Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Februari challenge. POSITIEF gedrag belonen.

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 25, 26, 27  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Anneke69
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Het idee is van Odette, maar ik neem het tijdelijk even over.
Dit is de 15de editie van de challenge positief gedrag belonen. Meer dan een jaar zijn we al bezig met onszelf te belonen, onszelf en anderen te motiveren. En met succes!!
Doe je ook mee?

Even de spelregels:

Gewicht is even niet belangrijk.
Het gaat erom dat je positief gedrag beloont.

Maak voor jezelf een schema waarbij je je eigen positieve gedrag noteert. Dit kan een Excel bestandje zijn, maar ook gewoon een stuk papier of schriftje of in je telefoon.

Je bedenkt wat je aan positief gedrag zou willen belonen. Dat kan zijn je aan je (eet)plan houden, dagelijks sporten/bewegen, op tijd naar bed/je rust inplannen of zelfs gedrag wat niets met de lijn te maken heeft (bv dagelijks iemand (jezelf) een complimentje geven)

Bij aanmelding graag even aangeven wat je persoonlijke doel is.

Je kunt eventueel jezelf een beloning in het vooruitzicht stellen als je een bepaald aantal "punten" hebt gescoord.

Verder is het natuurlijk de bedoeling dat je regelmatig doorgeeft hoe het gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 jan 2018 8:57    
Vrouw Weeggegevens   LiesbethM

Dieet: Gezond eten 8 augustus 2017 Gastric Sleeve operatie

Reageer met quote
Hopen op betere tijden in februari. Niemand meer de griep! Dan kan er weer gewerkt worden aan alle doelen!

Ik ga vast wat puzzelen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 jan 2018 9:09    
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Ik doe mee!

Doelen:
1* Geen suikers eten - 2 punten
2* Dagelijks 30 minuten yoga, meditatie en/of reiki doen: 2 punten, is het 15 minuten of langer dan 1 punt.
3* In bed om of vóór 23.00 uur: 2 punten. Is het vóór middernacht dan 1 punt.
4* dagelijks minstens 2 wandelingen van minstens 15 minuten: 2 punten. Is het totaal 20 minuten of meer dan 1 punt.
5* 's avonds niet meer dan 1 eetmoment: 2 punten.

Totaal kan ik dus per dag 10 punten halen. Dit februari-sprintje duurt 5 weken, d.w.z. 5x7=35 dagen, = maximaal 350 punten te halen.

Ik zal met name erg blij zijn als doel 1 me lukt, geen suikers eten. Als ik het wel doe is het niet alleen problematisch voor mijn gewicht maar ook en vooral voor mijn STEMMING.
Dus als ik daarvoor 70 punten kan halen wil ik mezelf zeker een of andere beloning geven. Ik heb net een doosje leuke kralen uitgezocht en op een verlanglijstje bij een grote online winkel gezet. Na de eerste week 'suikervrij' mag ik ze bestellen en dan kan ik voor elke dag dat het lukt, mezelf 1 kraal geven. Of ik kies voor bedeltjes.

Laatst aangepast door Nicky303 op do 25 jan 2018 12:56, in totaal 5 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 jan 2018 12:32    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Lijkt me weer fijn om mee te doen. Ik ga hopelijk op dezelfde voet verder en geef mezelf punten voor:
het drinken van anderhalve liter water op een dag,
een extra huishoudelijke klus of opruimklus
menu maken - menu volgen
minstens twee stukken fruit op een dag
minstens 200 gram groente op een dag
boodschappen doen op de fiets doen
letten op toegevoegde suikers.
Totaal kan dat dus oplopen tot 8 punten per dag = 56 punten per week. De praktijk wijst uit dat ik dat niet haal, maar als ik in februari 200 punten totaal bij elkaar heb gesprokkeld, ben ik erg tevreden.
Succes allemaal!
Anneke, bedankt voor het aanmaken van het nieuwe sprintje!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 jan 2018 12:36    
Vrouw Weeggegevens   Anneke69

Reageer met quote
Graag gedaan, Dymphie. ??
Nicky, ik heb mij vergist het sprintje duurt 4 weken. Dus 4 x 7 = 28 dagen. Korte maand. ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 jan 2018 13:55    
Vrouw Weeggegevens   Foxy
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Wat een leuke doelen allemaal!

Ik zet qua doelen nog niet zo hoog in. Voor mij is het voor nu:
- 1 punt voor een dag gezond eten (dus, geheel aan mijn menu gehouden)
- 1 punt voor een uur sporten.

Ik wil graag iedere week 10 punten halen. Dat is dus de hele week gezond eten en 3x sporten. Zondig een dagje, dan moet er meer gesport worden ohhh. Ik sport gelukkig graag en ben ook wel tenminste 3x in de week in de sportschool te vinden. Voor mijn zijn het vooral de suikers waar ik weg van moet blijven. Nu lukt dat de laatste twee weken gelukkig vrij goed Erg blij.

Laten ga ik ook doelen als 'genoeg water drinken' en 'genoeg stappen zetten' toevoegen. Maar eerst dit even onder de knie krijgen Lach.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 jan 2018 16:01    
Vrouw Weeggegevens   Saraa
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Yess ik doe mee!

Voor elke 30 min non stop bewegen: 1 punt (doel 25)
Voor elke keer dat ik naar de sportschool ga: 1 punt (doel 10)

Ik ben pas begonnen met het hele beweeg proces dus dit zijn mijn doelen voor februari. Mijn beloning: in maart gaan we een maandje naar Abu Dhabi, daar lekker shoppen in Sephora!

Heeel veel succes iedereen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 jan 2018 17:27    
Vrouw Weeggegevens   Josephine
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: low-carb

Reageer met quote
Hallo allemaal,
Ik doe mee. Mijn doelen zijn:
* 5000 stappen per dag, 5 punten, voor elke 1000 extra 1 punt.
* 8 glazen water of thee per dag. 5 punten
* 15 minuten per dag mediteren. 5 punten.

Gelukkig beginnen we pas in februari, want ik heb de griep en kan niet lang op mijn benen staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 jan 2018 18:26    
Vrouw Weeggegevens   Foxy
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Josephine schreef:
Hallo allemaal,
Ik doe mee. Mijn doelen zijn:
* 5000 stappen per dag, 5 punten, voor elke 1000 extra 1 punt.
* 8 glazen water of thee per dag. 5 punten
* 15 minuten per dag mediteren. 5 punten.

Gelukkig beginnen we pas in februari, want ik heb de griep en kan niet lang op mijn benen staan.

Oeff! Beterschap dan!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 jan 2018 23:18    
Vrouw Weeggegevens   Odette

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Gevonden!! Leuk dat je ook meedoet Josephine. Jij ook al griep? Vreselijk hè? Ik kon het niet laten om met mijn mooie nieuwe gewicht te pronken. Nu niet gaan zeggen "dat eet je er weer aan als je beter bent", want na de eerste paar griep dagen was ik 2 kilo afgevallen en nu ik méér eet (beetje bij beetje, het smaakt nog steeds niet) komt er niets bij. Dus ik heb goede hoop... Misschien was dit wel de doorbraak die ik nodig had.

Ik ga nog even nadenken of ik aanpassingen moet doen. Voorlopig ben ik nog snel moe. Doe zelfs geen Italiaans meer. Geen fut.

Spreek jullie snel...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 26 jan 2018 17:20    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 25, 26, 27  Volgende
Pagina 1 van 27