5 uur op.

Jammer dat jij mij niet terug kan schrijven hé Catrien?
Wat zou ik blij verrast zijn als er ineens in dit boekje iets in jouw bekende
handschrift zou staan. ... Zoals vroeger in ons brievenboek.
Maar ja, 't is niet anders, toch?

Hé liefje, kuskus mama

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 nov 2010 23:19    

Reageer met quote
ja, dat zou nog es leuk zijn, dat Catrien iets terug had geschreven. Leuk dat jullie vroeger een brievenboek hadden.

Wat een schat van een jochie zeg, dat zo graag met jullie op stap ging op de fiets, maar konden jullie elkaar wel verstaan?

En die tempels, ziet er heel indrukwekkend uit hoor en zo mooi.

Liefs Ineke.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 15 nov 2010 23:48    
Vrouw Weeggegevens   Linda49
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
heeeeeeeeeeel mooi Mathilde , echt waar heb alles bjgelezen in 1 ruk Erg blij
Ik weet zeker dat catharina vanuit de hemel u een zeer goedkeurende blik toewerpt bij het zien van al dit moois

groetjes linda xxx
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 nov 2010 16:21    

Reageer met quote
Wij hebben jarenlang een brievenboek gehad Ineke, waarin wij allemaal schreven. Dat kwam omdat ik een alleenstaande werkende moeder was en zo het huishouden draaiende kon houden met opdrachten die de kinderen moesten uitvoeren. Afwassen, boodschapjes doen, het eten vast klaar zetten, huiswerk maken, naar voetballen/muziekles/hond uitlaten enz. enz.

En de kinderen schreven over school, hun ruzietjes, wat ze gedaan hadden, wat ze leuk vonden en wat vervelend....... enzovoorts. Is een heel waardevol familie document geworden.

Linda!!!!! Dat zal wel een tijdje geduurd hebben eer je alles bijgelezen had! Fijn om je weer hier gezien te hebben.

Vandaag een kort stuk. Om de een of andere reden had ik 1 dag niets geschreven. Gelukkig had Mores ook een dagboekje.

De kleine foto's van vandaag komen morgen in de slideshow te staan. Ben nu te moe, heb een zeer enerverende dag achter de rug.

Liefs voor allemaal: Kussen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 nov 2010 23:56    

Reageer met quote
Woensdag 15 11 2000

??Lieve Catrien??,

Staat er in mijn boekje en dat is alles. Ik schreef steeds vast de aanhef en
wanneer het maar even kon, de rest. Nou, helaas weet ik niet zoveel meer van deze dagen. Wat een geluk dat ik van jou een dagboek moest bijhouden.
Anders zou ik heel veel vergeten hebben. Nu heb ik alles zo intens beleefd, dat ik haarscherpe beelden heb. Ik kan het Mores wel vragen, die heeft een eigen dagboekje bijgehouden, maar dit zijn alleen mijn brieven aan jou, dus moet je het hier maar mee doen en ga ik gewoon verder met Vrijdag??

Dag, liefs, kusje, mama

Voor de dag die ik niet aan Catrien geschreven had, thuis toch maar even uit Mores dagboek geput.

15 11 reis naar Varanasi.

Half 5 wake-up call. Lange reis. Hobbelwegen. Kobi heeft een meeneem lunchgeregeld, want er zijn onderweg geen geschikte stopplaatsen. Om 12.30 uur lunchtijd!!!! Wij de bus uit, onder de bomen bij een maïsveldje. Iedereen zoekt een plaatsje. Er is een kleine verhoging naast het veld. Kobi deelt echte Hollandse pannenkoeken uit. 2 per persoon. Verder heeft zij schenkhoning meegebracht en o wonder, suiker om de pannenkoeken te beleggen. Wie doet ons wat. Reuze leuk!!! We mee hebben weer veel bekijks. Van het langsrijdende verkeer en natuurlijk weer van een grote schare jeugd die ons zwijgend staat aan te staren en wij hen!!! Gezellige stop.

19.00 uur waren we in het hotel in Varanasi. Prima kamer, redelijke douche - als we maar haren kunnen wassen - en heerlijke bedden. Op het dakterras met Kobi gegeten.
Alvast wat ideeën uitgewisseld hoe we de ceremonie voor Catrien het beste
kunnen organiseren.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 nov 2010 23:57    

Reageer met quote
Heel goed dat Mores ook een dagboekje bij had gehouden Erg blij .
Heel vroeg op, maar er zijn ook nog pannenkoeken die dag zelfs met schenk-honing smullen .

Heb genoten van het verhaaltje van Mores Lach .

En dat brievenboek, prima idee van jou zeg! Iedereen kon z'n verhaaltje even kwijt. Heel waardevol idd.

Liefs Ineke.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2010 16:29    

Reageer met quote
Varanasi, 16 -11 - 2000

Lieve Catrien,

Kobi had ?? speciaal voor ons - een extra excursie georganiseerd naar Sarnath. Op die plek is Boeddha begonnen met zijn leer te verkondigen. Het is een bedevaartsplaats, maar vanmorgen was het erg stil.
Het leek net een opgraving. Alleen maar stukjes van muren en aanduidingen. Ik denk dat jij, Catrien, dit wel heel bijzonder gevonden zou hebben.
Er waren veel monniken in kleurige rode of gele kledij. Het enige volledige gebouw wat nog behouden was, was een grote ronde stoepa. De monniken liepen daar al biddend steeds omheen. Zeven keer linksom de stupa en dat is dan één gebedsronde.

We hebben Catriens foto in een mooi tempeltje achtergelaten en bij de enige echte originele Boeddha boom. Boeddha werd onder deze boom en op deze plaats ??verlicht?? en hield daar zijn eerste redevoeringen. Als die boom dreigt af te sterven, zoeken ze een krachtige loot en planten die weer, zodat dit uiteindelijk nog steeds de echte Boeddhaboom genoemd kan worden en nu 2500 jaar oud is.

's Middags vast een kijkje gaan nemen bij de Ganges. Een riksjarijder bracht ons naar de burning-ghat. Wij hadden alleen naar de burning-ghat gevraagd en hij bracht ons naar de kleine. Weer alsof het zo heeft moeten zijn. (We wisten niet eens dat er meerdere waren.) Als we bij de grote burning-place terechtgekomen waren, was alles weer heel anders verlopen en naar mijn bescheiden mening, zou dat nooit zó mooi hebben kunnen zijn als het nu geweest is. Maar goed: ik loop op de dingen vooruit.

Wij kwamen bij de burning-ghat aan. Er werden 3 lichamen verbrand.
We stonden vanaf een soort balkon te kijken - en het was helemaal niet zo eng, als er maar steeds gezegd was. Er stond een keurige man, geheel in het wit gekleed, die zei dat hij bij die plaats hoorde. Hij legde ons de rituelen uitgebreid uit.

Ik vertelde na een poosje van Catrien en liet haar foto zien. Hij was erg onder de indruk. Ik vertelde hem dus ook waarom wij in India waren en speciaal daar.
Dat wij dus op de een of andere manier een soort mini-verbrandinkje, met
rituelen daar zouden willen hebben. Hij vond dat niet zo'n goed idee. Want:

Catrien was geen Hindoe en was al gecremeerd, twee keer verbranden kan dus niet.
Hij had een ander voorstel: hij zou een Brahmaan (een soort priester) benaderen en dan konden we morgen met een boot de Ganges op en daar enige rituelen uitvoeren. Hij zou met de Brahmaan bespreken welke en wat daar voor nodig was. Het leek mij heel mooi en zinvol. We spraken af voor de volgende morgen om ± 11 uur. We gaven hem vast geld om de dingen te kunnen voorbereiden.
Heel tevreden dat wij dit gevonden hadden liepen wij weer verder.

Later kwamen we vanzelf bij de grote burning-place terecht en daar was het zo druk, dat we dolgelukkig waren dat we door de riksjarijder naar de kleine gebracht waren. Zal Catrien wel zelf geregeld hebben zeiden wij.
Nog een colaatje gedronken en terug naar het hotel.
Samen naar een restaurantje geweest, El Parador, erg lekker. We kijken vol spanning naar morgen uit.

Dag Catrien, ik vind het zó spannend?..

Slideshow hierbij horend:

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 18 nov 2010 0:05    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 116, 117, 118 ... 149, 150, 151  Volgende
Pagina 117 van 151