Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Extra bewegen (zomer)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   CrazyMoon
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Sinds vorige week heb ik weer een baan, en dat heeft een goede invloed op mijn gewicht. Vrijdag zeker een mooi groen vakje!

Bewegen zit er al een paar weken niet meer in, kan de energie niet opbrengen en gewoon geen zin. Ik weet dat dat wel weer gaat komen als ik weer een beetje mijn ritme terug vind. Gezond eten gaat daarentegen heel goed.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 30 jun 2021 12:18    
Vrouw Weeggegevens   Logano
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
@crazymoon: Wat leuk dat je weer een baan hebt! Als ik het zo lees geen zittend beroep aangezien het goede invloed heeft op je gewicht.

Ik heb ook wel eens zo'n periode gehad dat het bewegen echt gewoon niet wilde lukken. En je kan je er dan inderdaad maar beter bij neer leggen, blijkbaar heeft je lichaam dat gewoon even nodig. En kan me voorstellen dat nu met je baan de regelmaat nog moet vinden in je dagelijkse/wekelijkse bezigheden. Dat heeft ook zo zijn tijd nodig en dan komt later dan sporten/bewegen wel weer als het nieuwe ritme als 'gewoon' aanvoelt.

Fijn dat het gezond eten goed gaat en je dus al merkt dat je baan al goede invloed heeft op je gewicht. Dan krijg je daar dus ook al voldoende beweging.

---
Gisteren even in een dip. Gezond eten wil niet zo lukken. Ik weet precies waar het mis gaat, maar ik kan me niet houden aan de afspraken die ik met mezelf maak Rollende ogen En dat is natuurlijk helemaal frustrerend. Gisteren even een reset.. proberen even niet zo bezig te zijn met eten, heb een mindset gids gelezen over afvallen wat me weer wat rustiger heeft gemaakt. Ook op instagram kan ik veel inspirerende berichten vinden en ik moet gewoon geduld hebben en de gezonde gewoontes weer langzaam oppakken.

In de avond wilde ik minimaal een half uur op de hometrainer aangezien het geen goed weer is om te skeeleren. Dat half uurtje is uiteindelijk een uur geworden. Een pittig interval programma gedaan, waarbij ik in het begin niet zo veel durfde vanwege de blessure. Maar later kwam ik er achter dat het wel gewoon kon en ik er niet te veel bij na moest denken. Dus uiteindelijk mijn lijf flink aan het werk gezet. Naderhand een ontspannen douche en de rest van de avond wat tijd voor mezelf. Eindelijk ook weer redelijk geslapen en weer tevreden over mijn dag.

Vanavond bodypump. Ben benieuwd hoe dat gaat. Lunges en squats zullen wel weer zwaar worden. Moet goed opletten dat ik niet te veel van mezelf vraag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 02 jul 2021 9:39    
Vrouw Weeggegevens   beuntje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Het ziet er mooi uit, mijn groene hokje, maar is de verdienste van een buikgriepje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 jul 2021 7:29    
Vrouw Weeggegevens   tantezus
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ook ik doe weer mee.
Hopelijk dat ik eindelijk eens meer ga bewegen en het belangrijkste dat ik vol houd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 jul 2021 7:39    
Vrouw Weeggegevens   Astrid26
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Intermittent fasting 16/8

Reageer met quote
Leuk groepje hier. En iedereen lekker bezig met van alles,

@Fini. Lopend boodschappen kost wat tijd, maar levert ook wel weer wat op (een flink aantal stappen en sjouwen met tassen). Bij mij is de winkel niet aan te lopen, maar ik ga tegenwoordig wat vaker op de fiets naar de winkels. Goed voor de beenspiertjes Erg blij
Denk je dat je vaker lopend boodschappen gaat doen of evt met de fiets?

@Beuntje. Vervelend buikgriep, maar wel goed voor de weegschaal Lachen
Hoe gaat het nu met je?

Kan je op werk tijdens de lunch niet een ommetje maken nu het zulk lekker weer is? Heb je wat beweging, een frisse warme neus en krijg je een lekker kleurtje.

@Logano. Ik zou me niet zo druk maken om de weegschaal. Vaak geeft dit een vertekend beeld omdat spieren meer wegen dan vet. Hoe zit je kleding? Daar kan je aan merken of je afvalt of niet.
Zit je kleding nog goed of te strak nu?

@grazymoon. Gefeliciteerd met je baan! Applaus
Ik herken het wel hoor, geen zin in bewegen, maar als ik op sta en een stukje ga lopen ben ik daarna erg tevreden over mezelf.
Gewoon doen, bijv. na het avondeten. Is ook goed voor de spijsvertering… zegt men …..

@tantezus. Welkom Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 jul 2021 8:21    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Vanmiddag 3 km gelopen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 jul 2021 13:55    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
@astrid26: Ik heb me laatst nog gemeten en daar was niets in veranderd. Dus ik weet wel dat gewicht niet altijd alles zegt en ga er dan ook maar vanuit dat ik wat spiermassa opgebouwd heb waardoor de weegschaal iets meer aangeeft. Ik voel me wel wat opgeblazen en niet helemaal lekker in m'n vel. Denk dat het er wel een beetje mee te maken heeft. Kleding zit dus soms wel wat strakker voor mijn gevoel. Maar ach.. komt allemaal wel uiteindelijk dat er weer centimeters verloren gaan.

Vandaag eindelijk de stap genomen om naar de huisarts te gaan vanwege de blijvende blessure. Er staat nu een echo ingepland om te kijken of er ontstekingen in de heup zitten en of daar een injectie voor gegeven kan worden om het te verhelpen. En anders.. dan zal ik terug moeten komen en bespreken wat dan een mogelijkheid is denk ik. Maar hopelijk komt er wat naar voren en is er straks meer duidelijkheid.

Vorige week heb ik nieuwe sportschoenen gekocht als beloning voor mezelf dat ik weer het sporten zo goed aan het oppakken ben. Mijn oude sportschoenen gaven mijn voeten eigenlijk niet echt voldoende ondersteuning had ik het gevoel en heb nu heerlijke sportschoenen gekocht die ook erg stevig zitten en steun geven.

Verder heb ik gisteren een app geïnstalleerd op mijn telefoon waar kleine workouts van 7 minuten op staan. Ik ga proberen om iedere dag zo'n kleine workout te doen. Voor nu vooral oefeningen voor mijn buikspieren omdat die in vergelijking met andere spieren erg zwak zijn. En wie weet helpt dat ook de pijn in mijn onderrug iets te verminderen.

De dinsdagavonden kan ik nog lekker de sportles blijven volgen. Komende weken gaat me de bodypumples helaas niet lukken. Baal daar wel echt enorm van, maar ik moet er niet te veel bij in zitten. Gewoon een andere dag een sessie hometrainer inplannen met wat oefeningen naderhand. Over een tijdje ook nog eens vakantie, dus het zal pas na de vakantie weer opbouwen worden ben ik bang.

Helaas zit het weer niet zo mee, had graag nog wat vaker willen skeeleren. Laatst wel rondes van tegen de 20km gedaan die echt ook goed gingen. Kwam vandaag erachter dat er een app speciaal voor schaatsen/skeeleren bestaat me allerlei challenges waar je aan mee kan doen. Lijkt me leuk om dat als stok achter de deur te hebben, maar het nadeel is dat je niet van te voren weet of het die ene week ook wel goed weer is om te gaan skeeleren. Met deze regen zit het er in ieder geval voorlopig nog niet in helaas.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 jul 2021 11:00    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Maandag een ronde geskeelerd van 24,5km. Ik heb het op een rustig tempo gedaan omdat ik wist dat het een behoorlijke afstand is die ik nog niet eerder gedaan had. Einde van de avond behoorlijk moe! Had er dan ook 1 uur en 40 minuten over gedaan.

Helaas niet goed kunnen slapen vanwege pijn en dus gisteren nog enorm moe en niet hersteld. Had een workout ingepland bij de sportschool maar ben uiteindelijk niet gegaan omdat ik echt geen energie had om in hoog tempo lekker bezig te zijn.

Uiteindelijk gekozen voor een wandeling en uiteindelijk zo'n 5km gewandeld. Toch nog iets aan beweging gedaan wat mijn lijf op dat moment beter kon waarderen qua tempo.

Van de week nog maar een hometrainer sessie inplannen denk ik om de beweging op peil te houden.

Echo heeft uitgesloten dat het gaat om ontstoken slijmbeurs, spieren of pezen. Zodadelijk krijg ik reactie van de huisarts wat een vervolgstap is. Zelf heb ik het idee dat een zenuw bekneld zit en de pijn veroorzaakt, alleen is de vraag wat de oorzaak daar van is natuurlijk.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2021 10:50    
Vrouw Weeggegevens   anbe

Reageer met quote
Trots 1 kilo lichter deze week wel veel gefietst meer als 160 km. onder de magische honderd blij mee. succes allemaal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2021 10:52    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Het lukt me nog steeds niet om van bewegen een gewoonte te maken.
Kan me er nog steeds niet toe zetten.
Maar eigenlijk moet je niet denken maar gewoon doen.
Goed vanmiddag staat 5 minuten crosstrainen op het programma.
Het is niet veel, maar ga rustig opbouwen, want mijn conditie is echt slecht.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 jul 2021 8:08    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4