Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Extra bewegen {winter}


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   corinne1983
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 109
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Eindhoven


  Reageer met quote
vandaag mijn 10de dag van meer bewegen! spierpijn begint weer fijn te voelen. mijn oorontsteking is bijna weg, dus mogelijk volgende week of week erna weer zwemmen.

ma: benen/billendag + 9,5 km wandelen
di: yoga 30min + 4,33 km wandelen
woe: coredag
Don: armdag + 5,1 km
Vrij: wandelen 10km
zat: coredag intensief 75 min + wandelen 10 km
zon: HITdag en wandelen komt nog..

ik begin de ochtend weer met sporten en daarna een halve dosering eiwitshake. na 10 dagen merk ik al wat verschil in spierkracht en ik kan merken dat sommige spieren wat harder aanvoelen.

Dit geeft weer motivatie en een glimlach...
Aangezien ik veel krachttraining doe, ga ik eerst voor stabiel blijven, want spieren zijn nu eenmaal zwaarder dan vet.

_________________

Don’t rely on any luck because success is not a lottery~ BRON: F**k Mediocrity~
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 aug 2021 12:16    
Vrouw Weeggegevens   corinne1983
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 109
Dieet: Gezond eten
Woonplaats: Eindhoven


  Reageer met quote
@ sarah

hey knap dat je je leven zo hebt omgegooit, en ik snap de laatste kilo's mega zwaar zijn. En zeker als je veel krachttraining ernaast doet. Spieren zijn nu eenmaal zwaarder. als je veel krachttraining doet kun je vaak wel zien dat je lichaam in cm-ers veranderd. misschien is het leuk om die ook in de gaten te houden, komende tijd.

_________________

Don’t rely on any luck because success is not a lottery~ BRON: F**k Mediocrity~
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 aug 2021 12:27    
Vrouw Weeggegevens   Sarah2021
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 28-12-2011
Berichten: 135
Dieet: gezond eten/sporten
Woonplaats: Utrecht


  Reageer met quote
corinne1983 schreef:
vandaag mijn 10de dag van meer bewegen! spierpijn begint weer fijn te voelen. mijn oorontsteking is bijna weg, dus mogelijk volgende week of week erna weer zwemmen.

ma: benen/billendag + 9,5 km wandelen
di: yoga 30min + 4,33 km wandelen
woe: coredag
Don: armdag + 5,1 km
Vrij: wandelen 10km
zat: coredag intensief 75 min + wandelen 10 km
zon: HITdag en wandelen komt nog..

ik begin de ochtend weer met sporten en daarna een halve dosering eiwitshake. na 10 dagen merk ik al wat verschil in spierkracht en ik kan merken dat sommige spieren wat harder aanvoelen.

Dit geeft weer motivatie en een glimlach...
Aangezien ik veel krachttraining doe, ga ik eerst voor stabiel blijven, want spieren zijn nu eenmaal zwaarder dan vet.


Wauw

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 aug 2021 16:13    
Vrouw Weeggegevens   Logano
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 15-1-2018
Berichten: 1196
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: Noord-Brabant


  Reageer met quote
Wat goed om te lezen dat iedereen weer lekker gemotiveerd is om meer te gaan bewegen! Ik meld me dan ook graag weer aan bij het sprintje.

Ik heb het een tijdje laten verslonzen vanwege enorme pijn wat nogal invloed heeft op mijn humeur. Vaak dan toch geen zin of animo om te gaan sporten of te bewegen. Inmiddels ben ik nu actief bezig om uit te zoeken waar ik last van heb en hopelijk kom ik uiteindelijk bij de juiste instantie die me kan vertellen wat er tegen te doen.

Mijn gewicht ga ik morgen invullen. In de periode voor de vakantie en de vakantie zelf wel weer wat aangekomen. Baal er wel van, maar ik weet precies waar het aan ligt en waar ik steken heb laten vallen. Dus ik leg me er bij neer en heb in mijn dagboek al uitgebreid verhaal gedaan hoe ik e.e.a. ga aanpakken.

Natuurlijk hoort er ook sporten bij. Ik ga weer verder met 2x in de week sporten. 1x een uur een workout waarbij conditie en kracht gecombineerd worden en 1x een uur bodypump (krachttraining).

Op vakantie ben ik er achter gekomen dat ik echt totaal geen conditie heb, want een trap van 500 treden waren echt een hele uitdaging. Mijn vriend lukte dit prima die iedere week aan mountainbiken doet... ofwel ik moet toch iets meer conditie training doen en niet alleen krachttraining. Mijn doel is om uiteindelijk naast deze twee sporturen nog een HIIT te doen van youtube of een intervaltraining op de hometrainer. Dit kan ik beide gewoon thuis doen.

Voor deze week nog maar even opstarten en alleen de 2 sporturen gepland staan. Ik hoop dat het in combinatie met het beter letten op mijn eten in de eerste weken al wat resultaat geeft. (minder opgeblazen, vocht verliezen).

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 aug 2021 18:00    
Man Weeggegevens   tgjm
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 29-10-2010
Berichten: 1097
Dieet: Gezond eten en bewegen
Woonplaats: Lisse


  Reageer met quote
“een trap van 500 treden waren echt een hele uitdaging ..”

Tsja, die heeft natuurlijk ook niet iedereen zo even in z’n huis ….
Denk dat ik tot de 2e verdieping ergens tussen de 25 en 30 treden zit. En dan moet ik echt al even puffen, boven aan de trap.
En okay: heb copd, maar toch ook niet in erg vergevorderd stadium en bovendien is mijn conditie, naar mijn idee, best wel goed (verder).

VIJFHONDERD treden. Allemachtig. Daar mag je best een beetje tegen opzien, hoor, als je geen topsporter bent!

Kortom: lekker rustig aan opstarten en kalmpjes opvoeren, dat trainingsschema.
Vooral niets forceren!

_________________


Laatst aangepast door tgjm op ma 30 aug 2021 22:31, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 aug 2021 18:21    
Vrouw Weeggegevens   Sarah2021
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 28-12-2011
Berichten: 135
Dieet: gezond eten/sporten
Woonplaats: Utrecht


  Reageer met quote
500 treden? Dat lukt niemand zonder zuurstof tekort Geschokt

Gisteren met spierpijn alleen een half uur op de crosstrainer gestaan. Krachttraining lukte nog niet. Spierpijn in mijn benen is nu wel zo goed als weg. Mijn armen doen alleen nog verschrikkelijk pijn, precies boven mijn ellebogen bij de triceps. Ik hoop dat dat snel over is zodat ik weer een les bodypump aan durf….

Fijn dat iedereen hier zo sportief is, zo moedigen we elkaar aan!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 aug 2021 19:54    
Vrouw Weeggegevens   tantezus
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-12-2020
Berichten: 997
Dieet: gezond eten


  Reageer met quote
Leuk Logano dat je weer mee doet. Erg blij
Ik hoop echt dat je iets vind dat je aan kan.
En dat je zonder pijn lekker kunt sporten.

Wat mooi om te lezen hoe iedereen op elkaar reageer. Erg blij
Ik vind 500 traptreden ook een hele uitdaging, ben al buiten adem als ik hier in huis alle treden pak, ook ik werk aan mijn conditie,want die is echt slecht en tja dat ligt natuurlijk ook aan mijn enorm overgewicht.
Maar daar wordt aan gewerkt.

Gisteren 9.5 km gelopen.
Vandaag 10 minuten op de crosstrainer gefietst, het zweet loopt over gezicht en rug. Lach
Maar goed deze klus is weer geklaard.
Het gaat al makkelijker..

Fijne dag allemaal.

_________________

Volhouden is de enige mogelijkheid.Wees consuquent en houd je doel voor ogen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 aug 2021 8:09    
Vrouw Weeggegevens   Jacqueline1308
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 21-8-2016
Berichten: 147
Dieet: gezond eten


  Reageer met quote
Hoi , Ik wil ook graag meedoen.
Ik ben niet van het sporten maar wandelen doe ik wel graag . En ik wil nu graag thuis wat gaan doen . Dan hoef ik niet de deur uit en kan ik een moment kiezen dat het mij goed uit komt .
Ik ben deze week begonnen met meedoen met Nederland in beweging op tv Best leuk en maar een kwartiertje ,kan gewoon lekker thuis . Daarnaast wil ik weer starten met de workouts voor beginners en senioren van Joe Wicks , The Body coach duurt ook niet te lang . De workout voor senioren is ook heel fijn voor beginners. Ik ga beginnen met 3x per week .
Dus jullie zien het ,heel minimaal maar alle beetjes helpen .
Verder is mijn streven dagelijks minimaal 5000 stappen en 2x per week 10.000

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 aug 2021 9:10    
Vrouw Weeggegevens   tantezus
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 10-12-2020
Berichten: 997
Dieet: gezond eten


  Reageer met quote
Leuk jacqueline dat je mee doet.
Succes met je plan, alle kleine beetjes helpen, als je maar beweegt. Erg blij

_________________

Volhouden is de enige mogelijkheid.Wees consuquent en houd je doel voor ogen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 aug 2021 10:09    
Man Weeggegevens   tgjm
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 29-10-2010
Berichten: 1097
Dieet: Gezond eten en bewegen
Woonplaats: Lisse


  Reageer met quote
Jacqueline1308 schreef:
Hoi , Ik wil ook graag meedoen.
Ik ben niet van het sporten maar wandelen doe ik wel graag . En ik wil nu graag thuis wat gaan doen . Dan hoef ik niet de deur uit en kan ik een moment kiezen dat het mij goed uit komt .
Ik ben deze week begonnen met meedoen met Nederland in beweging op tv Best leuk en maar een kwartiertje ,kan gewoon lekker thuis . Daarnaast wil ik weer starten met de workouts voor beginners en senioren van Joe Wicks , The Body coach duurt ook niet te lang . De workout voor senioren is ook heel fijn voor beginners. Ik ga beginnen met 3x per week .
Dus jullie zien het ,heel minimaal maar alle beetjes helpen .
Verder is mijn streven dagelijks minimaal 5000 stappen en 2x per week 10.000


Leuk!!

Ook grappig: "The body project" (gewoon even Googelen): leuke oefeningen, niet al te inspannend en zonder rare hulpmiddelen (...).
(van Daniël en Alexandra Bartlett) Ik vind het erg leuk om te doen, een of twee keer per week (momenteel niet zo, vanwege verplichte oefeningen van mijn fysiotherapeut voor mijn tennis (schoffel-) elleboog) en grappig om naar te kijken!

In ieder geval welkom & veel plezier!!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 aug 2021 17:03    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4