Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Gedichten van Catrien

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 112, 113, 114 ... 149, 150, 151  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Japiekrekel
Weegclubfan voor het leven

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
Lieve Mathilde,

Heb nu alle gedichten gelezen.
Wat een rust straalt er uit de laatste gedichten.
Sta nog steeds paf hoe ze dat allemaal zo mooi kon verwoorden.
Ze raakt me zo diep.
"?én worden met de natuur, dat is mooi".

Dank lieve Catrien voor de wonderlijke gedichten, zal je nooit vergeten.

En Mathilde nogmaals bedankt voor het delen met ons.

En natuurlijk Helma bedankt voor de super mooie plaatjes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2010 23:48    
Vrouw Weeggegevens   Twompie

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Ingrid, wat jij zegt is ook waardevol voor mij. Dat Catrien zo lang na haar dood iemand anders daar nog levenslessen uit kan halen. Catrien was ook erg op mensen gericht. En omdat zij zelf zo veel geleden heeft - dat is toch zonder overdrijving - kon zij mensen heel goed aanvoelen en troosten.

Ik laat in de dagboeken ook veel van mijzelf zien, Ineke. Daar ben ik best kwetsbaar in, maar ook die dagboeken zullen een afsluiting voor mij betekenen.

ja, Chrisje, Catrien had het allemaal voorspeld, gezien en geregeld. En het 'delen' wordt met liefde gedaan.

Sandra Ook voor jou geldt wat ik bij Ingrid schreef!!!! Ik vind het zó bijzonder dat mijn kind jou troosten kan!

Voor allemaal: Kussen
Quote:

10 jaar na Catriens overlijden zijn wij naar haar geliefde India geweest. Het waarom heb ik net neergezet en morgen begin ik aan mijn India dagboek. Het zijn brieven aan Catharina Mayra.

Morgen werd een beetje later, maar hier komt dan het voorwoord.

Laatst aangepast door Twompie op di 02 nov 2010 0:11, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2010 23:56    

Reageer met quote

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 nov 2010 0:00    
Vrouw Weeggegevens   Sanhar

Dieet: WW

Reageer met quote
Twompie schreef:

Lieve Mathilde,

Ik ben diep ontroerd door de brief......prachtig!
Wat zijn Morres en jij toch fantastische mensen die toch de droom van Catrien laten uitkomen! GEWELDIG!!!
Da's echte liefde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 nov 2010 9:25    
Onbekend   ChrisjeXXL

Reageer met quote
Oei er is bij Sandraatje iets mis gegaan denk ik ???
Lieve Mathilde en Mores ,
De fijngevoeligheid die jullie aan de dag legden om Catrientje toch nog hoe dan ook haar laatste wens in te willigen , vind ik zo respectabel , en kan ik ook best begrijpen , zo zou ik het ook doen denk ik ?
De woorden die je in je brief schrijft , recht tegen Catrientje , kunnen hun doel niet missen , de reis die jullie plannen , is niet niks de foto s die jullie laten maken hebben en plastificieren het werk en dat alles in liefde voor jullie dochter , respect !!!
liefs Chrisje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 nov 2010 9:51    
Vrouw Weeggegevens   Sanhar

Dieet: WW

Reageer met quote
Chrisje schreef:
Oei er is bij Sandraatje iets mis gegaan denk ik ???
Lieve Mathilde en Mores ,
De fijngevoeligheid die jullie aan de dag legden om Catrientje toch nog hoe dan ook haar laatste wens in te willigen , vind ik zo respectabel , en kan ik ook best begrijpen , zo zou ik het ook doen denk ik ?
De woorden die je in je brief schrijft , recht tegen Catrientje , kunnen hun doel niet missen , de reis die jullie plannen , is niet niks de foto s die jullie laten maken hebben en plastificieren het werk en dat alles in liefde voor jullie dochter , respect !!!
liefs Chrisje

Bedankt Chrisje! Ik heb het ff anders gedaan...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 nov 2010 11:21    
Vrouw Weeggegevens   Japiekrekel

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
Lieve Mazina,

Nogmaals, ik vind het ontzettend goed van jou om die dagboeken ook hier neer te zetten, maar idd hoop ik ook dat het een goede afsluiting voor jou word.

Die gedachten van het uitstrooien boven zee, dat die kleine molecuultjes hun weg wel zouden vinden naar India, vind ik heel vertederend en erg goed.
En dan overal daar in dat verre India, de foto van Catrien achterlaten, heel goed plan, denk dat Catrien dat geweldig zou hebben gevonden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 02 nov 2010 23:29    

Reageer met quote
@ Sandra: Dank je Sandra.
Alle reisverslagen die nu komen zijn ter plekke opgeschreven. Alleen heb ik nu achteraf wat ingekort, anders wordt het helemaal zoveel leesvoer, maar de essentie is hetzelfde gebleven.

@ Chrisje: Je zult in het verslag ook wel tegenkomen Chrisje, dat het voor ons ook zó nieuw was allemaal. Het was onze eerste reis buiten Europa. En dan is India een van de heftigste landen om kennis mee te maken. Lees de komende weken maar mee. Erg blij

@ Ineke: Ik ben er 1000% zeker van dat Catrien het GEWELDIG zou hebben gevonden. En ja, zo plan om Catrien's fotootjes gewoon op de grond te laten vallen Geschokt géén idee waarom dat zo maar in mij opkwam. Geschokt

Ik herhaal een aantal dingen in het eerste verhaal, omdat het vorige een Proloog is eigenlijk en wat nu volgt echt vanuit India geschreven is.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 nov 2010 22:24    

Reageer met quote

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 nov 2010 22:25    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
lieve Mathilde,
Ben weer bij gelezen. Het klopt dat de gedichten niet gemaakt zijn om achter elkaar lezen maar ik bleef natuurlijk lezen.

Mijn tranen zijn nu voortgekomen uit meerdere emoties.
Als iemand nu de kamer binnen zou komen en zou vragen:" waarom huil je?" zou ik het niet onder woorden kunnen brengen.

Haar verlangen, haar loslaten, jouw verlangen en haar niet willen loslaten maar dan jouw verwerking, die van Lotje en van Mores.
Echt heel ontroerend.

Bij de allerzielen herdenking hadden ze een soort bananenbootjes die dreven met een kaarsje erin.
Die deden mij denken hoe het in India gaat.
Als het volgend jaar weer is dan laat ik zo'n bootje voor Catrien drijven.

Je had geschreven dat jullie een manier bedacht hadden om Catrien toch naar India te krijgen. Wat was ik benieuwd.
Want ja, hoe doe je dat?

Ik moest echt lachen. Wat een geweldige vondst. Vooral dat jullie ook naar hotels zijn gegaan.
Plekken waar zij nu, door jullie, toch nog kwam.

En wat een kracht om te bedenken dat er foto's van Catrien die op de vuilnisbelt belanden toch ook in de aarde komen.

Ik had gevraagd aan de organisatrice van allerzielen waar ze de mooie drijflantaarns vandaan had.
Ze zei van Magic light. Ik zag de lantaarns niet en ook de bananenbootjes zag ik niet.
Ze moeten ook drijvende lotus bloemen hebben want ik zag ook iemand met een drijvende lotus bloem.

Zag vannacht toen ik naar die site ging wel andere prachtige drijvende witte waterlelies en rode rozen.

Ik zal eens kijken of het mij lukt die te bestellen.
http://www.magiclight.net/english/proddetail.asp?prod=1%2D11355

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 nov 2010 8:12    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 112, 113, 114 ... 149, 150, 151  Volgende
Pagina 113 van 151