Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Extra motivatie om te bewegen: punten sparen (3)

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Senais
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezonder eten en meer bewegen

Reageer met quote
Bij dit sprintje verdien je 1 punt per tien minuten lichaamsbeweging.

Kan van alles zijn: wandelen of kickboksen, roeien of zwemmen, fietsen of schoonmaken. Zolang het jouw lichaam maar helpt om actiever te zijn en (wat) meer calorieën te verbranden.

Hoe het werkt: je houdt bij hoeveel je aan beweging doet en plaatst regelmatig - minimaal 1x per week - een berichtje op dit sprintje waarin je aangeeft hoeveel minuten beweging je die dag/week had.
Elke tien minuten beweging levert je een punt op. (Heb je op een gegeven moment minder dan 10 minuten bewogen, dan telt dat niet mee. Oftewel: 8 minuten fietsen levert geen punt op, 10 minuten fietsen levert wel 1 punt op. Dit is motivatie om net even iets langer door te gaan met bewegen!)

Je kunt voor jezelf een doel stellen t.a.v. hoeveel punten (hoeveel beweging) je per week of per tien weken wilt halen en daar naar toe werken. Je kunt daar desgewenst een beloning aan verbinden..

We starten op zondag 3 juni en gaan 10 weken door.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2018 10:16    
Vrouw Weeggegevens   Hester04
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wat een leuk idee zeg! Ik doe graag mee! Ik fiets veel korte stukjes (tellen dus niet mee), maar ook langere. Verder ga ik sinds 3 weken 3 keer per week naar de sportschool. Ik ging voor rugklachten, maar ben nu ook al 3 kilo kwijt. Succes met bewegen !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2018 11:40    
Man Weeggegevens   tgjm
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: South Beach

Reageer met quote
Hoi Senais & all!

Doe graag ook weer mee, hoewel ik moet toegeven dat BEWEGEN bij mij inmiddels volkomen automatisch gaat: 1,5 uur per dag, iedere dag, een gemiddelde wat ik met enig gemak al jaren volhoud.
.... maar nu het SNOEPEN (== eten, dropjes, snoepjes, vet, zoet, zout, .... etc etc).

Nu echter NET (weer) begonnen met South Beach -- dus ik heb goede hoop voor de ontwikkeling van mijn gewicht, deze sprint!

... a HUM ....

Hester welkom & veel succes!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2018 19:09    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Welkom Hester en welkom TGJM. We gaan er weer voor. Ik moet nog even het totaal aantal punten van de vorige sprint afwachten morgen. Dan is mijn doel natuurlijk om daar overheen te komen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2018 22:54    
Man Weeggegevens   tgjm
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: South Beach

Reageer met quote
Senais schreef:
Welkom Hester en welkom TGJM. We gaan er weer voor. Ik moet nog even het totaal aantal punten van de vorige sprint afwachten morgen. Dan is mijn doel natuurlijk om daar overheen te komen!

Hoemmm --- wordt bij mij uiterst lastig, denk ik: met 697 punten zit ik gemiddeld praktisch op de 100 minuten trainen per dag.
Ik probeer steeds keurig om minimaal de 90 te halen, maar die 700 halen c.q. overtreffen wordt een "hell of a job"!

Ik concentreer mij dit keer in eerste instantie op "bescheiden" eten (en mij, zo lang als het duurt, aan de "South Beach" te houden), zodat (hopelijk) de onsjes er van af vliegen (!?!??!!).

Maar we gaan het natuurlijk vanzelf weer zien allemaal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 jun 2018 14:24    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
tgjm schreef:
Senais schreef:

Hoemmm --- wordt bij mij uiterst lastig, denk ik: met 697 punten zit ik gemiddeld praktisch op de 100 minuten trainen per dag.
Ik probeer steeds keurig om minimaal de 90 te halen, maar die 700 halen c.q. overtreffen wordt een "hell of a job"!

Ik concentreer mij dit keer in eerste instantie op "bescheiden" eten (en mij, zo lang als het duurt, aan de "South Beach" te houden), zodat (hopelijk) de onsjes er van af vliegen (!?!??!!).

Maar we gaan het natuurlijk vanzelf weer zien allemaal.

Eeeeeh ja dat wordt moeilijk haha. Bij mij is het nog een redelijk doel Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 jun 2018 20:16    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Gisteren: 1 uur gesport en 20 min gefietst, dus 8 punten.
Vandaag: 1 uur gesport en 30 min gefietst, dus 9 punten.
Hoe gingen de afgelopen dagen bij jullie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 jun 2018 23:00    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Goedemorgen!

Goed bezig Hester!

Zondag heb ik in de avond lekker gewandeld. 65 minuten dus 6 punten.
Maandagavond training gehad en 20 minuten gewandeld dus 8 punten
Gisteravond weer gezellig net een vriendin gewandeld, 95 minuten dus 9 punten.

Totaal tot nu toe: 23 punten Lach

En vanmorgen gewogen. -0,6. Blij mee!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2018 6:57    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Lekker, Senais, jij gaat hard! Vandaag heb in 30 min gefietst, 20 min gewandeld en minstens 10 minuten gedweild, omdat ik binnen een overstroming had, vind ik ook wel een punt waard Lachen . Totaal dus 6 punten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 jun 2018 20:34    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hester04 schreef:
Lekker, Senais, jij gaat hard! Vandaag heb in 30 min gefietst, 20 min gewandeld en minstens 10 minuten gedweild, omdat ik binnen een overstroming had, vind ik ook wel een punt waard Lachen . Totaal dus 6 punten.

Oei, dat is minder leuk. Een overstroming. Het is weer goedgekomen?
En daar mag je zeker een punt voor geven haha.

Ik heb gisteren in totaal 50 minuten gewandeld. Dus 5 punten. Dat was het. Dus een totaal van 28 punten nu.

Vanavond heb ik weer training, crossfit van een uur. Dus daar komen weer wat puntjes aan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 jun 2018 14:43    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3