Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Gedichten van Catrien

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 106, 107, 108 ... 149, 150, 151  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Twompie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Ineke, ik heb dat altijd wel aangenomen dat ik dat was, maar 100% zeker weet ik dat niet omdat het er niet bijstond.

Het plaatje vind ik fenomenaal van Helma. Ik ben dat inderdaad in die periode, alleen Helma heeft mij 2 maten slanker gemaakt. Lachen

Daar mag je inderdaad dankbaar voor zijn KK. Uiteindelijk, heeft Catrien het dus ook zelf 'gedaan', alleen hoef je dat zo niet te noemen: "Catrien heeft verder medisch handelen geweigerd met de dood tot gevolg". En dat wilden de artsen geen euthanasie noemen. "What's in a name" denk ik dan.

Nijne, hoe vreemd het ook mag lijken: het helpt mij inderdaad. Aan een kant. Aan de andere kant zie ik steeds scherper de enorme pijn die er aan ten grondslag lag.

Maar hoe meer mensen dit lezen, hoe meer ik aan Catrien's wens tegemoet kom om haar gedichten openbaar te maken. En zet ik mijzelf gewoon opzij.
Lief plaatje. Ik heb het geannexeerd.

Lachen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2010 19:50    

Reageer met quote

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2010 19:51    
Vrouw Weeggegevens   Japiekrekel

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
Dat beetje geluk, ja dat moest ze zelf proberen te maken.
Maar dat werd wel verdomd moeilijk voor haar, sorry dat ik het zo zeg, maar soms word ik kwaad omdat je voelt hoe onmachtig Catrien was.

Heftig weer Mathilde en weer een super mooi plaatje erbij.

Eigenlijk weet ik wel zeker dat ze jou bedoelde in het vorige gedichtje, wie anders maakt zich zoveel zorgen om z'n kind dan z'n moeder.

Liefs Ineke.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2010 23:00    
Vrouw Weeggegevens   Linda49
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
lieve Mathilde , ik kom hier ook altijd wel lezen hoor in dit schitterende boekje , maar het ontbreekt me dikwijls aan moed om iets achter te laten Schaam Schaam
Dit is bittere ernst wat hier te lezen staat en een hele hoop verdriet dat in elk woord voelbaar is .
Ik vind het heel prachtig van u Mathilde dat je dit ter nagedachtenis van catrien doet , ik weet zeker dat ze fier is op u xxx

liefs Linda
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 okt 2010 9:54    
Vrouw Weeggegevens   Lunafloor

Dieet: 5:2 Vegetarisch

Reageer met quote
Lieve Mathilde,
Wat ontzettend triest. Polsen doorsnijden, een tekening met een lepel met gif, uit het raam willen springen.

Wat hebben jullie allemaal veel doorgemaakt.

Ik besefte dat ik de vorige keer mij zo "leeg" voelde nadat ik hier was geweest en dat maakte mij duidelijk dat ik duidelijk een "goed" moment moet kiezen.

sept 1990 zijn de gedichten gemaakt en 17 dec. is ze overleden en eindelijk naar haar vader gegaan zoals ze het zelf omschrijft. Huil huil

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 okt 2010 23:04    

Reageer met quote
Die onmacht van Catrien, Ineke, Linda en Lunafloor, en mijn eigen onmacht in die tijd.... Ik heb het wel eens eerder uitgelegd, maar inderdaad, dat was heftig! Zeer heftig!

Ik denk dat ik er daarom ook zo lang "napijn" van heb.

In het volgende gedicht beschrijft Catrien weer haar enorme eenzaamheid. Zij is weer een keer opgenomen geweest in het Antonius. Niet lang, een paar dagen maar tot ergernis van het verpleeghuis, en weer thuis.

Het is een aanklacht: is er nergens dan een plekje voor mij....... Pijn, pijn en nog eens pijn! Maar naar Mores en mij wilde zij niet. Wij gingen wel om de 2 of 3 dagen naar haar, maar konden haar leegte en verdriet niet invullen. En dat is mijn pijn...... Nu nog!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 okt 2010 13:13    

Reageer met quote

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 okt 2010 13:14    
Onbekend   ChrisjeXXL

Reageer met quote
Ocharme het lieve kind moet zo hebben af gezien ik heb er zo mee te doen , de rust die ze zocht , en niemand die haar daadwerkelijk kon helpen , lieve Mathilde , wat moet dit erug geweest zijn voor jou , ik denk aan jullie
liefs Chrisje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 okt 2010 14:31    
Vrouw Weeggegevens   Jobby
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: minder snoepen, gezond eten

Reageer met quote
Hallo Mathilde,

Ik had er geen idee van hoeveel verdriet jij hebt gekend. Ik heb je 2 jaar geleden ontmoet bij de meeting in Haarzuilens en vond je toen een heel erg gezellige dame. Nooit geweten hoeveel verdriet er achter je schuil ging.

Vandaag voor het eerst gekeken op je gedichten van Mayra-boekje en zit nu met natte ogen.... en ik heb ze nog lang niet allemaal gelezen.

Ik wens je heel veel sterkte met de verwerking.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 12 okt 2010 21:14    
Vrouw Weeggegevens   Japiekrekel

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
Och lieve Mathilde en Mores, jullie wilden haar zo graag helpen en in huis nemen, maar dat wilde ze niet. Zo verschrikkelijk als je haar op geen enkele manier kan helpen, dat doet onzettend pijn.

Die angst van Catrien om alleen te zijn, zo klein, zo bang.
Een mens is niet gemaakt om alleen te zijn, dat ben ik met haar eens.

Mooi plaatje weer gevonden, heel apart Helma.

De gedichten van Catrientje moet ik altijd even goed in laten werken en dan nog eens een keertje lezen. Ben er altijd weer door gegrepen.
Die "napijn" van jou Mathilde kan ik me zo goed voorstellen.

Liefs Ineke.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 12 okt 2010 21:49    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 106, 107, 108 ... 149, 150, 151  Volgende
Pagina 107 van 151