Onderwerp menu

Forum: Babbelbox
Subforum: Babbelbox
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Gedichten van Catrien

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 149, 150, 151  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Twompie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Low-carb

Reageer met quote
Lieve allemaal,

Dank voor alle lieve woorden. Er komen nog meer gedichten aan. Het doet mij goed er - dankzij Helma - weer in te duiken.

"Iedereen" in mijn omgeving kent Catrien's gedichten en verhaal. Op een gegeven moment stopt het praten - buiten mijn eigen familie - er over en ik merk dat het mij nu toch weer goed doet. Vooral omdat ik weet dat Catrien het zelf zo graag wilde. Zij schrijft dat in het gedicht Energiebundel wat nog volgt.

Begin 1990 begon Catrien er over dat zij op deze manier niet meer verder wilde leven. Ik was inwendig in paniek. Probeerde van alles te verzinnen, maar niets kon haar opbeuren.

Tot zij in een hypnosesessie haar vader "ontmoette". Die haar tot mijn groot geluk "terugstuurde" en zei dat haar taak hier beneden nog niet af was. Sorry, als het jullie raar in de oren klinkt, dat deed het mij ook! Maar ik was er wel blij mee.......

Zij heeft zeer, zeer geleden dat jaar. Lichamelijk en psychisch. Zo erg dat ik begin december murw was en maar toegaf. Ik moest wel, anders had zij het toch gedaan. Ik had haar al een keer gevonden op straat. Zij schrok vreselijk toen zij mij zag. Daardoor wist ik dat zij iets van plan was. Zij wilde met haar elektrische rolstoel naar een metrostation gaan en dan voor een trein springen.

Toen ik dat eenmaal wist, was ik kapot. Helemaal.

Ach, mijn kind, mijn kind......

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 dec 2007 20:44    
Vrouw Weeggegevens   Meeri

Dieet: low carb

Reageer met quote
Ik heb diepe bewondering voor je Mathilde zoals jij hier je innigste leven aan ons laat zien.

Ik heb zelf erg veel moeite het te lezen en kan dat nu ook niet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 21 dec 2007 20:54    

Reageer met quote

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 dec 2007 22:08    

Reageer met quote

Hier hoort een verklaring bij: Catrien heeft in haar 28 jaar 56 keer in het ziekenhuis gelegen en in 26 keer geopereerd. In haar allereerste babytijd moet zij een pijnlijke ervaring hebben gehad terwijl zo??n wieghangertje ??Gute abend Gut nacht?? speelde. Hadden wij zelf bij haar opgehangen.

Na die tijd is zij altijd gaan huilen als zij dat geluid ook maar heel in de verte hoorde. Ik ben heel wat keren stiekem ziekenhuiskamers opgelopen om zo??n wijsje te verstoppen die ouders juist ophingen als ze weg ging bij hun kindje. Of gevraagd of zij het alsjeblieft alsjeblieft niet meer wilden laten horen.
Weinig begrip meestal.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 dec 2007 22:53    
Vrouw Weeggegevens   Andrea
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Herbalife + gezond en verantwoord leven en eten...

Reageer met quote
Wat een mooi verhaal.. tenminste, als ik mij zo uit mag drukken.. Dat Catharina haar vader ontmoette... Vind ik niet raar... ik zou bijna willen zeggen het IS niet raar, maar niet iedereen deelt daarin mijn mening he... Sja.. ik heb je stukjes en de gedichtjes gelezen,en ik zit hier weer even heel stilletjes te zijn... Ik heb vannacht nog even aan jullie gedacht.. Ik was even beneden, en keek naar buiten, naar al die mooie witte bomen. In het donker was het net of er engelen hingen... Toen moest ik vanzelf aan jouw mooie engel denken... En aan jou... Als ik dan weer het babygedichtje lees, en het verhaal erachter, hoe jij aan andere ouders, met gezonde kinderen vraagt om een beetje rekening te houden met jouw kind..Dat ze dan geen begrip op kunnen brengen..pfffffff.. Dat breekt toch je hart dan he... och och...

och och...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 22 dec 2007 7:56    
Vrouw Weeggegevens   Sanhar

Dieet: WW

Reageer met quote
Hier zijn geen woorden voor, hier word ik heel stil van..........

Kussen Kussen Kussen Kussen Kussen Kussen Kussen

Ik denk aan jullie.
Liefs,
Samos aai
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 dec 2007 9:52    
Vrouw Weeggegevens   Renie

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Met tranen in de ogen ben ik aan het lezen. Kan de woorden niet vinden het gevoel te beschrijven. Alleen dat het heel bijzonder is dat wij hierin mee mogen delen.

Liefs Renie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 dec 2007 18:03    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Jou verhaal blijft voor mij een hele wonderlijke en herkenbare ervaring. Mijn moeder heeft vrijwillig voor haar dood gekozen en daar was niet tegen te praten.
Tijdens de laatste maanden in het ziekenhuis, had ze kontakt met haar moeder.
Ik heb zelf heel vaak gedacht dat het door de medicatie kwam, maar zij had er steun aan en durfde er alleen met mij over praten, omdat ze dacht dat andere mensen haar stom vonden.
Soms moest ik direct naar het ziekenhuis komen, omdat ze niemand bij haar in de buurt kon verdragen. Ze werd altijd rustig als ik naast haar bed zat.
Ik heb ervaren dat mensen die al heel diep slapen, nog heel lang alles kunnen horen, maar daar zelf heel rustig onder zijn.
Door jou verhaal Mathilde, komt bij mij ook alles weer boven, maar ik merk dat ik er rustig onder blijf.
Soms neemt het leven ineens een wonderlijke wending.

Liefs en begrip Coby
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 dec 2007 19:03    

Reageer met quote
Dank jullie wel weer lieve weegclubvriendinnen! Jullie reacties zijn balsem voor mijn nog altijd pijnlijke ziel.Nu krijg ik zelf ook weer tranen in mijn ogen. Vooral ook om jouw moeder Coby. Er is wel altijd veel begrip voor Catrien geweest, ook van mijn familie, hoewel zij het diep in hun hart wel een beetje "raar" vonden, maar ik heb ervaren hoe "echt" het voor Catrien was en hoe waardevol.

Andrea: ik heb toch ook wel begrip voor die andere ouders hoor. ook zij waren in de stress omdat hun kind in het ziekenhuis lag. En Catrien was toen vanaf 1 jaar dat ik het merkte tot haar dood toe overgevoelig voor dat deuntje: bij de eerste klanken al gelijk: mama, daar is het weer...... De ouders van andere kinderen vonden haar al zo "groot".

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 dec 2007 20:57    

Reageer met quote

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 23 dec 2007 20:17    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 149, 150, 151  Volgende
Pagina 2 van 151