Auteur |
Bericht |
Francisca Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 24-11-2008 Berichten: 113 Dieet: Low-carb Woonplaats: Utrecht
|
|
Je hebt wel veel door te maken met je lichaam. Heel veel beterschap!_________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 18 feb 2013 22:16 |
|
 |
|
 |
Flying Missy Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 4-1-2013 Berichten: 37392 Dieet: Dr. Frank/vegetarisch Woonplaats: Almere
|
|
Nou, ben geweest. Vriendelijke arts, heel open! Vond het grappig dat ik wilde laten uitsluiten dat ik mijn moeders kwaal niet had. Hij dacht oveirgens dat ik wel eens gelijk zou kunnen hebben.
Het komt weinig voor, maar bij hun op de poli toch met enige regelmaat. Dus nu voor 7 maart een darmonderzoek niet fijn maar wel nodig. En ze nemen gelijk de biopten die nodig zijn om die ziekte uit te sluiten. En kijken ondertussen ook naar wat er nog meer aan de hand zou kunnen zijn.
Morgen ga ik eerst voor een bloedonderzoek, dat was nog niet gedaan. En moet ik ook de laxans ophalen die ik voor het onderzoek moet nemen.......... 2 keer een liter plus 2 keer een liter heldere vloeistof. Ik hoop dat ik het wegkrijg........... En dan mag ik ook mijn diarrhee remmers niet meer nemen twee dagen van te voren. Dus het onderzoek is op donderdag, maar ik wil dan op woensdag ochtend al uit de nachtdienst komen, want dan ga ik natuurlijk al leeglopen helemaal vanzelf, nog voor al die laxans.................. Daar zie ik nog meer tegenop dan tegen het onderzoek, waar ik ook al niet zo blij mee ben. Maar goed. Over een paar weken heb ik het ergste dan gehad.
Heb vandaag een ijsje gegeten na het eten. En ja hoor, mijn man nam ook............... Dat bedoel ik, hij sneuvelt gauw. Daarom ga ik maar proberen mijn extra's bij de maaltijden en in fruit te nemen. Dat is minder moeilijk voor hem.
Ben nu wel veel wakkerder. Ga zo toch maar even mijn zoon naar huis brengen. Heel voorzichtig. Anders moet hij helemaal met de bus. Vind ik ook weer zo sneu. Hij moet morgen ook werken immers. Ik vertel het gewoon niet aan mijn man. Als hij niks vraagt, dan zeg ik ook niks.  |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 18 feb 2013 22:35 |
|
 |
BosUil Super Weegclubfan

|
|
Dat leegmaken van de darmen met die vloeistof is inderdaad geen pretje..Het onderzoek zelf stelt, in verhouding, niks voor. Ze laten je nog wel lang wachten, vind ik. Ik hoop voor je, dit de resultaten van het onderzoek gunstig zijn. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 18 feb 2013 23:07 |
|
 |

Geregistreerd op: 4-1-2013 Berichten: 37392 Dieet: Dr. Frank/vegetarisch Woonplaats: Almere
|
|
Fijn dat de weegclub weer online is. Ik heb mijn dieet-vriendinnen en mijn dagboekje gemist hoor.
De laatste 2 dagen netjes gegeten. Ik heb een grote pan snert gekookt van magere varkenslappen en met lekker veel groenten en een magere rookworst erin. Twee dagen van gegeten en nog wat in de vriezer gezet.
Maar vandaag had ik toch zo'n zin in iets lekkers. En mijn man heeft mij verwend door dingen mee te brengen uit de winkel die ik erg lekker vind (negerzoenen en dropjes) omdat hij vind -en daar zit wat in ook- dat ik teveel ben afgevallen.
Ik heb gesnoept en genoten. Maar vanaf morgen toch maar weer verstandiger eten. Een extra stukje fruit of een extra boterham is gezonder immers.
Morgen weegmoment. En dat na een snoepdag als vandaag....... het zal mij benieuwen.  |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 24 feb 2013 21:56 |
|
 |
|
 |
marianc Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 4-1-2013 Berichten: 24244 Dieet: koolhydraat arm Woonplaats: brabant
|
|
Heerlijk zon snoepdagje en zo lief van je man, vooral omdat hij ook lijnt. _________________ Op verzoek gesloten
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 24 feb 2013 22:21 |
|
 |
Kaatje Weegclubfan voor het leven

|
|
Blij dat je weer online bent. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 24 feb 2013 23:45 |
|
 |

|
|
Nou, dat is vervelend. Had een heel verhaal neergezet. Floeps weg. Ik neem aan dat je het gelezen had Karin? Dan hoef ik het niet overnieuw neer te zetten.
Ik was ondanks erg snoepen op zondag toch nog 2 ons afgevallen.
Maar het was al minder erg dan een paar dagen eerder, dus ik ga gewoon door met verkeerd eten. Tot ik weer rond de 59 kilo zit.
Nee hoor. Zo erg ben ik niet.
Morgen weer verder maar. Even kijken of e.e.a. nu wel blijft staan.  |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 26 feb 2013 0:00 |
|
 |
|
 |
Kaatje Weegclubfan voor het leven

|
|
Helaas niet, 't ging over mijn vraag van je mogelijk erfelijke darmaandoening neem ik aan?
Er is werk aan de winkel geweest en daardoor weer een paar uur weggetoverd vandaag, jammer hè. Het zal nog wel een paar keer gebeuren vrees ik, er moeten nog kinderziektes uit met de nieuwe server. Naja, niks aan te doen.
Ik vind het fijn om ook in andere zaken support te krijgen... heb een moeilijke dag gehad en dan doet jullie steun wel heel erg goed. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 26 feb 2013 0:04 |
|
 |

|
|
Nou, dan ga ik nog maar even niet al te lange verhalen hier posten. Beter maar even kort maar krachtig dan.
Jullie hebben het er vast heel druk mee. Sterkte hoor! |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 26 feb 2013 0:11 |
|
 |

|
|
Vandaag ontbeten met 2 knackebrod besmeerd met halvarine en belegd met 48+ geraspte oude kaas.
Koffie gedronken en een glas karnemelk.
Gelunched; schaaltje salade met gerookte kip en een volkoren bol besmeerd met halvarine en met 30+ kaas en paardenworst.
Nog meer koffie gedronken en een glas of drie water, gewoon uit de kraan.
Vanavond een stukje kipfilet met bloemkool met geraspte kaas en een gekookt aardappeltje.
Tussendoor een glas uitgeperst vers sinaasappelsap.
En vanavond na het muziek maken neem ik nog een tussendoortje, wat salami denk ik.  |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 26 feb 2013 16:04 |
|
 |
|
|