Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Gedichten van Catrien

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 111, 112, 113 ... 149, 150, 151  Volgende
Auteur Bericht
Onbekend   ChrisjeXXL
Weegclubfan voor het leven

Reageer met quote
Twompie schreef:

Hier is ze omringt door liefde , zo voel ik het aan , hier is zo met een goed gevoel , alle elementen , dat is zo bijzonder , dat ze daar aan denkt , en het stemt haar goed en veilig omringt door liefde
liefs Chrisje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 okt 2010 12:17    
Onbekend   ChrisjeXXL

Reageer met quote
Twompie schreef:

Ik heb in mijn leven al dikwijls getwijfeld of er een tweede leven is , ... nu weet ik het , er is nog een leven , als Catrientje met haar speciale gave dit aanvoeld , wel dan heb ik niets anders meer nodig , want ik geloof in haar woorden , iemand die zo begenadigd is in het leven en toch ook zo beperkt in doen en laten , die heeft dat ...net dat wat wij gewone stervelingen niet hebben , en ik ben blij Mathilde dat ik jouw dochter door jou heb mogen leren kennen, zij opent dingen voor mij , die helder worden , het geeft me zo een goed gevoel Catrientje dankjewel , Mathilde dankjewel !
xxx
Chrisje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 okt 2010 12:22    
Vrouw Weeggegevens   Twompie

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
ja, het was een bijzonder mensenkind Karin.

Ach, geen woorden..... Dat kan ik mij zó goed voorstellen Nijne! Vooral deze laatste gedichten vervullen mij ook zo dat ikzelf ook vaak zonder worden ben. Helemaal stil van binnen.

Wat bijzonder dat zovelen dat ook zo ervaren.

Chrisje, jij had inderdaad wat gedichten "in te halen". Na elk gedicht laat je met veel gevoel merken hoe diep het je raakt. Stuk voor stuk liefdevolle reacties.

Zelfs haar angst om in een kist te liggen - in Omhulsel - was zij volledig kwijt. Dat heeft zij niet woordelijk in haar gedichten vermeld, maar wel uitgesproken. En je kunt het verder wel uit de gedichten lezen dat zij alles echt losgelaten had.

Hierna komt Catharina Mayra's laatste gedicht en daaronder haar laatste tekening. Gemaakt 10 december 1990. Helma heeft deze tekening bewerkt en gebruikt bij "Bloemen voor jouw huis".

Dit is de originele en het bijzondere daarvan is dat het graf in het midden van haar vader is, links van Catharina en zelf en het kleine graf rechts van Mayra.

Catrien "wist" dat Mayra gelijk met haar zou overlijden.

O ja, nog even een grapje: Catrien's vader was 14 12 1989 overleden en Catrien had op diezelfde datum willen heengaan. Aan het einde van de 14de zei ze: Shit! Niet gelukt...... Echt waar. We hebben toen - met haar - erg gelachen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 okt 2010 20:55    

Reageer met quote

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 okt 2010 20:55    

Reageer met quote

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 okt 2010 20:56    

Reageer met quote
Dit waren dus Catriens gedichten. Dank, grote dank voor jullie meeleven, begripvolle en lieve reacties. Door jullie reacties is Catrien ook voor mij gegroeid. In heb begin van dit draadje schreef ik vaak nog over Catrientje. Tegen het einde van alle gedichten realiseerde ik mij ineens dat Catrientje Catrien geworden was. Dat vond ik heel bijzonder. Door jullie is zij eindelijk met mij meegegroeid tot de volwassen jonge vrouw van acht en twintig.

Catrien overleed vlak voor Kerst en wat heb ik Kerst gehaat de jaren er na.

Wat heb ik geleden onder het feit dat de wereld gewoon doordraaide maar mijn wereld stil stond. Ik hoef daar niet over uit te weiden, want iedereen heeft te maken gehad met verdriet. Verlies.

In januari belde mijn tijdelijke baan of ik voor vast wilde komen werken en dat is mijn redding geweest. Dat zeg ik nou wel, maar in de eerste plaats is Mores mijn redding geweest. Mores, waar Catrien zo dol op was, dat ik iedere keer weggestuurd werd. Ga jij maar naar tante Ineke hoor mam. Mores, die zich echt enorm voor Catrien heeft ingezet. Mores, die er zó voor mij geweest is al die jaren.....

Het feit dat ik mijn afslankclub in Rotterdam nog had, werkte ook mee. Ik heb de dagen dat ik in Rotterdam was heel vaak tegenover Catriens huis zitten huilen. Ik wíst dat het niet verstandig was, maar mijn auto reed er vanzelf heen. Ook al had ik afgesproken met mijzelf dat het niet verstandig was.

Maar goed, jaren zat mij dwars dat Catrien uitgestrooid was boven zee, maar zelf zo graag naar India gewild had of minstens daar uitgestrooid.

Ineens bedacht ik dat ikzelf naar India wilde gaan. Met Mores natuurlijk, die dit verlangen van mij begreep.

Morgen volgt in gedeelten mijn Indiadagboek. Het zijn brieven aan Catrien geschreven.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 okt 2010 21:56    
Vrouw Weeggegevens   Ingrid2509

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Ik blijf het heel mooi en bijzonder vinden dat je dit alles met ons wilt delen.
Door deze gedichten en jouw "verhalen" leer ik ook heel veel over leven,dood, geluk en verdriet en ook gelukkig zijn

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 30 okt 2010 22:00    
Vrouw Weeggegevens   Japiekrekel

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
Lieve Mathilde,

Ik moet de laatste paar gedichten nog lezen, maar heb nog niet het goede moment daarvoor gevonden.
Moet het in alle rust kunnen lezen en niet even snel, snel, snel.

Maar jouw reactie, dat je daarna vanzelf naar haar huis reed, kan ik me zo goed voorstellen. Er was ook geen ander plekje om naar toe te gaan.
En dat je een hekel aan de kerstdagen had, zou ieder normaal mens hebben.

Fijn dat Mores je toen zo goed heeft bij gestaan, dat vergeet je niet zolang je leeft.

Dus we gaan nog even verder met jouw leventje te volgen, nu met gedeelten uit jouw Indiadagboek.
Knap dat je die ook met ons wilt gaan delen Kussen Kussen .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 30 okt 2010 22:48    
Onbekend   ChrisjeXXL

Reageer met quote
Twompie schreef:

Hier heb ik nu geen woorden voor , ze heeft het allemaal zo gezien bij haarzelf , in haarzelf , beleefd voor het zover was , zo wou ze het , wat een speciaal iemand was Catrientje toch en is ze nog steeds , ze brengt nog iedereen hier in vervoering , met haar geschreven woord , prachtig toch en zo speciaal , jouw dochter Mathilde en ook van Mores , die zo goed voor jullie gezorgd heeft , hele dikke knuffel en bedankt voor al het moois dat je met ons deelt
liefs Chrisje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2010 12:07    
Vrouw Weeggegevens   Sanhar

Dieet: WW

Reageer met quote
Lieve Mathilde,

Heel veel dankt dat je de gedichten en verhalen van Catrien met ons heb willen delen. Heel bijzonder en waardevol.
Ze was een heel bijzonder mens.

Mij heeft het in ieder geval geholpen om beter te relativeren en om bepaalde dingen anders te bekijken.

Bedankt! Kussen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2010 15:23    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 111, 112, 113 ... 149, 150, 151  Volgende
Pagina 112 van 151