Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Extra bewegen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   shakena
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Sodeknetters, ben trots op mijzelf 11,753 stappen gelopen.
Lalalala

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 feb 2021 16:55    
Vrouw Weeggegevens   Logano
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
@vrolijk vlindertje: jezelf meten is echt een aanrader! Een must als je het mij vraagt. Ik ben echt ontzettend lang bezig met een afvalrace, maar dan op het tempo dat ik mentaal aan kan en fysiek, langzaam dus haha. En je raakt telkens gefrustreerd als je het gewicht niet zo ziet dalen. Terwijl ik dondersgoed weet dat mijn weegschaal het totaal aangeeft en het niet onder verdeeld in spiermassa, vocht, botten, vet etc. Want dat zegt eigenlijk meer over je gewicht.

Enkele maanden geleden de stap gezet om wat meer cardio te gaan doen in vorm van fietsen op een hometrainer, naast de bodypump lessen die ik al volgde. Ook zorgde het thuis werken er voor dat ik mijn lunch zelf moest verzorgen. Dus beter gelet op boord beleg, groente naderhand. En al gauw merkte ik verschil in kleding, broeken die niet meer strak zaten, shirtjes die losser begonnen te zitten rondom mijn middel.. En ook dat de sportinstructrice het goed kon zien dat er veel vanaf was. En de weegschaal gaf maar 1 a 1,5 kilo minder aan. Nou, ik weeg soms na het weekend al 1,5 kilo meer doordat ik eigenlijk te weinig drink in het weekend en dus vocht vasthoud. Maar die centimeters was ik veel blijer mee. Nadeel, ik had me dus niet van te voren gemeten omdat ik geen meetlint had. En nu baal ik daar zo van, want ik denk dat ik versteld zou staan wat voor resultaat ik geboekt heb. En resultaat zien zorgt toch voor extra motivatie en een bevestiging dat je goed bezig bent.

Ik heb toen uiteindelijk snel een meetlint gekocht. In week 48 gemeten en ondanks dat het sindsdien even allemaal niet zo wil lukken door omstandigheden is er rondom mijn middel toch 3,5 cm kwijt. Dat had ik totaal niet verwacht, dus dat is dan toch even een boost motivatie.

Je moet je alleen niet te vaak gaan meten, het heeft soms ook wel even tijd nodig. Ik heb me ingelezen in een methode waar geadviseerd wordt om foto's te maken en jezelf te meten en wegen. Na 6 weken de stappen van die methode te hebben doorlopen jezelf weer meten en wegen. Lees verschillende verhalen dat mensen niet zo zeer in gewicht zijn afgevallen maar wel veel in centimeters.

Lang verhaal, maar hopelijk inspireert het je wel! Ik heb er echt nog steeds spijt van dat ik niet eerder dat meetlint gekocht had.

___
Ik zit nu op de hometrainer. Onwijs veel pijn gehad de afgelopen dagen en dus ook nergens zin in. Gisteren klein wandelingetje gemaakt in de hoop dat beweging de pijn zou verzachten maar helaas. Vandaag mezelf echt moeten pushen om even op de hometrainer te gaan, zo lang als het gaat. Maar nu eenmaal bezig is het toch wel even lekker. Net dan ook gemeten en toch even wat motivatie extra gekregen, want ondanks weinig sporten toch wat centimeters verloren.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 feb 2021 19:31    
Vrouw Weeggegevens   Esser

Reageer met quote
Goed bezig.. ik zit in de sportkleren op de bank,, even nadenken wat ik zo ga doen..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 feb 2021 19:48    
Vrouw Weeggegevens   tantezus
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Logano, jammer dat je vergeten bent te meten, daar sta je soms versteld van hoeveel cm, je kwijt kunt raken. Maar als je weet wat je toen aan had, kan je dat kledingstuk [als je die nog hebt] misschien meten voor een globaal idee.
Jammer dat je zoveel pijn hebt. Rollende ogen
Heb je je geforceerd ergens mee of ben je gevallen?

Shakena, jij hebt van mij gewonnen ik heb er 11209 gezet.
Vanmorgen een paar minuten op de crosstrainer gestaan, maar ben er mee gestopt, moest nog eten, voelde me flauw, dus probeer het vanmiddag opnieuw.

Esser sport ze. Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 feb 2021 9:08    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
tantezus schreef:
Logano, jammer dat je vergeten bent te meten, daar sta je soms versteld van hoeveel cm, je kwijt kunt raken. Maar als je weet wat je toen aan had, kan je dat kledingstuk [als je die nog hebt] misschien meten voor een globaal idee.
Jammer dat je zoveel pijn hebt. Rollende ogen
Heb je je geforceerd ergens mee of ben je gevallen?

Mijn riem kan inmiddels 3 gaatjes strakker, dus dat maakt het op zich ook wel een beetje meetbaar. Ik merk aan kleding inderdaad dat het losser en niet meer zo strak zit. Toevallig afgelopen weekend twee broeken aan gehad die ik al enkele maanden niet gedragen heb en deze zaten echt veel te los. Aan de ene kant vond ik het jammer, want 1 van die broeken heb ik vorige zomer gekocht en die staat nu dus eigenlijk niet mooi meer, sonde van het geld Rollende ogen Haha.. maar dit is uiteindelijk wel het resultaat wat ik wil bereiken, centimeters verliezen.

Ik loop al 2 of 3 jaar inmiddels met een blessure. Eerst begon het als ontsteking achter mijn knieschijf.. en waarschijnlijk door het net anders gaan lopen enzo verplaatste zich de blessure en nu uiteindelijk zit het niet goed bij mijn bekkengewricht en in mijn bil. Ook het vele zitten met mijn werk is er niet goed voor.
Maar laatst dachten we de oorzaak gevonden te hebben en ik dacht met de laatste fysio behandeling dat het eindelijk zou gaan genezen. En nu is het opeens weer heel heftig teruggekomen en dus vandaar mijn frustratie en moedeloosheid. Ik ben er een beetje moe van na al die jaren maar met pijn rondlopen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 feb 2021 9:56    
Vrouw Weeggegevens   tantezus
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ach Logano, wat een getob zeg en dat het maar niet over gaat.
Vind het echt balen voor je.
Ik weet nog dat je erg fanatiek was met sporten.
Sterkte en beterschap. aai

10 min, crosstrainen er op zitten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 feb 2021 14:43    
Vrouw Weeggegevens   CrazyMoon
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Wat balen die pijn Logano! Snap dat dat frustrerend is, sterkte!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 feb 2021 10:50    
Vrouw Weeggegevens   CrazyMoon
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Straks weer een workout doen, bijna de 2 weken Fitnessblender beginners challenge afgerond, morgen de laatste. Vanaf maandag een 4 weken challenge van Fitnessblender.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 feb 2021 10:54    
Vrouw Weeggegevens   Esser

Reageer met quote
Ik had heel mooi bedacht., 19.00 uur kids op bed, ik mooi eerst op de crosstrainer en dan een lekker wijntje.. nou de eerste ligt lekker te slapen, maar onze kleine bengel (6 maand) wil niet drinken en absoluut niet slapen.. dus helaas geen crosstrainer voor mij.. ik zit al wel in m’n sportkleren dus denk zo een workout op de tv met de kleine op de mat op de vloer.. helaas is m’n man nog werken.. dus die kan het ook niet overnemen...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 feb 2021 19:40    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
@crazymoon: Dat klinkt wel uitdagend die challenge. Wat houdt het precies in? Het houd je volgens mij wel lekker bezig en motiveert volgens mij wel om het die aantal weken ook vol te houden.

@Esser:Hè vervelend dat het plan niet helemaal zo gelopen is als je had gehoopt. Hopelijk gaat het met de kleine verder wel allemaal goed. Top van je dat je alsnog gemotiveerd blijft om straks alsnog aan de slag te gaan als de kleine eenmaal wel wil slapen.
Is het nog gelukt met het sporten?

@Tantezus: Thanks. Vandaag tegen mijn zin in toch ook pijnstillers overdag genomen en merk gelijk dat als de pijn wat minder is dat mijn humeur daar enorm van opknapt. Ook is dan de sportieve gedachte weer terug. Dus hopelijk gaat het snel weer wat beter, dan heb ik er wel vertrouwen in dat het ritme er weer terug in komt.

---
Gisterenavond echt enorm veel pijn gehad. Ik heb in de gekste posities gezeten, gelegen en allerlei spieren gerekt en gestrekt en alle mogelijke oefeningen gedaan om maar iets van verlichting te krijgen. Maar helaas.. met pijnstillers naar bed gegaan in de hoop wat sneller in slaap te kunnen vallen. Rond 4 uur in de ochtend weer wakker door de pijn.. alsnog wel in slaap gevallen. Dan maar wat later begonnen met werken vandaag, slaap vond ik even belangrijker.

Vandaag toch ook maar pijnstillers overdag genomen, en dat doet zoveel goed voor mijn humeur. Maar eigenlijk is zo'n pijnstiller echt mijn laatste redmiddel en wil ik niet hele dagen de dingen slikken. Dat kan ook nooit goed voor je zijn en het geneest de oorzaak niet. Nog even volhouden tot dinsdag, dan weer fysio. Ben wel van plan te vragen of er nog andere mogelijkheden zijn dan fysio, aangezien het bijna over leek te zijn en het ineens heftig terug kwam. Ik heb nog weinig hoop.

Zojuist bodypump gedaan. Dan merk ik eigenlijk totaal niets van de pijn, heel stom. Behalve bij één oefening waar veel kracht op mijn onderrug zou komen te staan, die heb ik maar overgeslagen.
Straks lekker op tijd naar bed, hopelijk kan ik goed slapen en gaan we een goed weekend tegemoet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 feb 2021 20:48    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Pagina 22 van 25