Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Februari is een maand voor positieve punten!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 20, 21, 22  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Odette schreef:

Ik ga:
- vasten tot 12 uur (nou, vooruit, een eitje als ontbijt verder niets)

Onderzoek schijnt te hebben uitgewezen dat als je wilt afvallen je beter beter 's morgens wel kunt eten en 's avonds niet, dan andersom. Je lichaam verbrandt namelijk wat je 's morgens aan caloriën binnenkrijgt meteen. Maar wat je 's avonds eet wordt opgeslagen omdat je lijf 's avonds en 's nachts de energie (bloedsuikerspiegels) niet zo goed kan reguleren als overdag. Dit omdat we in de oertijd geen kaarsen of lampen hadden dus na donker sliepen we en aten we niet meer!

Iemand die 's morgens bij een bloedtest geen diabetes heeft, kan 's avonds uit de test komen als pre-diabeet. Iemand die pre-diabetes heeft, zal 's avonds als 'diabeet' uit de test komen.

Wanneer iemand 's morgens een bepaalde maaltijd eet, verbrandt hij daarvan 100 caloriën méér dan wanneer hij dezelfde maaltijd 's avonds eet.

Het is ook gebleken dat mensen die de meerderheid van hun caloriën eerder op de dag eten, meer afvallen dan mensen die de meerderheid 's middags en 's avonds eten.

Ik kan het evt. nader voor je opzoeken als je wilt, deze info komt uit 'How not to diet' van M. Greger.

Zie b.v. ook dit filmpje (in het Engels, je kunt ook een transcript lezen) https://nutritionfacts.org/video/the-benefits-of-early-time-restricted-eating/

En deze: https://nutritionfacts.org/video/how-circadian-rhythms-affect-blood-sugar-levels/[/quote]

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 feb 2021 13:22    

Reageer met quote
zondag en maandag:

Eetdoelen:
geen suiker en geen bloem eten - gelukt 7/28
geen extraatjes eten, 1x gelukt 3/28
10 van de 56 (48 = bodymilk)

Overige doelen:
dagelijks rustmoment - 1 x gelukt 5/28
uiterlijk 20.30 uur schermen uit - 1 x gelukt 6/28
geen zout toevoegen (ook geen sojasaus of bouillonblokjes) behalve bij avondeten: gelukt 7/28
yoga 2x per week: 1 x, 3 /8
21 van de 92. (66 = sokken)[/quote]

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 feb 2021 13:28    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Kordyia, dank voor je aanvullingen. Ik heb de filmpjes en site uitgebreid bekeken. Ik had ook eerder gehoord van 's avonds niet eten beter dan 's morgens niet eten. In ons huishouden is 's avonds niet eten gewoon geen optie. Bovendien kun je in mijn lijstje zien dat ik na 19.00 uur niet meer eet. Het moet wel haalbaar zijn. In dit geval is "iets" beter dan "niets" en we zien wel wat het oplevert.
Natuurlijk doe ik het voor afvallen, maar ik heb daarmee geen haast, want ik zit al zo goed als op een gezonde bmi. Mijn bloedsuiker waarden zijn prima in orde, vorige maand nog gecontroleerd.

Dus, ik ga lekker door met mijn geëxperimenteer en heb vandaag weer pas na 12 uur gegeten (behalve het eitje dan) en na het avondeten is het weer uit met de pret. Ook hier geschreven, dus mijn 3 punten gehaald.

Ook blij met Weegclub? Help met je donatie!! https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 09 feb 2021 14:35    

Reageer met quote
Odette schreef:
Kordyia, dank voor je aanvullingen. Ik heb de filmpjes en site uitgebreid bekeken. Ik had ook eerder gehoord van 's avonds niet eten beter dan 's morgens niet eten. In ons huishouden is 's avonds niet eten gewoon geen optie. Bovendien kun je in mijn lijstje zien dat ik na 19.00 uur niet meer eet. Het moet wel haalbaar zijn. In dit geval is "iets" beter dan "niets" en we zien wel wat het oplevert.
Natuurlijk doe ik het voor afvallen, maar ik heb daarmee geen haast, want ik zit al zo goed als op een gezonde bmi. Mijn bloedsuiker waarden zijn prima in orde, vorige maand nog gecontroleerd.

Dus, ik ga lekker door met mijn geëxperimenteer en heb vandaag weer pas na 12 uur gegeten (behalve het eitje dan) en na het avondeten is het weer uit met de pret. Ook hier geschreven, dus mijn 3 punten gehaald.

Uiteraard moet iedereen doen wat het beste bij hem of haar past.Ik ben benieuwd: als je geen haast hebt met afvallen en je gezondheid is in orde, waarom kies je er dan voor om tot 12 uur niet te eten?
Ik bedoelde overigens niet dat je 's avonds de avondmaaltijd zou moeten overslaan! Na 19.00 uur niet eten vind ik al heel wat. Vooral als je dan 's morgens (bijna) niet eet. Succes gewenst.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 feb 2021 16:38    
Vrouw Weeggegevens   smurfin1979
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Kordiya, heel interessante tekst.
Ik probeer om niet meer te eten na het avondeten.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 feb 2021 19:57    
Vrouw Weeggegevens   smurfin1979
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
10 000 stappen: 4/28 + 3/12
eetdagboek bijhouden: 9/28
Gezond ontbijt: 9/28
2 liter water/the: 9/28

gisteren en vandaag alleen mijn stappen niet gehaald. maar wel een inspanning gedaan. Die 70 000 moeten weer lukken deze week.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 feb 2021 19:58    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Reageer met quote
Hoepelen 1 punt
Planken 1 punt
Menu dag van te voren gemaakt en aan gehouden. 2 punt.
Suikervrij 1 punt.
Huishoudklusjes 0 punt
Stappen 5000 1 punt. 15768 3 punt.
3 stuks fruit 1 punt.
Schaaltje rauwkost 1 punt.
Totaal 10 punt. cheerleader
Vandaag 6.6 km in het bos gewandeld. Zo mooi!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 feb 2021 22:17    
Vrouw Weeggegevens   LiesbethM

Reageer met quote
Geke schreef:
Dag Liesbeth,

Als dat voor jou beter is, dan moet je het zo doen. Als het maar werkt! Elke dag even doen waar je puf in hebt is toch ook prima?

Blijf je wel af en toe lezen hier, en misschien ook wat schrijven? Dan verwijder ik je niet uit het sprintje.
Mocht je dat wel willen dan lees ik het wel. Maar ik zou het leuk vinden als je blijft, ook al tel je dan even geen punten.

Succes met alles!

Dank voor je begrip Gea!
Ik lees wel mee voorlopig.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2021 13:43    

Reageer met quote
smurfin1979 schreef:
Kordiya, heel interessante tekst.
Ik probeer om niet meer te eten na het avondeten.

Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2021 13:44    

Reageer met quote
dinsdag:

Eetdoelen:
geen suiker en geen bloem eten - gelukt 8/28
geen extraatjes eten, niet gelukt 3/28
11 van de 56 (48 = bodymilk)

Overige doelen:
dagelijks rustmoment - gelukt 6/28
uiterlijk 20.30 uur schermen uit - gelukt 7/28
geen zout toevoegen (ook geen sojasaus of bouillonblokjes) behalve bij avondeten: 8/28
yoga 2x per week gelukt: 4 /8
25van de 92. (66 = sokken)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 feb 2021 13:46    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 20, 21, 22  Volgende
Pagina 9 van 22