Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Ge-Stuntel met Modifast :)

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Stuntel
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Modifast

Reageer met quote
Ik heb gister een begin gemaakt met Modifast Intensive, maar vroeg mij af wat ik tussendoor kan/mag nemen. Zoals door MF wordt aangegeven is dat niet helemaal de bedoeling geloof ik Sip , maar vrees (weet het wel zeker) dat ik het op 1 shake, 1 musli en 1x een pudding niet ga redden als ik morgen aan het werk ga.
Ik heb hier en daar al wat polshoogte genomen, maar echt duidelijkheid krijg ik er niet in.
Mag ik bv; rauwkost?, gekookt ei?, komkommer?
Wat kan/mag er eventueel meer naast gebruikt worden?
Fruit is jammer genoeg uit den boze geloof ik...

Ik tast werkelijk volledig in het donker Verward
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2013 19:00    
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Hallo stuntel, als je even googelt op modifast kom je op de website, daar staat meer dan voldoende informatie. Idee
http://www.modifast.nl/nl/modifast-intensive/zo-gebruik-je-het

FASE A (week 1 en 2): Afvallen
Tijdens week 1 en 2 gebruik je drie zakjes Modifast Intensive per dag. Drink daarnaast minimaal anderhalve liter water of andere calorievrije dranken per dag. bijvoorbeeld thee, lightdranken of magere bouillon. Zo zorg je ervoor dat je lichaam de afvalstoffen die bij het afvallen vrijkomen, kan afvoeren. Tijdens moeilijke momenten mag je rauwkost eten, zoals brocolliroosjes, radijsjes, komkommer, (kers)tomaatjes, worteltjes, paprika en bleekselderij. Vermijd alcohol, tussendoortjes en fruit. Dat is in het begin even wennen, maar je zult zien dat het na drie dagen gemakkelijker wordt. In de eerste week verlies je vooral vocht. Wat je moet bereiken, is gewichtsverlies door de afbraak van lichaamsvet. Daarom heeft het geen zin om Modifast Intensive slechts een paar dagen te gebruiken. Fase A mag niet langer duren dan drie weken, tenzij je arts anders voorschrijft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2013 19:29    

Reageer met quote
Goh! Ik doe mijn naam eer aan geloof ik Erg blij. Op de site van MF had ik al rondgekeken, waarschijnlijk heb ik er overheen gelezen Sip.

Bedankt Kaatje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2013 19:35    

Reageer met quote
Zo...inmiddels met de 4e dag bezig met mijn Modifast. Het valt me in het geheel (nog) niet tegen Erg blij. De shake's smaken goed en evenzo met de pudding. De eerste dag was ik 800gr kwijt, de tweede dag 900gr. Vanmorgen daarintegen was er maar 200gr verdwenen Geschokt
Nu begreep ik dat vocht in het begin het meeste doet qua gewicht, aangezien ik weet dat mijn lijf niet zoveel vocht vasthoud verbaast me dat ook niet echt eerlijk gezegd.
Ik pak dan wel wat komkommer tussendoor, wat tomaatjes en gister een tweetal gekookte eitjes weg gewerkt, die smaakten echt lekker! Ik ga rustig door met het eten/drinken van mijn Modifast en ga er vanuit dat vandaag of morgen de weegschaal een andere "score" aan zal geven dan deze vandaag deed Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 nov 2013 10:04    

Reageer met quote
Yo...weer een dag met 200 gram minder aan de haak. Geen idee of het veel is in het begin, maar dat mag de pret voor mij persoonlijk niet drukken. Ik val af en daar ging het ook om Erg blij

Ik "fast" lekker door en merk vanzelf waar de weegschaal gaat eindigen over 2á3 weken. Een strak einddoel qua streefgewicht heb ik niet zozeer en sta er in dat opzicht ook heel relaxed in. Het zou mooi zijn als het ergens rond de 65kg zou eindigen, maar ben ook heel tevreden met een 68kg. Dat wil niet zeggen dat mijn motivatie wat half om half is...integendeel. Ik hou me netjes aan de voorgeschreven "regels", kan verleiding heel goed weerstaan. Die knop kan ik gelukkig prima omschakelen. Wel gebruik ik om 16.00 en om 22.00 een tussendoortje in de vorm van een geoorloofde "snoeperij" in de vorm van een ei of tomaatjes. Mijn werk vraagt veel van mijn lijf en merk ook dat ik deze tussenstap nodig heb, ondanks dat men aangeeft dat na drie dagen het hongergevoel zal verdwijnen, is dit bij mij niet het geval.

Gister ben ik bezig geweest om alvast recepten uit/op te zoeken die ik wil gaan proberen als ik weer éénmaal op een gewone maaltijd over kan schakelen.

Een klein dagoverzicht voor diegene die er nieuwsgierig naar zijn;

08.30 shake met 8gr lijnzaad
12.00 pudding met 8gr lijnzaad
16.00 komkommer 100gr met opkikker
18.00 shake
20.00 kerstomaatjes 2st
22.00 gekookt ei met opkikker.

Nou, moet gaan lukken zo toch? Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 nov 2013 11:41    
Vrouw   Kaatje

Reageer met quote
Stuntel schreef:
Nu begreep ik dat vocht in het begin het meeste doet qua gewicht, aangezien ik weet dat mijn lijf niet zoveel vocht vasthoud verbaast me dat ook niet echt eerlijk gezegd.

Het gaat er niet om dat jij gewoonlijk vocht vasthoudt, maar dat je met shakes bijna geen koolhydraten meer binnenkrijgt en die binden water aan zich. Dus dat raak je kwijt om die reden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 13 nov 2013 17:45    

Reageer met quote
Ahá...dan heeft één of andere "grapjas" mij wat wijs gemaakt dus Huil huil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 nov 2013 16:40    

Reageer met quote
Mijn "m-fasten" gaat prima gelukkig. Voor de tussendoortrek rond de klok van 16.00 en 22.00 heb ik inmiddels een oplossing. Dit bleef, ook na de drie beruchte begin dagen, een "strijdpunt". Blijkbaar heeft mijn lijf net dat stukje extra nodig. Geen idee hoe dat anderen vergaat trouwens.

Wat wel minder is, is het feit dat ik normaal gesproken makkelijk naar toilet kon, maar sinds vandaag mij voor een vervelende verrassing plaatste. Nu heb ik gister net even wat minder gedronken dan voorgaande dagen en vanmorgen (het was ff niet anders) een dieetreep genomen, maar wel één met veel vezels.
Zou dat het euvel kunnen zijn?

Qua afvalrace gaat het goed vind ik zelf, stukje bij beetje verlies ik steeds meer en ben nu 2,4 kg kwijt binnen 6 dagen.

Ben er inmiddels wel achter dat mijn weegschaal een enkele reis gaat krijgen, hij blijkt minder secuur te zijn dan gedacht. Iemand nog een tip voor een betrouwbaar weegapparaat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 nov 2013 17:01    

Reageer met quote
https://www.weegclub.nl/forum/24-topvragen-t3762.html

"Ik ben in een week 4 kilo afgevallen, waarom gaat het zo langzaam?
Wat je in de eerste week afvalt is voornamelijk vocht. Mensen die in de eerste week spectaculair veel verliezen hielden dus makkelijk vocht vast. Dat is niks om jaloers op te zijn.
Het tempo van afvallen is voor iedereen verschillend."

Vandaar dus.... Sip
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 nov 2013 18:21    
Vrouw   Kaatje

Reageer met quote
Dat is een stukje van 10 jaar oud over Atkins. Trouwens dat heeft evengoed te maken met koolhydraten want die schrap je bij dat dieet ook. En als je gewend bent daar veel van te eten is het ook logisch dat je veel vocht extra hebt.

Waartom denk je dat je weegschaal niet klopt? Schommelingen zijn normaal hoor. Of moet-ie misschien nieuwe batterijen? Als je een zekere wilt moet je een niet-electronische kopen met geijkte gewichten en die elk halfjaar laat ijken. Niet echt nodig voor huis-, tuin- en keukengebruik lijkt me. Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 nov 2013 15:37    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2